-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Barokowy świecznik z ornamentalną, okrągłą profitką - talerzykiem zbierającym topiący się wosk. Trzon z gruszkowym nodusem płynnie łączy trójboczną stopę. Jej oprawa jest przesycona dekoracyjnymi zdobieniami. Z każdej strony znajduje się uskrzydlona główka anioła wieńcząca...
Misa hiszpańsko-mauretańska przedstawiająca majestatycznego ptaka o rozpostartych skrzydłach. Spiralne uchwycenie ciała zwierzęcia, decentralizuje środek kompozycji, przenosząc ją bliżej rantu naczynia. Całość dwubarwna, malowana, o linearnych ornamentach. Hiszpania,...
Święta Anna z małą Maryją. Barok, XVIII w. Olej na płótnie. Wym. ok. 110 x 90 cm. Stan zachowania dobry.
Para muzykujących aniołów trębaczy. Mimo braku instrumentów sposób ułożenia ciał i mimika twarzy pozwalają na określenie pełnionej przez postaci funkcji. Dynamiczna forma typowa dla epoki. Barok, XVIII w. Drewno dębowe. ...
Matka Boska z Dzieciątkiem. Europa Środkowa? (Czechy?), barok, XVII w. Olej na płótnie. Wym. z ramą: 98 x 66 cm. Wym. bez ramy: 84 x 50 cm.
Rzeźbiarskie przedstawienie ukrzyżowanego Chrystusa. Ciało Jezusa charakteryzuje się zwartą budową, o nieco zaburzonych proporcjach. Ciekawie rozwiązane perizonium - mała ilość materiału i masywny sznur. Barok, XVII w.
Kościana pasyjka w ramce zamkniętej półkoliście. Wysokiej jakości rzeźba, obfitująca w detale. Szczególnie uderzająca jest pełna wyrazu twarz Chrystusa. Pasyjka jest barokowa, powstała w XVII w. Ramka wtórna, późniejsza.
Wiszący krucyfiks z prostym, pozbawionym ozdób krzyżem. Ukrzyżowany Chrystus ukazany ze zwieszoną na ramieniu głową. Umięśnione ciało Zbawiciela niemalże pozbawione oznak męki, poza raną w boku. Barok, XVII w. Brąz,...
Drewniane krzesło. Konstrukcja wznosi się na czterech nogach wzmocnionych łączyną w kształcie litery H. Przednie nogi dekoracyjne - z wydłużoną kostką, graniaste zbieżne na cebulastych stopach - ze snycerką. Nogi tylnie proste, graniaste. Oparcie lekko odchylone do tyłu, z prześwitem u dołu. Deska oparcia wypełniona...
Prostopadłościenna skrzynka zamykana na zamek. Przód i boki skrzyneczki z dekoracją snycerską. Dodatkowym atutem jest szyld z osłoną zakrywającą dziurkę od klucza oraz grawerska dekoracja na wewnętrzej części zamka, widoczna po otwarciu pokrywy. Po bokach umieszczono antaby umożliwiające przeniesienie skrzynki. ...
Immaculata - Wizerunek Marii odnoszący się do jej Niepokalanego Poczęcia. Rzeźbiarskie ujęcie tematu wymusiło ograniczenie liczby elementów, które zazwyczaj towarzyszą temu ujęciu. Charakterystyczne dla dzieł z epoki ujęcie szat - ciężka, poruszona materia. Interesująca ekspresja twarzy Madonny - zamknięte oczy podkreślają...
Lustro z okresu regencji - ok. 1720 r. z oryginalną taflą szklaną. Rama lustra wykonana z mosiężnej ręcznie repusowanej blachy, umieszczonej na drewnianej desce. Wys. 48 cm, szer. 35 cm.
Relikwiarz. Symetryczna, wrzecionowana forma oparta o motyw mięsistego akantu. Kompozycja wznosi się na niewielkiej, schodkowej, pochyłej podstawie. Podpora zdobiona wicią roślinną i motywem kratki. Barok, XVIII w. Drewno...
Zwiastowanie Pańskie. Barok, XVII w. Olej na płótnie. Wym. bez ramy: 119 x 97 cm. Wym. z ramą: 130 x 109 cm.
Unikatowy komplet - para barokowych, sygnowanych krzeseł, należących do wyrobów nabywanych przez niższe warstwy społeczne. Dość prosta i popularna konsturkcja: ażurowe oparcie w typie drabiniastym, z kanelowanymi ramiakami bocznymi zwieńczonymi liściem akantu; nogi graniaste, przednie dodatkowo kanelowane, pomiędzy nimi...
Czarka do brandy z dwoma uchwytami, służyła głównie do wznoszenia toastów z okazji narodzin dziecka, czasem towarzyszyła też innym uroczystościom. Bogata barokowa dekoracja ornamentalna. Holadnia, Sneek, 1885 r. Złotnik Ate de...
Barokowa misa, malowana podszkliwnie. Centralna scena przedstawia zmęczonego amora, który porzuciwszy swój łuk i kołczan, odpoczywa przysiadłwszy na polnym kamieniu. Zewnętrzne boki misy dekorowane są spiralnym kanelowaniem. Misa ma stare pęknięcie, które w przeszłości było...
Dziecięce łóżeczko na biegunach. Wezgłowie i przyczółek przedni zdobione od zewnętrznej strony płycinami z dekoracją heraldyczną w ornamentalnej oprawie: od strony głowy lew z mieczem, a od strony nóg wieża. Boki kołyski również posiadają dekorację: po dwie prostokątne płyciny wypełnione motywem roślinnym. ...
Zestaw miniaturowych narzędzi, całość mieści się w poręcznym etui. W przyborniku znajdują się: nożyczki, szpikulec, ołówek, miarka i nożyk. Ostrze nożyka można przykręcić u dołu przybornika, co zapewnia wygodne użytkowanie. Etui dekorowane ukośnie biegnącymi żłobkowaniami.
Para barokowych lichtarzy o tralkowej formie. Trójboczna dekorowana przedstawieniami świętego Sebastiana, świętego Hieronima i Trójcy Świętej. Barok, XVIII w. Blacha miedziana, repusowana i srebrzona.
Barokowa figura świętego mężczyzny w obszernych szatach. Prawdopodobnie jest to jeden z apostołów, uczniów Chrystusa. Niestety czas odcisnął na figurze swoje piętno - prawa ręka, w której mógł znajdować się atrybut nie zachowała się. Barok, XVIII w.
Stojący, jednoświecowy lichtarz z okresu baroku. Typowa dla epoki forma -zróżnicowana i dekoracyjna. Ornamentalne zdobienie uzyskano za pomocą repusowania. Barok, XVIII w. Miedź repusowana.
Rzeźba Matki Bożej z Dzieciątkiem Jezus na ramieniu. Upływający czas nie zdołał zatrzeć pięknych rysów twarzy Madonny i pełnej uroku twarzyczki małego Jezusa. Barok, XVIII w. Drewno dębowe, polichromowane.
Domowa kropielniczka o ciekawej formie. W wielobocznej ramie dekorowanej akantami umieszczono przedstawienie świętej Weroniki trzymającej chustę z obliczem Chrystusa. Prawdziwy wizerunek Zbawiciela (łac. icona vera) ma przestrzenną formę, ponieważ stanowi jednocześnie zbiornik na wodę święconą. ...
Ekspresyjne przedstawienie Jezusa Chrystusa. Wykonane z drewna w epoce baroku, z dużą dbałością o szczegóły. Barok, Francja, XVIII w. Wys. 77,5, szer. 28 cm, Figura: 23 x 14 cm. Stan...
Tapicerowany fotel z epoki Ludwika III. Oparcie odchylone lekko do tyłu. Poręcze zakończone wolutami. Wsporniki poręczy i przednie nogi nawiązują kształtem do toczonych tralek. Pomiędzy nogami fotela stabilizujaca łączyna w kształcie litery H. Barok, epoka Ludwika III, 1610-43...
Okazały świecznik. Miejsce na świecę jest podtrzymywane przez putto. Na plecach widoczne ślady mocowania skrzydeł. Układ ciała postaci i sposób ukazania szat nadają przedstawieniu dynamizm. Drewno, XVIII w. Wymiary: 32 x 15 x 11,5...
Okazały fotel w stylu barokowym z oryginalną, ręcznie haftowaną tapicerką. Neobarok, XIX w. Wykonany z drewna orzechowego. Wysokość 116 cm, szerokość 63 cm, głębokość 63 cm....
Fotel barokowy, posiada oryginalną, skórzaną tapicerkę. Oparcie zdobione tłoczonym kurdybanem z herbem i polskim orłem. Na siedzisku gładka skóra. XVII w. Drewno...
Fotel barokowy z drewna egzotycznego, snycerka bogata w motywy często używane w dobie baroku: woluty, kartusze, suchy akant. Barok, początek XVIII w, Europa południowo-zachodnia. Wys. 125 cm, szer. 69 cm, gł. 65 cm....
Figura Madonny z Dzieciątkiem. Barok, XVIII w. Drewno pokryte polichromią. Wys. 54 cm, szer. podst.: 15,5 x 15,5 cm. Stan: brakuje prawej dłoni...
Claude Michel CLODION (1738 - 1814) - rzeźbiarz francuski - jeden z najwybitniejszych przedstawicieli rzeźby osiemnastowiecznej. Płaskorzeźba przedstawiająca nimfę z dwoma satyrami. Francja, 2 poł. XVIII w. / pocz....
Komoda z dwiema szufladami i marmurowym blatem. Styl barokowy, przełom XIX/XX w. Drewno barwione, okucia mosiężne. Wys. 85 cm, szer. 126 cm, gł. 55,5 cm.
Bardzo duża figura Madonny z Dzieciątkiem. Barok, XVIII w. Rzeźba w drewnie z oryginalną polichromią. Wys. 106 cm, szer 48 cm. Stan: brakuje...
Duże naczynie z uchwytami. Nevers (Francja), XVIII w. Ceramika malowana podszkliwnie kobaltem. Wys. 30 cm, śr. 35,5 cm. Stan: po klejeniu -...
Dzieciątko Jezus w czerwonej tunice, na postumencie w kształcie kuli. W lewej ręce trzyma miniaturowy glob, prawą ma uniesioną w geście błogosławieństwa. Europa, XVIII w, Drewno polichromowane.
przedmiotów na stronę 10 20 50 50