-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Ciekawy wazon wykonany z brązu. Naczynie zdobione reliefowymi, cyzelowanymi dekoracjami w postaci archaicznych fryzów z motywem tāotiè. Po bokach dwa uchwyty oraz maski mitycznych stworów. Chiny, dynastia Ming (1368–1644). Wys. 27...
Okazała para chińskich lwów buddyjskich, inaczej zwanych psami Foo (Fo,Fu). Wykonane w całości z drewna, z czerwoną polichromią-laką. Lwy trzymają pod łapami kule z wizerunkiem Kwiatu Życia. Stoją na okazałych drewnianych postumentach z rzeźbionymi fryzami ornamentalnymi. Lwy przedstawiono w sposób idealizowany, z dużą...
Ekran stołowy wykonany z drewna inkrustowanego masą perłową. Dekoracja ukazuje dwa ptaki siedzące na gałęzi kwitnącej śliwy, a także inne rośliny oraz latające owady. Rama z egzotycznego drewna z dekoracją snycerską. Chiny, dynastia Qing, XIX w. Sygnatura widoczna na...
Chiny, dynastia Qing, XVII-XVIII w.. Wys. 42 cm, szer. 26 cm, gł. 17 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, ubytki polichromii.
Chiny, Jingdezhen, początek XX w. Sygnowany: 百鶴 冬 景德镇製 - Sto żurawi, zima, wykonano w Jingdezhen. Wys. 73 cm, śred. 30 cm. Stan zachowania bardzo dobry.
Chiny dla Wietnamu, koniec XIX w. Wys. 45,5 cm (50 cm razem z podstawą), śred. 27 cm. Stan zachowania stosunkowo dobry, uszkodzenia w obrębie wylewki.
Wazon z czerwonym szkliwem w stypie Sang-de-Boeuf czyli „byczej krwi”. Grube, naciekowe szkliwo pokrywa całą powierzchnię naczynia. Chiny, dynastia Qing, XIX w. Wys. 33 cm, śred. 21,5 cm.
Rzeźbiarskie przedstawienie Buddy siedzącego na podwiniętej nodze. Ukazany w obszernych szatach, lewą ręką wspiera się na niewielkim, animalistycznym ustępie. Jego krągła twarz została wyeksponowana wysokim upięciem włosów. Z zamkniętymi oczami wykonuje shuni mudrę - gest...
Rzeźba wykonana z drewna korzeniowego przedstawia chińskiego mędrca z dzieckiem. Postać mędrca ubrana jest w wysoką czapkę, jedną ręką trzyma za rękę dziecko. Może przedstawiać jednego z taoistycznych nieśmiertelnych. Chiny, dynastia Qing, XVIII-XIX w.
Chiński porcelanowy wazon z czerwonym szkliwem naciekowym w typie Sang de Boeuf. Chiny, XX wiek (pierwsza połowa?). Wys. 35 cm, śred. 17 cm. Stan zachowania bardzo dobry.
Rzeźba wykonana z kamienia mydlanego (steatytu) przedstawiająca prawdopodobnie bogini miłosierdzia - Guanyina a jednocześnie jednego z najważniejszych Bodhisattwów w Buddyzmie czyli Bodhisattwę Awalokiteśwarę. Bogini ubrana w dostojne , fantazyjnie ukazane szaty na głowie ma piękną fryzurę a w reku wachlarz. ...
Para ciekawych pater malowanych podszkliwnie kobaltem. Bardzo precyzyjnie malowana dekoracja ukazuje kwiaty, wazony oraz inne cenne przedmioty. Dookoła krawędzi bordiura z kwiatami i motylami. Porcelana szkliwiona, ręcznie malowana.
Para talerzy z rodziny famille rose. Dekorowane centralną kompozycją kwiatową oraz bordiurą z kwiatów i fryzów ornamentalnych. Porcelana szkliwiona, ręcznie malowana. Chiny, dynastia Qing, okres Yongzheng / Qianlong, lata...
Patera wykonana z porcelany malowanej podszkliwnie kobaltem. Dekoracja przedstawia kwiaty oraz centralnie ukazany owoc. Porcelana szkliwiona, ręcznie malowana. Swatow - Zhangzhou, Chiny, dynastia Ming, XVI / XVII w. ...
Para wazonów z przykrywami. Dekoracja ukazuje dumne pawie w otoczeniu bujnej roślinności. Porcelana szkliwiona, ręcznie malowana. Chiny, koniec XIX / początek XX w. Wys. 24,5...
Donica z podstawką wykonana w technice pâte-sur-pâte. Jest to technika stosowana w Chinach od czasów dynastii Ming, za pomocą pędzla malowano ceramiczną białą pastą na kobaltowym, brązowym czy zielonym podłożu, uzyskując efekt wypukłego reliefu. Dekoracje ukazują bambusy oraz kwitnące kwiaty w tym kwitnące śliwy na tle...
Potężna waza o nisko osadzonym brzuścu i gruszkowej szyi. Zakończona płynnym, rozszerzającym się ku górze wlewem. Powierzchnia naczynia prezentuje dwie rozbudowane sceny figuralne. Umieszczone między geometryczno - kwiatowymi opaskami, stanowią drobiazgowo wykonaną dekorację...
Chiny lub Wietnam, XVIII w. Wys. 35 cm, dł. 39 cm, szer. 39 cm. Stan zachowania stosunkowo dobry, niewielkie ubytki.
Budda wykonany z rzeźbionego drewna pokrytego laką oraz złotem płatkowym. Budda z delikatnym uśmiechem siedzi w prawym ręku trzymając kwiat lotosu. Siedzi na podstawie skonstruowanej z dużych płatków lotosowych. Chiny lub Wietnam, XIX w.
Wazon przerobiony na lampkę z rodziny rose medallion. Zdobiona ornamentami pochodzenia roślinnego, ptakami, motylami oraz ukazuje grupy postaci. Porcelana szkliwiona, ręcznie malowana. Chiny, dynastia Qing, 2 połowa XIX w....
Wazon z rodziny rose canton z okuciem z brązu złoconego. Powierzchnia wazonu zdobiona rozmaitymi ornamentami pochodzenia roślinnego oraz ptakami i motylami w typowej dominującej kolorystyce zielonej oraz różowej. Okucie zamontowane wtórnie, prawdopodobnie we Francji. Porcelana...
Patera wykonana z mosiądzu pokrytego emalią komórkową (cloisonne). Zdobienie przedstawia mitycznego chińskiego feniksa - Fenghuanga, będącego symbolem cnoty i wdzięku, a także kwiaty, po obydwu stronach naczynia. Chiny, dynastia Qing, XVIII / XIX w.
Chiny, dynastia Qing, XVIII / XIX wiek. Mosiądz, emalia cloisonne. Śred. 46,5 cm, wys. 7,5 cm. Stan zachowania bardzo dobry, niewielkie przebarwienia.
Chińskie porcelanowe naczynie do chłodzenia wina z okresu panowania cesarza Qianlong. Dekorowane fryzami ornamentów oraz kwiatami w stylu famille rose. Porcelana szkliwiona, ręcznie malowana. Chiny, okres Qianlong (1735-1796),...
Rzeźba przedstawia prawdopodobnie Chińskie bóstwo taoistyczne, być może legendarnego Nezha. Postać ubrana jest w eleganckie szaty zdaje się mieć nieco groźną minę wojowniczego strażnika. Rzeźba wykonana jest z drewna polichromowanego z inkrustowanymi oczami. Chiny / Wietnam, XIX...
Chiny, dynastia Qing (1644-1912) Średnica ok. 42 cm, wys. ok. 12 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, minimalne ubytki.
Całopostaciowe przedstawienie mężczyzny ukazanego w długiej, zwiewnej szacie. Kaskady opadającego materiału zostały spotęgowane ułożeniem schowanych dłoni. Spod zarzuconej na głowę tkaniny, wydobywa się przenikliwe spojrzenie, wzmocnione groźnym grymasem twarzy....
Chiny, dynastia Qing, XIX w. Wys. 85 cm (wys. samej figury 79 cm). Stan zachowania widoczny na zdjęciach, stosunkowo dobry, niewielkie ubytki, mędrzec prawdopodobnie trzymał pierwotnie coś w dłoniach. Jeden fragment podstawy jest...
Jue - czyli naczynie do wina w formie kielichu na trzech nóżkach, używane w starożytnych Chinach. W czasie dynasti Shang i Zhou wytwarzane były już Jue wykonane z brązu dekorowane motywem taotie. Również ten kielich z brązu dekorowany jest tym motywem, który przypomina maskę mitycznego potwora.
Guanyin wykonany z twardego kamienia, prawdopodobnie serpenitu. Bogini prawą ręką wykonuje gest Abhaya mudra czyli braku strachu a lewej ręce trzyma naszyjnik. Chiny, XIX / XX w. Wys. 21,1 cm, szer. 6,5 cm, gł. 3,1 cm. ...
Okazała lampa ze smokiem wykonana z brązu złoconego w stylu chinoiserie. Dalekowschodni smok owija się wokół lampy zbudowanej z ornamentów roślinnych m.in. stylizowanych liści akantu. Francja, XIX w. Wys. 69 cm, wys. bez klosza 54,5...
Okazała taca wykonana z drewna lakowanego. Malowane sceny przedstawiają smoki (symbol cesarski w Chinach, personifikacja symbolu yang, symbol mocy i władca wody) oraz cztery nietoperze (symbol szczęścia i pomyślności). Chiny, dynastia Qing, XIX w.
Chiny, kultura Majiayao, III tysiąclecie p.n.e, prawdopodobnie okres Banshan (lata ok. 2600-2300 p.n.e.). Wys. 42 cm, dł. 44 cm, śred. 40 cm. Stan zachowania dobry.
Chiny, kultura Majiayao, III tysiąclecie p.n.e, prawdopodobnie okres Banshan (lata ok. 2600-2300 p.n.e.) Wys. 35,5 cm, dł. 39 cm, śred. 35 cm. Stan zachowania dobry.
Mosiężny wazon z dekoracją wykonaną techniką cloisonné, czyli emalii komórkowej. Misterny wzór ukazuje drzewa kwitnącej wiśni, dwa lecące motyle oraz fryzy ornamentalne. Chiny, początek XX w, okres Republic of China (1912-1949) Wys....
Przysadzista waza o pękatym korpusie i niskiej, szerokiej szyi. Dekorowana pasowym układem ornamentalnym, poprzedzającym floralne wypełnienie. Multiplikowane, wijące się gałązki, zostały wzbogacone główkami...
Całopostaciowe przedstawienie dygnitarza, należącego najprawdopodobniej do panteonu bóstw chińskich. Ukazany tronująco, eksponuje swoje wielobarwne szaty. Jego spokojne oblicze zostało przystrojone szerokim nakryciem głowy i charakterystyczną szarfą.
Całopostaciowe przedstawienie bodhisattwy. Ukazany w długich szatach, prezentuje swoje łagodne oblicze. Zgodnie z założeniami systemu buddyjskiego dąży do osiągnięcia stanu Buddy, kierując się w życiu m.in. dobrem, współczuciem i empatią.
Lustro wykonane w stylu chinoiserie z drewna lakowanego. Malowane dekoracje ukazują postacie wśród chińskiego krajobrazu, kwiaty oraz fryzy ornamentalne. Francja, XIX w. Wys. 53 cm, szer. 45,5 cm.
Grupa figuralna przedstawiająca trzech mnichów luohan. Ukazani całopostaciowo, przysiedli na spadzistej grani. Ich zespolenie ze światem podkreślono refleksyjną mimiką i ascetycznym ciałem. Mistyczny akcent rzeźby został...
Wazon z rodziny famille verte z malowanymi postaciami: mędrcami, literati, wojownikami ubranymi w wyjściowe stroje, z rozmaitymi akcesoriami. Widoczne są także chorągwie, wnętrza budynków, bujna roślinność. Pięknie malowane detale, w tym bardzo spersonalizowane ekspresje twarzy postaci.
Chiński kompas geomantyczny - narzędzie dawnych mistrzów geomancji, czyli feng shui, służące do wyznaczania pomyślnych dla człowieka sfer.
Duży krzyż apostolski wykonany z drewna egzotycznego inkrustowanego macicą perłową. Niezwykle misterna praca anonimowego artysty ukazuje rozmaite ornamenty m.in. wazon, kwiaty, liście. Macau lub Tonkin, XIX wiek. 68,5 cm, x 31...
Wytworny parawan złożony z czterech ruchomych skrzydeł. Awers przedstawia rozbudowaną scenę rodzajową umieszczoną w miejskiej przestrzeni. W jej obrębie spacerujący mieszkańcy stanowią dopełnienie syntetycznej architektury.
Salonowa waza o pękatym brzuścu i krótkiej, szerokiej szyi. Została wzbogacona baniastą pokrywą zwieńczoną cebulastą sterczyną. Dołączona para świeczników charakteryzuje się kolistymi stopami i wybrzuszonym trzonem. Ich nieregularne linie tulejek nawiązują do falistego rantu...
Thanka (Thangka, Tanka) ręcznie malowana na płótnie. Na środku ukazana jest Mandala. Obraz oprawiony jest w ramę z szybą. Tybet / Nepal, 1 poł. XX w. Ramą: 79,5 x 60 cm. Thanka: ok. 70 x 52 cm.
Ażurowa szkatułka wsparta na czterech stylizowanych stopach. Jej powierzchnię zdobią wijące się smoki, ujęte w szerokie bordiury. Każda ze ścian otrzymała ornamentalny fartuch, przedłużający kratkowaną powierzchnię przedmiotu.
Dzwonek - gong wykonany z brązu złoconego w wykonanej z egzotycznej drewna, rzeźbionej oprawie. Gong ozdobiony jest cyzelowaną dekoracją z maską mitycznego stwora. Oprawa z egzotycznego drewna rzeźbiona jest w formie ażurowych gałęzi i kwiatów wiśni lub śliwy. Chiny / Indochiny...
Podgłówek wykonany z drewna pokrytego ręcznie malowaną skórą. W górnej części skóra wypełniona miękkim materiałem. Malowana dekoracja ukazuje cesarska parę - smoka i feniksa (fenghuang). Chiny, dynastia Qing / okres Republiki, koniec XIX wieku / początek XX wieku.
Chiny lub Wietnam, XVIII / XIX w. Wys. 37,5 cm, szer. 17 cm, gł. 15 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, ubytki polichromii.
przedmiotów na stronę 10 20 50 50