-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Para świeczników o trójbocznych, rollwerkowych profitkach. Piszczelowe trzony otrzymały wizerunki maszkaronów ujętych w długie perełkowane spływy. Zostały umieszczone na podwójnych pierścieniach. Spiętrzone stopy otrzymały bogato...
Para świeczników z gruszkowym, kanelowanym trzonem. Flankują go brzuchate nodusy o wklęsło-wypukłej powierzchni. Smukła tulejka otrzymała szeroką, falistą profitkę. Zaś całość została wsparta na trójbocznej...
Barokowy świecznik o smukłej, niewielkiej tulejce. Tralkowy trzon został oparty na okrągłej stopie, dekorowanej subtelną plecionką. Wyodrębniony nodus wzbogacono trzema wizerunkami dostojnego ptactwa, kierującego swój wzrok w przestrzeń pozafiguralną.
Dwa tralkowe świeczniki o szerokich, czworobocznych stopach. Zostały wsparte na czterech narożnych wolutach dźwigających spiętrzoną kompozycję liściastą. Dekorowane pnącymi się akantami, wzbogaconymi wertykalnym układem perełkowania oraz główkami maszkaronów....
Para świeczników opartych na klasycyzującej formie. Tulejka przyjęła kształt wazy dekorowanej pionowymi pasami i palmetami. Na jej szczycie znajduje się wysuwana profitka z szerokim, perełkowanym grzebieniem. Trzon został uformowany w antyczną kolumnę dekorowaną bukranionami i...
Mosiężny świecznik z okrągłą profitką wykończoną kanelowanym pasem. Z jej środka wydobywa się kolec służący do nasadzania świecy. Tralkowy trzon został osadzony na trójbocznej stopie zakończonej trzema kulami w szponach. Europa, XVII w. (?)
Stojący świecznik o szerokiej tulejce i obszernej, talerzykowej profitce. Tralkowy trzon wsparty jest na okrągłej, schodkowej stopie. Holandia, XVIII w. Mosiądz. Wymiary: 49cm x 17,5cm...
Barokowy świecznik z ornamentalną, okrągłą profitką - talerzykiem zbierającym topiący się wosk. Trzon z gruszkowym nodusem płynnie łączy trójboczną stopę. Jej oprawa jest przesycona dekoracyjnymi zdobieniami. Z każdej strony znajduje się uskrzydlona główka anioła wieńcząca...
Lichtarz o tralkowatej formie, oparty na kwadratowej bazie. Prosta, klasycyzująca dekoracja opara na powtarzanym motywie liścia akantu. Fraget, Warszawa, ok. 1896-1915 r Plater Puncowane:...
Para okazałych klasycystycznych lichtarzy. Dekoracja repusowana. Podstawy trójboczne, z wklęsłymi ściankami zdobią płyciny z monogramem MA ujętym w wieniec. Powyżej tralkowe trzonki ujęte w liście akantu. W górnej części przewiązane pierścieniem z liśćmi lauru. Galeryjka otaczająca profitkę z ażurowym meandrem. ...
Dwa okazałe, trzyramienne kandelabry, obecnie każdy na cztery świece. Pierwotnie były to świeczniki zasilane gazem, którego dopływ regulowany był za pomocą kureczków umieszczonych na poszczególnych ramionach. Zachowały się oryginalne dysze, dzięki czemu można przywrócić formę...
Para barokowych lichtarzy o tralkowej formie. Trójboczna dekorowana przedstawieniami świętego Sebastiana, świętego Hieronima i Trójcy Świętej. Barok, XVIII w. Blacha miedziana, repusowana i srebrzona.
Kaganek z dekoracją w stylu eklektycznym. Najważniejszy element zdobienia stanowi figurka ryczącego lwa ze stylizowanym ogonem. Kaganek ma szeroką podstawę z czterema nóżkami w fomie maszkaronów. Eklektyzm, 2 poł. XIX w.
Stojący, jednoświecowy lichtarz z okresu baroku. Typowa dla epoki forma -zróżnicowana i dekoracyjna. Ornamentalne zdobienie uzyskano za pomocą repusowania. Barok, XVIII w. Miedź repusowana.
Tarcza kinkietowa służąca do odbijania światła. Stanowiła część prezentu podarowanego Arturowi Greiserowi (1897-1946), prezydentowi Senatu Wolnego Miasta Gdańsk, na zakończenie współpracy przez Senat Miasta Gdańsk, w dniu 1.09.1939 r. O okolicznościach zaświadcza stosowna inskrypcja. Górna część tarczy została udekorowana...
Lampka wieczna do powieszenia przy obrazie bądź ikonie. Korpus ma wazonowaty kształt, główny element dekoracyjny stanowi ażurowe zakończenie górnej krawędzi. Do trzech łukowatych uchwytów przymocowano łańcuszki z prostym zawieszeniem. Warszawa, k. XIX w.
Górnicza lampka oliwna. Posiada gałkę w kształcie koguta. Motyw koguta odniosił się do górnika, który powinien być tak samo czujny jak ten ptak. Hak umożliwiał podwieszenie lampki. Model w typie produkowanym przez zakład w Saint-Etienne (region Masyw Centralny, gdzie wydobywano węgiel kamienny)
Wyjątkowy świecznik z wizerunkiem Matki Boskiej. Inskrypcja "Ora Pro Nobis", czyli "Módl się za nami" to istotna fraza wielu Maryjnych modlitw. Ciekawe kontrastowe efekty zapewniają wykorzystane materiały i kolorystyka. Mario Salvini (1863-1940), Włochy
Unikatowy przedmiot - figurka skrzata z zawieszaną lampką oliwną. Stylistyka przedmiotu przywodzi obiekty wytwarzane przez ruch Arts and Crafts, które łączyły wartość estetyczną z użytkową funkcją. Istotna była również praca rzemieślnicza - w tym wypadku użyty materiał narzuca konieczność ręcznego i długotrwałego...
Okazały świecznik. Miejsce na świecę jest podtrzymywane przez putto. Na plecach widoczne ślady mocowania skrzydeł. Układ ciała postaci i sposób ukazania szat nadają przedstawieniu dynamizm. Drewno, XVIII w. Wymiary: 32 x 15 x 11,5...
Para srebrnych świeczników. Dekoracja utrzymana w rokokowym stylu. Dellevie, Hamburg, Niemcy, ok. 1850 r. Srebro repusowane. Wysokość: 30 cm, średnica stopy: 14 cm.
Świecznik Chanukowy - tradycyjnie zapalany podczas Chanuki, Święta Odrodzenia, dorocznego święta żydowskiego upamiętniającego cuda zaszłe podczas Powstania Machabeuszów. Hazorfim, 2 poł. XX w. Srebro Sterling 925....
Bardzo duży 6-rmienny kandelabr oparty na trzech lwich łapach, zdobiony motywem liści akantu. 2 poł. XIX w. Odlew z brązu - ręcznie cyzelowany. Wys. 75,5 cm, śr. 31 cm.
Kandelabr czteroramienny - wyjątkowo dekoracyjny. XIX / XX w. Metal srebrzony. Wys. 56,5 cm, szer. podst. 17,5 cm. Stan bardzo dobry....
Para świeczników z figurkami antycznych, greckich aktorów, stojących na trójnogach oplecionych winną latoroślą. Étienne Marin MÉLINGUE (1807-1875) - Francuz - wszechstronnie uzdolniony artysta będący aktorem, malarzem i...
Bardzo duży kandelabr pięcioramienny, Francja, XIX w. Brąz ręcznie cyzelowany. Wys. 73,5 cm, śr. 40 cm. Stan bardzo dobry.
Para kandelabrów czteroramiennych. Francja XIXw. Brąz. W oryginale były to lampy...
przedmiotów na stronę 10 20 50