-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Popiersie biskupa ukazujące symboliczny ciężar piastowanego stanowiska. Mężczyzna został przedstawiony w pełnych szatach liturgicznych. Jego skronie zdobi wysoka mitra, zaś ramiona okrywa ciężka kapa. Uwypuklenie biskupich atrybutów...
Nietypowe przedstawienie Koronacji Matki Bożej na Królową Nieba i Ziemi. Maryja klęczy ze złożonymi rękoma na kłębiastym obłoku. Koronacji dokonuje Trójca Święta. Jezus trzyma w dłoni wydłużony krzyż nawiązujący do jego...
Całopostaciowe przedstawienie Antoniego Padewskiego. Święty został ukazany w habicie z przewiązanym u boku różańcem. Oburącz trzyma Dzieciątko Jezus, które prezentuje wiernym. Wpatrując się wprost na widza, w symboliczny sposób ofiarowuje je światu.
Chiny, dynastia Qing, XVII/XVIII w. Wys. 78 cm, szer. 25 cm, gł. 21 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, niewielkie ubytki polichromii.
Chiny, dynastia Qing, XVIII w. Wys. 63 cm, szer. 29 cm, gł. 28 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, niewielkie ubytki polichromii, widoczne naprawy.
Rzeźba przedstawia mężczyznę (jednego z Nieśmiertelnych?) w towarzystwie tygrysa. Groźna poza mężczyzny sugeruję jakby miał on być strażnikiem lub wojownikiem. Drewniana rzeźba pokryta jest grubą polichromią (laka, ślady złocenia) z tłoczonymi wzorami. Z tyłu rzeźby znajduje się skrytka - relikwiarz, wygląda na to że w...
Drewno polichomowane, złocone płatkowo. Japonia, era Edo, XVIII/XIX w. Wys. 54 cm (39,5 cm sama figura), szer. 22 cm, gł. 27 cm.
Okazała rzeźba wykonana z drewna lipowego(?). Tradycyjne przedstawienie Świętej Anny nauczającej Maryję. Ze spokojnym wyrazem twarzy, lekko obejmuje Maryję, która z opuszczonym wzrokiem pilnie studiuje trzymaną w rękach książkę. Draperie szat delikatnie okalają postacie, w naturalny i harmonijny sposób, co typowe dla...
Całopostaciowe przedstawienie Buddy Amidy. Został ukazany w długich szatach, spływających aż do stóp. Prawą rękę nieznacznie wznosi, odsłaniając wnętrze dłoni oglądającemu widzowi. Jego przymknięte oczy i zaciśnięte usta wyrażają wycieszenie i skupienie.
Możny mężczyzna siedzący na tronie. Ubrany w ornamentalne szaty, zwraca się frontem do widza. Jego wyprostowana sylwetka uniemożliwia mu zrzucenie tradycyjnego nakrycia głowy. Dookoła siebie roztacza aurę dumy i wyniosłości. Od...
Przedstawienie Matki Bożej jako Królowej Ziemi. Maryja została ukazana w długiej, ciężkiej szacie z delikatną koroną na głowie. Jej spokojną twarz zdobią przymknięte powieki i delikatny uśmiech. Rozłożyła ręce,...
Rzeźba przedstawiaj Madonnę z Dzieciątkiem w ręku. Wykonana z drewna z grubą polichromią. Ekspresyjne ujęcie twarzy postaci i dynamiczne ukazanie szat. Barok, Europa zachodnia, XVIII w. Wys. 51 cm, szer. 23,5 cm, gł. 12...
Wietnam, dynastia Lê / dynastia Nguyen, XVIII/XIX w. Wys. 46 cm, szer. 16 cm, gł. 13 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, ubytek dwóch placów lewej ręki.
Całopostaciowe przedstawienie mnicha pogrążonego w modlitwie. Jego złożone ręce krępują ciężkie okowy, których łańcuch uciska także klatkę piersiową. Wymownie kończy się on na wysokości krzyża różańcowego, przewiązanego przez płachty mnisiego habitu.
Drewno rzeźbione, lakowane i złocone płatkowo. Japonia, era Edo (1603-1868). Wys. 98 cm, (sama figura 54 cm).
Okazała rzeźba Bodhisattwy, czyli postaci niosącej ludziom mądrość oraz współczucie. Bodhisattwa siedzi w pozycji lotosu, jego ręce ułożone są jedna na drugiej, wnętrzem do góry ze złączonymi kciukami - to gest medytacji symbolizujący stan głębokiego skupienia.
Japonia, era Meiji (1868-1912) Wys. 58,5 cm, szer. 20 cm, gł. 18 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, występują pęknięcia i możliwe niewielkie ubytki.
Maska wykonana z drewna polichromowanego. Maska przodka Vuvi (moghondzi). Używane w czasie ceremonii inicujących (bwete/bwiti) nowych członków grupy. Gabon, Afryka, początek XX w. Dł. 31 cm, szer. 19 cm, gł. 9 cm....
Japonia, era Edo/Meiji, XIX w. Wys. 43 cm, szer. 23 cm, dł. 12 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, występują niewielkie ubytki na dolnej krawędzi szaty.
Rzeźba z drewna polichromowanego prawdopodobnie ukazuje Ajna, czyli pierwotnego mieszkańca północnej Japonii. Ajnowie w sztuce przedstawiani byli zwykle jako groźne, dziwne postacie o surowych i odmiennych rysach twarzy niż typowi Japończycy. Mężczyzna przedstawiony jest ze sporą dozą naturalizmu połączonego ze...
Art deco, Francja, syg. „H. REY” Wys. 39 cm, szer. 26 cm, dł. 15 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, bardzo dobry.
Chiny, dynastia Qing, XVIII w. Wys. 53 cm, szer. 28 cm, gł. 27 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach.
Całopostaciowe przedstawienie biskupa. Święty został ukazany w pełnym ubraniu liturgicznym. Na jego skroniach spoczywa szeroka infuła, zaś ramiona przykryto ciężkim płaszczem. Na piersi spoczywa pektorał - symbol pragnienia poniesienia ofiary krzyżowej.
Rzeźbiarskie przedstawienie Mefistofelesa z czarcimi atrybutami. Mężczyzna został ukazany całopostaciowo, ze smukłym trójzębem w prawej dłoni. Zasłoniętymi rękoma i skrzyżowanymi nogami próbuje zamaskować...
Rzeźba przedstawiająca prawdopodobnie Bodhisattwę z asystentami. Wykonana z drewna z wielobarwną polichromią, która nadaje rzeźbie dekoracyjnego charakteru i jest dość charakterystyczna dla tybetańskiego buddyzmu. Tybet, XIX w.
Rzeźba ukazująca spragnionego zapaśnika sumo w tradycyjnym stroju. Japonia, era Edo/Meji, XIX w. Wys. 19 cm, szer. 12,5 cm, gł. 14 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach.
Drewniana rzeźba przedstawia chińskiego mędrca, być może literati, czyli uczonego cesarskiego urzędnika, lub postać z panteonu taoizmu lub buddyzmu. Pokryta jest wielowarstwową, oryginalną polichromią. Chiny, dynastia Qing, XVIII w.
Rzeźbiarskie przedstawienie umęczonego Chrystusa podtrzymywanego przez anioła. Niebiańska postać stoi z rozpiętymi skrzydłami i zsuniętą szatą. Pełni funkcję podpory dla słaniającego się ciała mężczyzny. Zaczerwieniona twarz...
Figuralne przedstawienie Matki Bożej z Dzieciątkiem. Maryja została ukazana w kontrapoście, z lewą ręką podtrzymującą przyszłego Zbawiciela Świata. Jej smukłe ciało zostało spowite ciężką, kaskadową szatą, zaś dostojna twarz niewieścim welonem.
Unikatowe przedstawienie Matki Bożej z Dzieciątkiem. Niewiasta została ukazana jako młoda, piękna kobieta o delikatnych rysach twarzy. Stojąc za dzieciątkiem roztacza nad nim swoje ramiona. Ten wyraźnie rodzicielski...
Płaskorzeźba przedstawiająca scenę biblijną. Artysta z niezwykłą skrupulatnością zilustrował kulminacyjny moment ofiary Abrahama. Zgodnie z Pismem Świętym patriarcha rodu miał złożyć własnego syna na zbudowanym przez siebie...
Para japońskich rzeźb w formie walca, wspartych na szerokiej, drewnianej podstawie. Przedstawione sceny zobrazowują walczących samurajów. Siedzący na koniach bohaterowie zostali ujęci w dynamiczny sposób. Dookoła nich znajdują się drzewa kwitnących wiśni. Rzeźby zostały...
Rzeźba przedstawia mężczyznę swobodnie siedzącego na powalonym konarze. Roześmiany, trzyma w lewej ręcę tykwę. Rzeźbę cechuje drobiazgowe oddanie twarzy i niezwykła lekkość dłuta w kształtowaniu sylwetki. Korzeń egzotycznego...
Rodzaj twarzowej maski wykonanej przez afrykańskiego rzemieślnika. Charakteryzuje się wydłużonym, łukowatym kształtem i wertykalną linią konturu. Chcąc ukazać smutek i przygnębienie artysta uwypuklił w ciemniejszej tonacji spadające łzy i wygięcie ust.
Para muzykujących aniołów trębaczy. Mimo braku instrumentów sposób ułożenia ciał i mimika twarzy pozwalają na określenie pełnionej przez postaci funkcji. Dynamiczna forma typowa dla epoki. Barok, XVIII w. Drewno dębowe. ...
Parawan / ekran kominkowy wykonany z drewna lakowanego, malowanego, inkrustowany kością oraz macicą perłową w technice Shibayama. Jest to sztuka rzeźbiarska w której artysta łączy ze sobą różne materiały. Materiały drogocennie stosowane są jako inkrustacje lub apliki na rzeźbionej powierzchni drewna.
Jeleń wykonany z drewna malowanego i inkrustowanego barwionym szkłem. Indie, lata 60/70 XX w. Wys. 65 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, bardzo dobry.
Popiersie rdzennej mieszkanki Afryki, najprawdopodobniej pochodzącej z ludu Fulbe. Ta grupa zamieszkuje głównie zachodnią część kontynentu. Tradycyjne stroje charakteryzują się dużą dekoracyjnością, fantazyjnymi uczesaniami i liczną biżuterią. Afryka, 1 poł. XX w. ...
Figura stojącego mężczyzny. Wyraźnie zaznaczone fantazyjne nakrycie głowy, spleciona broda i genitalia oraz pokrywające ciało i twarz zgrubienia, prawdopodobnie blizny. Mężczyzna wykonuje ciekawy gest - opiera dłonie na brzuchu, który może odnosić do problematyki płodności. Figura mogła pełnić funkcję kultową. ...
Budda Amitabha siedzący w pozycji lotosu z dłońmi leżącymi na udach. Figura Buddy medutującego została umieszczona na kwiecie lotosu podtrzymywanym przez dekoracyjną podstawę. Japonia, środkowe/ późne Edo, XVIII/ XIX w. Drewno...
Figura Matki Boskiej z Dzieciątkiem Jezus. Rzeźba prezentuje typ wypracowany już w średniowieczu - stojąca Madonna podtrzymuje na jednym ramieniu małego Chrystusa. Sposób ujęcia szat i oddania ciał postaci (szczególnie lico Madonny) wskazuje na reminiscencje antyczne. Mistrzowskie opracowanie zostało dopełnione piękną...
Rzeźba przedstawiająca ubierającą się kobietę. Nadmiar materiału i nie w pełni zdefiniowany fason kreacji pozwalają sytuować bohaterkę w przestrzeni krawieckiego atelier, podczas przymiarki wymarzonej sukni. Kobieta prezentuje typową dla przełomu wieków fryzurę, typową dla tzw. Gibson Girl.
Para ludowych, afrykańskich popiersi. Typowe dla rzeźb z tego regionu uproszczenie i syntetyzacja kształtów. Postaci posiadaja wyraźnie zarysowane łuki brwiowe, powieki, wydatne nosy i usta oraz mocno podkreślone policzki. Afrykańska rzeźba ludowa miała istotny wpływ na kształtowanie się nowego języka formy artystycznej w...
Japonia, era Meiji (1868-1912) Wys. 48,5 cm, śred. 17,5 i 18 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, posiadają nieco ubytków aplikacji z kości i masy perłowej.
Bambusowy pojemnik na pędzle do kaligrafii. Zdobiony niezwykle precyzyjnymi rzeźbionymi przedstawieniami chińskiej flory i fauny. Chiny, dynastia Qing, XVIII/XIX w. Wys. 39,5 cm. Stan...
Drewniana rzeźba przedstawia chińskiego mędrca, być może postać z panteonu taoizmu. Pokryta jest wielowarstwową, oryginalną polichromią. Z tyłu posiada pusty schowek - relikwiarz? Chiny, dynastia Qing, XVIII w. Wys. 44...
Ozdobna, ażurowa oprawa o symetrycznej kompozycji. Całość opiera się na stylizowanych, ukwieconych gałązkach peonii, na których przysiadły ptaki. Oprawa składa się z trzech części. Chiny, XIX/ XX w. Drewno, laka,...
Tylnia część ołtarzyka służącego do prywatnej dewocji. Tryptykowa forma z wyraźnie większą centralną częścią i niższymi bocznymi skrzydłami. Rozbudowany program dekoracji rzeźbiarskiej - w centrum scena triumfalnego wjazdu, na skrzydłach głównie motywy floralne. Chiny, XIX w....
Postać Heraklesa lub Herkulesa - potężnego, walecznego, niezwyciężonego herosa mitologii greckiej bądź rzymskiej. XIX w. Figurka wyrzeźbiona w drewnie stoi na drewnianym postumencie.
Budai - niekanoniczna postać Buddy, wywodząca się z chińskiego folkloru. Ukazywana jako uśmiechnięty buddyjski mnich z ogoloną głową i okazałym brzuchem. Często przedstawiany w towarzystwie dzieci, znacznie mniejszych rozmiarem od niego. Chiny (?), XVIII/ XIX w. ...
Figura Matki Bożej trzymającej na ramieniu Dzieciątko Jezus. Jedno z najpopularniejszych przedstawień dewocyjnych. Pełnię możliwości formalnych prezentowało w ramach tzw. stylu pięknego na początku XV w. Gotyk, XV w.
Rzeźba o tematyce myśliwskiej - psy atakaujące dzika. Rzeźba ma ciekawą formę, jest wysokim reliefem, a nie pełnoplastyczną grupą rzeźbiarską. Taki zabieg potęguje dramatyzm sceny, ponieważ dzik wydaje się pochłonięty przez "psią powódź". XVIII w. (?).
Barokowa figura świętego mężczyzny w obszernych szatach. Prawdopodobnie jest to jeden z apostołów, uczniów Chrystusa. Niestety czas odcisnął na figurze swoje piętno - prawa ręka, w której mógł znajdować się atrybut nie zachowała się. Barok, XVIII w.
Drewniana rzeźba przedstawiająca młodego mężczyznę grającego na mandolinie. Wygląd postaci: rysy twarz, modelunek włosów, układ fałd szaty przywodzą na myśl wizerunki renesansowych, muzykujacych aniołów. XIX w. Drewno...
Rzeźba Matki Bożej z Dzieciątkiem Jezus na ramieniu. Upływający czas nie zdołał zatrzeć pięknych rysów twarzy Madonny i pełnej uroku twarzyczki małego Jezusa. Barok, XVIII w. Drewno dębowe, polichromowane.
Pieta - dewocyjne przedstawienie Matki Boskiej trzymającej na kolanach zmarłego Jezusa Chrystusa. Europa Zachodnia, Gotyk, XV w. Drewno liściaste, widoczne pozostałości polichromii.
Ekspresyjne przedstawienie Jezusa Chrystusa. Wykonane z drewna w epoce baroku, z dużą dbałością o szczegóły. Barok, Francja, XVIII w. Wys. 77,5, szer. 28 cm, Figura: 23 x 14 cm. Stan...
Okazała figura Madonny. Maria rozkłada ręce, co symbolizuje zsyłane przez Nią łaski i błogosławieństwa. Siła oddziaływania figury została wzmocniona rzeźbioną płytą ustawioną za plecami Madonny, na której umieszczono gwiaździstą koronę otoczoną glorią. Przełom XIX i XX...
Postać siedzącego chińskiego mędrca (być może postać Guandi'ego) wykonana z drewna polichromowanego z naturalnymi włosami. Dynastia Qing, Chiny, XVII/XVIII w, Wys. 36 cm, szer. 16,5 cm, gł. 13 cm.
Madonna z drewna lipowego z resztkami polichromii, wykonana w XIV lub XV wieku. Ukazana twarz Świętej Marii w duchu naturalizmu jest pełna spokoju i melancholii. Miękko ułożone szaty skrzętnie zakrywające ciało Świętej. Gotyk,
Figura świętego Józefa trzymającego na jednym ramieniu Dzieciątko Jezus. Mały Chrystus ma w dłoni okrągły przedmiot, prawdopodobnie ziemską sferę, bądź królewskie jabłko. W drugiej ręce Józef mógł trzymać lilię. Rozwiązanie kompozycyjne rzeźby nawiązuje do tego znanego z liczych przedstawień Madonny z...
Figura Bodhisattwy, czyli postaci niosącej ludziom mądrość oraz współczucie. Bodhisattwa siedzi w pozycji lotosu, jego ręce ułożone są jedna na drugiej, wnętrzem do góry ze złączonymi kciukami - to gest medytacji symbolizujący stan głębokiego skupienia. Postać siedzi na...
Figura biskupa trzymającego książkę, najprawdopodobniej świętego. Być może postać miała w drugiej dłoni jakiś atrybut, który pozwoliłby na dokładniejszą identyfikację. Uwagę zwraca plastycznie potraktowana szata i ciekawie oddana twarz. XVI/ XVII w.
Okazały świecznik. Miejsce na świecę jest podtrzymywane przez putto. Na plecach widoczne ślady mocowania skrzydeł. Układ ciała postaci i sposób ukazania szat nadają przedstawieniu dynamizm. Drewno, XVIII w. Wymiary: 32 x 15 x 11,5...
Rzeźbiarskie przedstawienie ukrzyżowanego Chrystusa. Ciało Jezusa charakteryzuje się wydłużonymi członkami i syntetyzacją formy. Twarz ma spokojny wyraz, brak wyraźnych śladów przebytej męki. Jean-Jacques Krafft, poł. XX w.
Model kadłuba statku. 1 poł. XX w. Wysokość statku wraz z masztem 135 cm. Wymiary kadłuba 35 x 25 cm.
Duża, drewniana figura słonia z bogato zdobionymi utensyliami. Cała rzeźba dekorowana polichromią. Indie, XIX/XX w. Drewno, polichromia. Wysokość: 115 cm, długość: 106 cm, szerokość: ok....
Przedstawienie ukrzyżowanego Chrystusa. Uwagę zwraca oddanie ciała Syna Bożego. Muskularne nogi zestawiono z żebrami odznaczającymi się wyraźnie pod skórą klatki piersiowej. Z kolei głowa Chrystusa została poddana geometryzacji. Krzyż wykonano z hebanu makasarowego, postać...
Niezwykle ekspresjonistyczne przedstawienie Garudy - bóstwa z kręgu buddyzmu i hinduizmu, będącego wierzchowcem boga Wisznu. Zwykle ukazywany jako orzeł z ciałem człowieka. Indie, XIX w. Drewno, polichromia.
Figura Madonny z Dzieciątkiem. XIX w. Drewno pokryte oryginalną polichromią i złoceniem. Wys. 39 cm, podstawa: 13,5 cm x 10 cm. Stan: brakuje...
Figura Madonny z Dzieciątkiem. Barok, XVIII w. Drewno pokryte polichromią. Wys. 54 cm, szer. podst.: 15,5 x 15,5 cm. Stan: brakuje prawej dłoni...
Figurka Madonny trzymającej Dzieciatko Jezus, stojącej na postumencie. Barok, XVIII w. Rzeźba w drewnie. Wys. z podstawą: 23 cm, szer podst. 7,5 cm, wys. samej figurki: 15 cm....
Bardzo duża figura Madonny z Dzieciątkiem. Barok, XVIII w. Rzeźba w drewnie z oryginalną polichromią. Wys. 106 cm, szer 48 cm. Stan: brakuje...
Postać Jezusa Chrystusa w złotej koronie, z rękami uniesionymi w geście błogosławieństwa. Europa, XIX / XX w. Drewno polichromowane. Wys. 38 cm, szer. 13 cm, gł. 7cm. Stan zachowania dobry.
Dzieciątko Jezus w czerwonej tunice, na postumencie w kształcie kuli. W lewej ręce trzyma miniaturowy glob, prawą ma uniesioną w geście błogosławieństwa. Europa, XVIII w, Drewno polichromowane.
przedmiotów na stronę 10 20 50 150