-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Popiersie damy w typie en face. Jej gęste włosy zostały przysłonięte szerokim nakryciem głowy. Przewiązane na jej szyi mocowanie czepca podkreśla szeroki dekolt noszonej sukni. Wyprostowana sylwetka oraz przymrużone spojrzenie nadają...
Popiersiowe przedstawienie damy. Jej drobiazgowo trefione włosy odsłaniają zgrabną szyję, eksponując szeroki dekolt ujęty na ramionach w dwie kokardy. Ukazana przodem do widza, delikatnie kieruje...
Rzeźbiarski biust ukazujący dziewczynkę prezentującą profil swojej twarzy. Została ukazana w wysoko upiętych włosach, przewiązanych szeroką opaską. Miękkie linie konturu uwypuklają młody wiek modelki. Zaś regularne rysy...
Popiersie ukazujące młodą kobietę w turbanie. Spod ciasno przewiązanego materiału wydobywają się niesforne loki okalające delikatną twarz modelki. Przewieszona przez ramię suknia zsuwa się odsłaniając jej kształtne ramię. Zastosowana...
Całopostaciowe przedstawienie Niepokalanej Maryi. Matka Boża została ukazana w długich szatach z dłońmi skrzyżowanymi na piersi. Jej młody wiek został podkreślony parą wstążek wplecionych we włosy. Spod kaskadowej draperii wyłania się...
Marmurowa rzeźba przedstawia głowę kobiety w chuście. Idealizowana twarz kobiety przywodzi na myśl dokonania klasycznej rzeźby greckiej. Spod naturalnie modelowanej chusty wystają precyzyjnie rzeźbione kosmyki włosów. Klasycyzm, Francja, koniec XVIII w./ początek XIX...
Popiersiowe przedstawienie młodej kobiety w szerokiej opończy. Delikatna twarz dziewczęcia pochyla się w stronę zasłyszanego dźwięku. Przymknięte oczy i subtelny uśmiech podkreślają dyskretność zastanej sytuacji. Nadmiar ciężkiego...
Wyłaniająca się z materii muza rzeźbiarza. Zaprezentowana jako młoda, w pełni nieukształtowana dziewczyna, o radosnym usposobieniu. Ukazana w pozycji leżącej, próbuje wyswobodzić się z surowego kruszca....
Całopostaciowe przedstawienie nagiej kobiety. Młoda dziewczyna została ukazana w pozycji siedzącej. Delikatnie unosi stopy, przysłaniając kolanami swoje obnażone kształty.
Popiersiowe przedstawienie damy w szerokim czepcu. Jej subtelny wydźwięk koresponduje z miękką materią kamienia. Delikatne rysy twarzy zostały wyeksponowane, dzięki szerokim połaciom nakrycia głowy. Ich...
Popiersie tytułowego śmieszka neapolitańskiego. Młody rybak spogląda na widza z ukosa. Na jego twarzy roziąga się szeroki uśmiech, uwydatniający kości policzkowe. Skronie mężczyzny okalają kosmate włosy, wydobywające się spod narzuconej czapki.
Rzeźba przedstawia jednego ze strażników królewskich lub Lokapalę - opiekuna kieunków świata na osiodłanym koniu. Wojownik z sumiastymi wąsami, ubrany w zbroję prezentuje swój majestat i funkcję. Rzeźba pochodzi z Tajlandii,...
Całopostaciowe przedstawienie nagiej kobiety. Młoda niewiasta z pełną świadomością prezentuje swoje obnażone kształty. W lewej ręce ściska kwiecistą girlandę, prawą wznosi ku górze. Z trzymanego wieńca obrywa wiązki kwiatów...
Majestatyczny posąg królowej ukazanej w pełnej szacie koronacyjnej. Plastyczność modelunku umożliwia dostrzeżenie najdrobniejszego szczegółu ubioru. Kaskadowe ułożenie draperii wzbogacono kwiatami lilii-symbolami monarchii francuskiej, zaś gorset plecionym haftem....
Popiersie dziewczyny wyrzeźbione z białego marmuru. Włosy dziewczyny zatapiają się w surowym kamieniu, co tworzy ciekawy zabieg artystyczny. Artysta ukazał pełną emocji i realizmu pogodną twarz dziewczyny. Francja, syg. Lebrun, ok. 1900 r.
Popiersie młodego mężczyzny z twarzą ujętą profilowo. Młodzieniec spogląda w dal delikatnie unosząc kąciki ust. Jego wyidealizowaną twarz wieńczą bujne włosy, mocno odcinające się od nagich ramion. Sygnatura: L....
Popiersie Matki Boskiej w ujęciu frontalnym. Niewiasta trzyma w ramionach śpiące Dzieciątko. Jej pochylona głowa i łagodne spojrzenie kierują całą uwagę widza na Chrystusa. Mimo sakralnego przedstawienia, dzieło to
Gandhara (rejon dzisiejszego Pakistanu i Afganistanu), I-V w. n.e. Wys. 19 cm, szer. 5 cm, gł. 4 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach.
Gandhara (rejon dzisiejszego Pakistanu i Afganistanu), I-V w. n.e. Wys. 17,5 cm, (wys. z podstawką 19 cm), szer. 12 cm, gł. 4,5 cm. Podstawka 14x8 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach.
Gandhara (rejon dzisiejszego Pakistanu i Afganistanu), I-V w. n.e. Dł. 29 cm, wys. 18 cm, wys. z podstawką 21 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach.
Popiersie młodej żniwiarki umieszczone na kubicznym postumencie. Dziewczyna ujęta frontalnie, delikatnie pochyla swoją głowę. Jej kędzierzawe włosy próbują wydostać się...
Popiersie przedstawiające młodą dziewczynkę o misternie trefionych włosach. Z jej okrągłej twarzy wyłania się kształtny nosek i pulchne policzki. Delikatność dziewczęcia została podkreślona szczerym, łagodnym uśmiechem. Jej wizerunek...
Jean-Baptiste Carpeaux (1827-1875). La Rieuse Napolitane (pl. Śmieszka Neapolitańska).
Rzeźba przedstawiająca głowę bawołu afrykańskiego autorstwa Taurai Maisiriego. Wykonana w zielonym kamieniu stanowi studium anatomiczne zwierzęcia. Charakteryzuje się niezwykłą precyzją modelunku. Zimbabwe, XX w....
Rzeźba przedstawiająca zatopioną w kamieniu głowę zamyślonej młodej dziewczyny. Jej falujące włosy scalają się z bryłą marmuru. Secesja, Francja, ok. 1900 r. Wys. 30 cm. Stan zachowania...
Wyjątkowej urody i wielkości waza na postumencie - o łącznej wysokości 178cm - podobna stoi w pałacu w Wersalu. Wykonana w XIX w. Całość jest rzeźbą z alabastru. Na brzuścu...
Popiersie wojownika, najprawdopodobnie Gala. Artysta przedstawił mężczyznę ze spokojnym obliczem, zwróconym w prawą stronę. Być może chciał zwrócić uwagę na inny aspekt walki, która opiera się nie tylko na fizycznym działaniu, ale też na strategii. Europa Zachodnia, XIX...
Gandhara (rejon dzisiejszego Pakistanu i Afganistanu), I-V w. n.e. Dł. 31,2 cm, wys. 10,8 cm, szer. 6 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach.
Figurka Matki Boskiej z Dzieciątkiem Jezus. Widzimy tu oryginalne przedstawienie: Dzieciątko całe tuli się się do głowy Madonny, dzieki temu, że trzymane jest wysoko, właściwie siedzi na jej tamieniu. Autorem rzeźby jest Maria Caullet Nantard.
Popiersie urodziwego młodzieńca. Wizerunek nawiązuje renesansowych portretów, na co szczególnie wskazuje fryzura chłopca. Staranne wykończenie twarzy młodzieńca, drobiazgowe oddanie sposóbu ułożenia włosów kontrastuje z ledwie ociosaną podstawą. Europa Zachodnia, XIX...
Okazała rzeźba przedstawiająca lwicę z młodymi. Art deco, lata 20-30. XX w. Angiolo Vanetti (1881-1962) - włoski rzeźbiarz. Marmur. Wym. 58...
Urocza figurka przedstawiająca śpiącego amorka. Bożek został ukazany jako małe dziecko, co ciekawe pozbawiono go skrzydełek i typowych artybutów. XIX w. Alabaster. Wym. 4 x 16,5 x 6,5...
Popiersie dziewczyny wykonane z marmuru. Młoda kobieta z intrygującym uśmiechem i bujnymi włosami wyłania się z bloku skalnego. Secesja, Francja/Włochy, ok. 1900 r. Na spodzie widnieje nieczytelny napis. Wys. 27 cm, szer. 24 cm, gł. 9...
Okazała figura przedstawiająca niedźwiedzia polarnego. Twórca podkreślił masywną sylwetkę zwierzęcia, szczególnie jego silne łapy. Naturalna barwa kamienia doskonale oddaje barwę futra niedźwiedzia. Całości dopełniają inkrustowane oczy. XIX/ XX w.
Popiersie młodej kobiety w czepcu. Rzeźba prezentuje melancholijne piękno rozmyślającej kobiety. Typowe dla tego twórcy rozwiązanie formalne: połączenie ciemniejszego kamienia w partii szaty i jaśniejszego powyżej. Guglielmo Pugi (prawdopodobnie 1850-1915), Włochy. ...
Popiersie młodej kobiety o hipnotyzującym spojrzeniu. Bardzo ciekawe ujęcie z wykorzystaniem dekoracyjnego, kolorowego, silnie użyłkowanego alabastru, w połączeniu z polichromowaną twarzą. Stylistyka ubioru silnie zakorzeniona w latach 20 XX w.
Rzeźbiarskie przedstawienie niedźwiedzia. Zwierzę ukazano w pozycji stojącej, wychylające się do przodu. Być może niedźwiedź pochwycił jakiś zapach, bądź dostrzegł coś ciekawego. Modelunek akcentuje anatomię ciała zwierzęcia, a inkrustacja w partii oczu dodaje mi ciekawego wyrazu.
Rzeźbiarski portret damy. Kobieta została ukazana w odważnej kreacji, suknia odsłania dekolt, ramiona i kawałek pleców. Obrazu dopełniają upięte w kok włosy. Dama jawi się jako pewna siebie kobieta. Nie jest już młodą dziewczyną, być może z powodu nabytego doświadczenia w jej oczach pojawia się nuta zamyślenia,...
Figura stojącej młodej kobiety. Dziewczyna owinięta jest luźną szatą, która odsłania je pierś. Na jednym z nadgarstków widoczna jest kokarda, ręce dziewczyny zostały związane, być może w ramach zabawy. Secesja, ok. 1900 r. Biały...
Rzeźbiarskie przedstawienie mitologicznego tematu ikonograficznego - Narodziny Wenus. Niczym na obrazie Botticellego bogini stoi w muszli, tu okrywając się szatą, nie włosami. Sposób oddania postaci nawiązuje do antycznych rzeźb. XVIII/ XIX w.
Rzeźbiarskie przedstawienie walki dwóch zwierząt - pumy i węża. Drapieżniki znajdują się w impasie, puma przygwoździła węża łapą, a gad gryzie wielkiego kota w ucho. Rzeźba zyskuje dodatkowe wartości estetyczne dzięki naturalnej barwie kamienia i zastosowaniu inkrustacji na oczy zwierząt.
Para pieczęci z figurkami psa Foo i szczeniaka. Pies Foo, zwany lwem chińskim to obecny od czasów dynastii Han (208 p.n.e - 221 n.e.) symbol dostojeństwa, potęgi. Wierzono, że chroni przed złymi mocami oraz strzeże przestrzegania prawa. Obecny na dawnych pieczęciach administracji państwowej. Jeden ze stempli posiada wyryty...
Rzeźba przedstawiająca dwa młode tygrysy na skale. Ujęcie zwierząt odznacza się silną ekspresją, co potęgują inkrustowane, szklane oczy. Ciekawym zabiegiem jest sugestia umaszczenia futra tygrysów oddana za pomocą barwy kamienia. Europa Zachodnia, art deco, lata 20. XX...
Przedstawienie ryczącej lwicy. Moc zwierzęcia pokazana przez silne, gotowe do walki ciało i ekspresyjne ujęcie pyska. Alberto Currini, Włochy, tworzący w 1 poł. XX w. Marmur. Sygn....
Rzeźbiarskie przedstawienie Madonny w typie Immaculata (Niepokalana) - jako młodej kobiety, bez Dzieciątka, stojącej na półksięzycu. Pochodzący z XVII w. typ przedstawieniowy był szczególnie popularny w baroku i rokoko. Girom, przełom XIX i XX w.
Olbrzymia figura bawoła domowego - leżącego z podgiętymi pod tułów nogami i z uniesioną głową zwieńczoną rogami. Chiny, XVIII w. (?). Chińska odmiana jadeitu o pięknej jasnozielono-mlecznej barwie.
Lampa z trzema puttami na podstawie oraz kloszem, na którym znajdują się sceny zabaw dziecięcych przy czynnościach związanych z wytwarzaniem wina. Włochy (?), XIX/ XX w. Podstawa i klosz wykonane z alabastru,...
Popiersie śmiejącego się Satyra - uczestnika orszaku Dionizosa. Charakter postaci oddają zmierzwione włosy, spłaszczony nos i spiczaste uszy. 2 poł. XIX w. Rzeźba z białego marmuru. Wys....
Popiersie Św. Jana jako dziecka - wg rzeźby DONATELLA, XIX w. DONATELLO (1386-1466) - słynny artysta i rzeźbiarz wczesnego renesansu włoskiego. Działał we Florencji, Padwie i Sienie. Jego prace miały przełomowe znaczenie dla rozwoju rzeźby renesansowej i uwolnienie się jej od...
Cesare, Constantino R. Caribelli (1841 - 1918), Włochy, XIX w. Pełne wdzięku przedstawienie bogini miłości - Wenus - wraz z towarzyszącym jej Amorkiem. Bogini częściowo owinięta zwiewną tkaniną, której falowanie oddaje dynamikę idącej postaci.
przedmiotów na stronę 10 20 50 150