-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Popiersie biskupa ukazujące symboliczny ciężar piastowanego stanowiska. Mężczyzna został przedstawiony w pełnych szatach liturgicznych. Jego skronie zdobi wysoka mitra, zaś ramiona okrywa ciężka kapa. Uwypuklenie biskupich atrybutów...
Nietypowe przedstawienie Koronacji Matki Bożej na Królową Nieba i Ziemi. Maryja klęczy ze złożonymi rękoma na kłębiastym obłoku. Koronacji dokonuje Trójca Święta. Jezus trzyma w dłoni wydłużony krzyż nawiązujący do jego...
Całopostaciowe przedstawienie Antoniego Padewskiego. Święty został ukazany w habicie z przewiązanym u boku różańcem. Oburącz trzyma Dzieciątko Jezus, które prezentuje wiernym. Wpatrując się wprost na widza, w symboliczny sposób ofiarowuje je światu.
Całopostaciowe przedstawienie Niepokalanej Maryi. Matka Boża została ukazana w długich szatach z dłońmi skrzyżowanymi na piersi. Jej młody wiek został podkreślony parą wstążek wplecionych we włosy. Spod kaskadowej draperii wyłania się...
Przyścienna rzeźba przedstawiająca biskupa w mitrze i kaskadowym ornacie. Jego prawa ręka została wzniesiona w geście błogosławieństwa. Figura najprawdopodobniej stanowiła oprawę architektoniczną katedry lub większego założenia kościelnego.
Przedstawienie Matki Bożej jako Królowej Ziemi. Maryja została ukazana w długiej, ciężkiej szacie z delikatną koroną na głowie. Jej spokojną twarz zdobią przymknięte powieki i delikatny uśmiech. Rozłożyła ręce,...
Całopostaciowe przedstawienie Matki Bożej. Długą, kaskadową szatę okrywa rozłożysta opończa z kapturem. Spod niego wyłania się łagodna twarz dziewczęcia z przymkniętymi oczami i subtelnym uśmiechem. Odrzucenie sakralnych atrybutów,...
Figuralne przedstawienie sceny z hagiografii św. Antoniego. Szatan widząc ascetyczne życie pustelnika, postanowił poddać jego wytrwałość próbie. Kusił mężczyznę, roztaczając wizje ziemskich...
Rzeźba przedstawiaj Madonnę z Dzieciątkiem w ręku. Wykonana z drewna z grubą polichromią. Ekspresyjne ujęcie twarzy postaci i dynamiczne ukazanie szat. Barok, Europa zachodnia, XVIII w. Wys. 51 cm, szer. 23,5 cm, gł. 12...
Całopostaciowe przedstawienie mnicha pogrążonego w modlitwie. Jego złożone ręce krępują ciężkie okowy, których łańcuch uciska także klatkę piersiową. Wymownie kończy się on na wysokości krzyża różańcowego, przewiązanego przez płachty mnisiego habitu.
Całopostaciowe przedstawienie biskupa. Święty został ukazany w pełnym ubraniu liturgicznym. Na jego skroniach spoczywa szeroka infuła, zaś ramiona przykryto ciężkim płaszczem. Na piersi spoczywa pektorał - symbol pragnienia poniesienia ofiary krzyżowej.
Popiersie Matki Boskiej w ujęciu frontalnym. Niewiasta trzyma w ramionach śpiące Dzieciątko. Jej pochylona głowa i łagodne spojrzenie kierują całą uwagę widza na Chrystusa. Mimo sakralnego przedstawienia, dzieło to
Rzeźbiarskie przedstawienie umęczonego Chrystusa podtrzymywanego przez anioła. Niebiańska postać stoi z rozpiętymi skrzydłami i zsuniętą szatą. Pełni funkcję podpory dla słaniającego się ciała mężczyzny. Zaczerwieniona twarz...
Figuralne przedstawienie Matki Bożej z Dzieciątkiem. Maryja została ukazana w kontrapoście, z lewą ręką podtrzymującą przyszłego Zbawiciela Świata. Jej smukłe ciało zostało spowite ciężką, kaskadową szatą, zaś dostojna twarz niewieścim welonem.
Unikatowe przedstawienie Matki Bożej z Dzieciątkiem. Niewiasta została ukazana jako młoda, piękna kobieta o delikatnych rysach twarzy. Stojąc za dzieciątkiem roztacza nad nim swoje ramiona. Ten wyraźnie rodzicielski...
Płaskorzeźba przedstawiająca scenę biblijną. Artysta z niezwykłą skrupulatnością zilustrował kulminacyjny moment ofiary Abrahama. Zgodnie z Pismem Świętym patriarcha rodu miał złożyć własnego syna na zbudowanym przez siebie...
Figura przedstawiająca Matkę Bożą w typie Immaculaty. Niepokalane poczęcie Maryi zostało podkreślone niebieską suknią i biało-złotym płaszczem. Jej delikatne dłonie podtrzymują wijące się dookoła niej sukno. Twarz Maryi odzwierciedla młodość i delikatność...
Rzeźbiarskie przedstawienie maryjne. Święta została ukazana jako skromna, niewinna kobieta z dłońmi złożonymi na wysokości łona. Trzyma długą lilię, której kwiecie opiera na własnym ramieniu. Zaś długa draperia w dynamiczny sposób układa się wokół jej ciała....
Wysokiej jakości płaskorzeźbione plakiety z dziewięcioma stacjami drogi krzyżowej. Artysta zakomponował sceny w owalnych polach i oddał je w wypukłym reliefie. Niektóre postaci wydają się niemalże pełnoplastyczne. Przedstawienia zadziwiają mnogością szczegółów i siłą ekspresji.
Płaskorzeźbiona plakietka z przedstawieniem anioła stróża. Uskrzydlony opiekun jedną dłonią potrzymuje krzyż, a drugą stara się okryć młodego człowieka płaszczem swojej ochrony. Młodzieniec jest odziany w luźną szatę, a u pasa ma przywieszony różaniec. Być może plakieta stanowiła część daru dla nowicjusza wstępującego do...
Figura Matki Boskiej z Dzieciątkiem Jezus. Rzeźba prezentuje typ wypracowany już w średniowieczu - stojąca Madonna podtrzymuje na jednym ramieniu małego Chrystusa. Sposób ujęcia szat i oddania ciał postaci (szczególnie lico Madonny) wskazuje na reminiscencje antyczne. Mistrzowskie opracowanie zostało dopełnione piękną...
Figurka Matki Boskiej z Dzieciątkiem Jezus. Widzimy tu oryginalne przedstawienie: Dzieciątko całe tuli się się do głowy Madonny, dzieki temu, że trzymane jest wysoko, właściwie siedzi na jej tamieniu. Autorem rzeźby jest Maria Caullet Nantard.
Figura Matki Bożej trzymającej na ramieniu Dzieciątko Jezus. Jedno z najpopularniejszych przedstawień dewocyjnych. Pełnię możliwości formalnych prezentowało w ramach tzw. stylu pięknego na początku XV w. Gotyk, XV w.
Barokowa figura świętego mężczyzny w obszernych szatach. Prawdopodobnie jest to jeden z apostołów, uczniów Chrystusa. Niestety czas odcisnął na figurze swoje piętno - prawa ręka, w której mógł znajdować się atrybut nie zachowała się. Barok, XVIII w.
Rzeźba Matki Bożej z Dzieciątkiem Jezus na ramieniu. Upływający czas nie zdołał zatrzeć pięknych rysów twarzy Madonny i pełnej uroku twarzyczki małego Jezusa. Barok, XVIII w. Drewno dębowe, polichromowane.
Domowa kropielniczka o ciekawej formie. W wielobocznej ramie dekorowanej akantami umieszczono przedstawienie świętej Weroniki trzymającej chustę z obliczem Chrystusa. Prawdziwy wizerunek Zbawiciela (łac. icona vera) ma przestrzenną formę, ponieważ stanowi jednocześnie zbiornik na wodę święconą. ...
Pieta - dewocyjne przedstawienie Matki Boskiej trzymającej na kolanach zmarłego Jezusa Chrystusa. Europa Zachodnia, Gotyk, XV w. Drewno liściaste, widoczne pozostałości polichromii.
Okazała figura Madonny. Maria rozkłada ręce, co symbolizuje zsyłane przez Nią łaski i błogosławieństwa. Siła oddziaływania figury została wzmocniona rzeźbioną płytą ustawioną za plecami Madonny, na której umieszczono gwiaździstą koronę otoczoną glorią. Przełom XIX i XX...
Rzeźba przedstawiająca Marię przy żłóbku, doglądającą swojego Syna. Figura cechuje się prostą formą, czemu zawdzięcza cały swój urok. J. S. Hartmann - duet artystów: Suzanne Laurens (1904-2003) i Jacques Hartmann (1908-1994).
Madonna z drewna lipowego z resztkami polichromii, wykonana w XIV lub XV wieku. Ukazana twarz Świętej Marii w duchu naturalizmu jest pełna spokoju i melancholii. Miękko ułożone szaty skrzętnie zakrywające ciało Świętej. Gotyk,
Figura świętego Józefa trzymającego na jednym ramieniu Dzieciątko Jezus. Mały Chrystus ma w dłoni okrągły przedmiot, prawdopodobnie ziemską sferę, bądź królewskie jabłko. W drugiej ręce Józef mógł trzymać lilię. Rozwiązanie kompozycyjne rzeźby nawiązuje do tego znanego z liczych przedstawień Madonny z...
Figura biskupa trzymającego książkę, najprawdopodobniej świętego. Być może postać miała w drugiej dłoni jakiś atrybut, który pozwoliłby na dokładniejszą identyfikację. Uwagę zwraca plastycznie potraktowana szata i ciekawie oddana twarz. XVI/ XVII w.
Pięć stacji drogi krzyżowej: 1 - Pan Jezus na śmierć skazany. 7 - Pan Jezus upada pod krzyżem po raz drugi. 9 - Trzeci upadek Pana Jezusa. 13 - Pan Jezus zdjęty z krzyża. 14 - Pan Jezus złożony do grobu.
Rzeźbiarskie przedstawienie Madonny w typie Immaculata (Niepokalana) - jako młodej kobiety, bez Dzieciątka, stojącej na półksięzycu. Pochodzący z XVII w. typ przedstawieniowy był szczególnie popularny w baroku i rokoko. Girom, przełom XIX i XX w.
Figura Madonny z Dzieciątkiem. XIX w. Drewno pokryte oryginalną polichromią i złoceniem. Wys. 39 cm, podstawa: 13,5 cm x 10 cm. Stan: brakuje...
Figura Madonny z Dzieciątkiem. Barok, XVIII w. Drewno pokryte polichromią. Wys. 54 cm, szer. podst.: 15,5 x 15,5 cm. Stan: brakuje prawej dłoni...
Figurka Madonny trzymającej Dzieciatko Jezus, stojącej na postumencie. Barok, XVIII w. Rzeźba w drewnie. Wys. z podstawą: 23 cm, szer podst. 7,5 cm, wys. samej figurki: 15 cm....
Bardzo duża figura Madonny z Dzieciątkiem. Barok, XVIII w. Rzeźba w drewnie z oryginalną polichromią. Wys. 106 cm, szer 48 cm. Stan: brakuje...
Popiersie Św. Jana jako dziecka - wg rzeźby DONATELLA, XIX w. DONATELLO (1386-1466) - słynny artysta i rzeźbiarz wczesnego renesansu włoskiego. Działał we Florencji, Padwie i Sienie. Jego prace miały przełomowe znaczenie dla rozwoju rzeźby renesansowej i uwolnienie się jej od...
Hiszpania, 1849r. Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny - model wykonany przez rzeźbiarza, poprzedzający tworzenie zamówionej rzeźby (bozzetto). Terakota ręcznie modelowana. Wys. 34 cm,...
Postać Jezusa Chrystusa w złotej koronie, z rękami uniesionymi w geście błogosławieństwa. Europa, XIX / XX w. Drewno polichromowane. Wys. 38 cm, szer. 13 cm, gł. 7cm. Stan zachowania dobry.
Dzieciątko Jezus w czerwonej tunice, na postumencie w kształcie kuli. W lewej ręce trzyma miniaturowy glob, prawą ma uniesioną w geście błogosławieństwa. Europa, XVIII w, Drewno polichromowane.
przedmiotów na stronę 10 20 50