-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Interesujące przedstawienie Jezusa Chrystusa z brązu. Pełen pasji wizerunek Jezusa, wykonany z artystyczną finezją oraz niezwykłą dbałością o detale, co widać na twarzy, dłoniach czy szacie Chrystusa. Brąz patynowany. Francja?,...
Całopostaciowa figura kobiety niosącej owoce w wiklinowym koszu. Jej krągłą twarz okalają spirale gęstych, wysoko upiętych włosów. To na nich zostało umieszczone naczynie, podtrzymywane prawą ręką przez dziewczynę.
Pełnoplastyczne przedstawienie małego budowniczego w antykizującej formie. Przysłonięty wyłącznie niewielką draperią, trzyma w swej dłoni potężny młot. Wspierając się na kanelowanej kolumnie, z zadowoleniem spogląda w przestrzeń pozafiguralną. U jej podstawy znajdują się...
Owalny portret ukazujący młodą kobietę. Przedstawiona frontalnie, z wyraźnym zainteresowaniem spogląda w przestrzeń pozaobrazową, znajdującą się po jej prawej stronie.
Zegar kominkowy z figuralnym zwieńczeniem. Owalny, uskokowy cokół otrzymał okrągłą tarczę z rzymską numeracją godzin. Stanowi podstawę dla pełnoplastycznej kobiecej postaci. Dziewczyna siedząc na krześle pozwala, by ciężkie kaskady...
Empirowy świecznik w formie kinkietu. Figuralna tarcza przybrała postać rzymskiej kariatydy, umieszczonej w stylizowanym, palmetowym ażurze. Jej uniesione ręce przystrojono długą draperią, tworzącą dekoracyjny zwis.
Trumeau - czyli lustro ścienne z epoki Ludwika XVI wykonane z drewna złoconego. Prosta, klasycystyczna rama lustra zdobiona jest fryzem z perełkowaniem. Ponad taflą lustra w górnej części znajduje się obraz malowany farbami olejnymi na płótnie ukazujący pejzaż z wędkarzami wśród zabytkowych ruin.
Portret młodej damy z epoki Ludwika XVI. Bardzo charakterystyczna fryzura oraz strój dla tego okresu. Anonimowy malarz bardzo zręcznie przedstawił subtelny uśmiech damy, pełne życia oczy, pieczołowitą fryzurę oraz detale sukni. Ludwik XVI, koniec XVIII wieku, ok. 1780...
Obraz wykonany techniką oleju na płótnie oprawiony w oryginalną złoconą ramę. Obraz ukazuje trzech jeźdźców na koniach nad rzeką. Wokół wody rosną różnorodne krzaki oraz drzewa z liśćmi w kolorach jesieni które toną w wielobarwnym świetle, nadającym obrazowo niepowtarzalną atmosferę.
Subtelnie dekorowany statyw na zegarek kieszonkowy. Charakteryzuje się rozbudowaną figuralnie podstawą, prezentującą pełnofiguralnego konia z przysiadłą na nim łabędzicą. Z uskokowego cokołu wyłania się para ramion podtrzymująca...
Rzeźbiarskie przedstawienie baśniowej bohaterki. Młoda kobieta przysiadła na niewielkim stołku. Lekko pochylona prezentuje swoje nagie ciało. Po zdjęciu sukni okryła krągłe biodra obszerną draperią, której długie poły opadają aż do...
Całopostaciowy akt młodej kobiety. Ukazana podczas kąpieli, delikatnie podtrzymuje opadającą z bioder draperię. Z uśmiechem na twarzy wysuwa stopę, ostrożnie sprawdzając temperaturę wody.
Malarskie przedstawienie Świętej Rodziny nad wodą. Siedząc wśród drzew odpoczywają w towarzystwie małego Jana Chrzciciela. Maryja wsparta na prawym ramieniu przygląda się bawiącym dzieciom. Jej łagodna twarz emanuje dobrocią i spokojem. Tylko św. Józef pogrążony w lekturze...
Miedzioryt „Le Premier Devoir des Meres” wykonany przez włoskiego artystę Vincenzo Vangelisti (1744?-1798). Paryż, koniec XVIII w. Sygn. m.in. „Raphael pinxit” Rama: 40 x 32,5 cm, w świetle ramy: 34 x 26 cm.
Wielooglądowa figura przedstawiająca, jednego z uczestników bachanaliów. Młody faun został ukazany w skórzanej przepasce na biodrach. Z jej sznurowanej części wydobywa się niewielki fragment fletni Pana. Pochylony nad trzymaną muszlą,...
Wielooglądowy akt młodej kobiety. Ukazana całopostaciowo pręży się podczas stawianego kroku. Prawą rękę wznosi ku górze, lewą czule gładzi swoją nagą pierś. Jednocześnie wychyla się w stronę pozostawionego w oddali widza, obdarzając...
Lustro z epoki Ludwika XVI wykonane z drewna złoconego płatkowo. Dekoracje ukazują wazę z kwiatami i klasycystyczne ornamenty roślinne. Ludwik XVI, Francja, ok. 1780 r. Dł. 102 cm, szer. 59 cm.
Lustro z epoki Ludwika XVI wykonane z drewna polichromowanego. Dekorowane ornamentami roślinnymi, wolutami i rozetami. Ludwik XVI, Francja, ok. 1780 r. Dł. 78 cm, szer. 55 cm. Stan...
Barometr - termometr wykonany z drewna złoconego płatkowo oraz polichromowanego. Zarówno barometr jak i termometr jest sprawny. Dekorowany ornamentami rocaille oraz klasycystycznymi fryzami liści i zwieńczeniem w formie liścia akantu. Tarcze barometru i termometru ręcznie malowane.
Zegar z konsolą „Neuchâtelois”. Obudowa wykonana z drewna malowanego na czarno ze złotymi klasycystycznymi dekoracjami floralnymi. Mechanizm kompletny, sprawny, wahadło w zestawie. Może wymagać przeglądu u zegarmistrza.Koniec XVIII w/ początek XIX w.
Ciekawy zegar z epoki Ludwika XVI. Obudowa wykonana z drewna malowanego na zielono z kolorowymi kwiatami. Mechanizm kompletny, sprawny, wahadło w zestawie. Ludwik XVI, sygn. „Barraton Hgér à Grenoble”, Grenoble, koniec XVIII w. Wys....
Płaskorzeźba wykonana z alabastru przedstawia kobietę przytulającą jednego amorka, drugi amorek siedzi u jej stóp. Rzeźba wyrzeźbiona bardzo zręcznie, z dużą dbałością o szczegóły. Akademizm, Francja, XIX wiek. Rama: 33,5 x 24 cm....
Zegar „Lira” z podstawą ze szklanym kloszem. Zegar wykonany jest z drewna pokrytego okuciami z brązu złoconego. Bardzo charakterystyczne dla okresu empire dekoracje w formie centralnego łabędzia oraz klasycystycznych rozet, palmet, akantów. Piękne, oryginalne wahadło.
Całopostaciowy akt młodej kobiety. Ukazana podczas kąpieli, delikatnie podtrzymuje opadającą z bioder draperię. Z uśmiechem na twarzy wysuwa stopę, ostrożnie sprawdzając temperaturę wody. Rzeźba stanowi bezpośrednie nawiązanie do "Kąpiącej się" Etienne Falconeta (1716-1791). Jej...
Klasycystyczny zegar z okrągłą tarczą w ornamentalnej bordiurze. Potężny uskokowy cokół został umieszczony na czterech cebulastych stopach. Stanowi podstawę dla pary kompozytowych kolumn, dźwigających łuk z niewielkim wypiętrzeniem.
Prosty krzyż o ściętych narożach. Surowa faktura drewna została zestawiona z drobiazgowo wykonaną pasją Chrystusa. Wysoki kunszt artystyczny widoczny jest w podkreśleniu anatomicznych walorów ciała. Jego wyidealizowane...
Czteroszufladowa komoda wsparta na wysokich wygiętych nogach. Umieszczone w jednym rzędzie szuflady, otrzymały dekoracyjne fronty w układzie pasowym. Wzbogacono je metalowymi aplikacjami. Boczne ściany kryją w sobie dodatkową szufladę.
Malarskie przedstawienie damy w ujęciu popiersiowym. Gęste loki dziewczęcia zostały przykryte szerokim, tiulowym czepcem. Jego koronkowe wykończenie spływa po delikatnej szyi, opadając wprost na spiętrzone wykończenie dekoltu. Całość...
Portretowe ujęcie damy w błękitnej sukni. Jej smukłą twarz zdobią duże, ciemne oczy. W ich orzechowych tęczówkach odbija się punktowe światło pracowni. Porcelanowa karnacja została wyeksponowana szerokim dekoltem z koronkowym...
Prostokątne lustro osadzone w żłobkowanej ramie. Jej górną część udekorowano rzeźbiarską draperią, zaś w dolnej zamieszczono wolutę z gałązką laurową - symbolem zwycięstwa. Całość została zwieńczona trapezową płyciną z...
Klasycystyczny kabinet z dwuskrzydłowymi drzwiami zamykanymi na klucz. Wnętrze wyposażone jest w szufladki o różnej długości i szerokości. Centralne szuflady zostały ukryte pod dodatkowymi drzwiczkami. Klasycyzm, 2 poł. XVIII...
Popiersie rzymskiej bogini zwróconej profilem do widza. Diana została ukazana z przymkniętymi oczami i zaciśniętymi ustami. Wysoko spięte włosy eksponują smukłą szyję kobiety. Głowę wieńczy półksiężyc - atrybut bogini nawiązujący do jej nocnych spacerów po lesie....
Klasycystyczna waza charakteryzująca się szeroką czaszą i smukłą stopą. Z jej czary wyłaniają się dwa uchwyty o palmetowych zakończeniach. Dekorowana sceną figuralną przedstawiającą fragment mitologicznej centauromachii. Klasycyzm, pocz. XIX w.
Popiersie dziewczyny z wieńcem na głowie. Młoda kobieta została ukazana z głową zwróconą w bok. Jej spokojną twarz rozświetla subtelny uśmiech. Starannie ułożone włosy, delikatnie opływają filigranową szyję dziewczęcia. Zostały...
Kościelna lampa wieczna dekorowana ornamentami palmet, liści akantu oraz klasycystycznymi fryzmami. Posiada oryginalny łańcuch. Miedź ręcznie repusowana, brąz odlewany i cyzelowany, srebrzona. Klasycyzm, Polska/Niemcy, ok. 1800 r....
Ludwik XVI / klasycyzm, Francja, ok. 1780 r. Wys. 105 cm (blat 72 cm), szer. 78,5 cm, gł. 51 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, jak najbardziej nadaje się do użytku.
Stolik z bogatą snycerską dekoracją. Klasycyzm, XVIII w. Drewno polichromowane, marmur. Wys. 79 cm. Śr. 80 cm. Stan zachowania: obecne...
Klasycystyczne krzesło z wyplatanym siedzeniem i oparciem. Do zakupionego krzesła dołączamy drugie identyczne, ale wykonane już w XIX w. (widoczne na ostatnim zdjęciu). Klasycyzm, koniec XVIII w.
Ludwik XVI / klasycyzm, Francja, ok. 1780 r oraz 2 poł. XIX w. Wys. 89 i 85 cm, szer. 58, gł. 58 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach.
Ludwik XVI / klasycyzm, Francja, ok. 1780 r. Wys. 87 cm, szer. 59 cm, gł. 59 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry. meble są stabilne, tapicerka w dobrym stanie.
Ludwik XVI / klasycyzm, Francja, ok. 1780 r. Wys. 71,5 cm, dł. 81 cm, szer. 45 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, niewielkie braki forniru, na tylnych nogach brak okuć - stópek.
Rysunkowy portret młodej dziewczyny ukazanej z profilu. Uwagę zwracaj pięknie ukazany światłocień na włosach. Syg. „C. Jullemier?, le 5 julliet 1860”, akademizm, Francja, 1860 r. Rama: 53 x 43 cm. W świetle passe-partout: 36 x 26...
Portret brązowowłosej, młodej kobiety odzianej w bladoróżową suknię. Bohaterka została ukazana bokiem, jednakże twarz zwraca w kierunku widza. Dama została przedstawiona w otoczeniu roślinności, na tle niebieskiego nieba. W dłoniach trzyma kilka gałązek róży. Francja, pocz. XIX...
Figura Matki Boskiej z Dzieciątkiem Jezus. Rzeźba prezentuje typ wypracowany już w średniowieczu - stojąca Madonna podtrzymuje na jednym ramieniu małego Chrystusa. Sposób ujęcia szat i oddania ciał postaci (szczególnie lico Madonny) wskazuje na reminiscencje antyczne. Mistrzowskie opracowanie zostało dopełnione piękną...
Flora - rzymska bogini kwiatów i wiosny. Artysta ukazał ją jako młodą nagą kobietę siedzącą wśród kwiatów. Pierwowzór został zaprezentowany na Salonie w 1750 r. Obecnie marmurowa rzeźba znajduje się w zbiorach Ermitażu w Petersburgu. Według Etienne Maurice Falconeta...
Para okazałych klasycystycznych lichtarzy. Dekoracja repusowana. Podstawy trójboczne, z wklęsłymi ściankami zdobią płyciny z monogramem MA ujętym w wieniec. Powyżej tralkowe trzonki ujęte w liście akantu. W górnej części przewiązane pierścieniem z liśćmi lauru. Galeryjka otaczająca profitkę z ażurowym meandrem. ...
Popiersie uśmiechniętej kobiety w czepcu na głowie, mieszkanki belgijskiej wsi. Twórca figury uważał się za realistę, co może tłumaczyć wybór tematyki. Gładkie wykończenie rzeźby ma zwrócić uwagę widza, zaprasza go do śledzenia gry dobijającego się światła. Belgia, przełom XIX...
Popiersie damy. Odsłaniająca ramiona i dekolt suknia, ułożone w loki i upięte włosy przybrane kwiatami przywodzą na myśl swobodę i zmysłowość rokokowej mody. Urzekająco piękna twarz damy charakteryzuje się dostojnym, nieco poważnym wyrazem. Francja, Sevres, połowa XIX...
Akwarela wykonana według portretu Madame Recamier (Juliette Recamier, 1777-1849) pędzla Francoisa Gerarda (1770-1837) powstałego w 1805 r. Obraz tego uznanego portrecisty można nazwać ikoną empire. Oryginał znajduje się w Musee Carnavalet. XIX w.
Portret przedstawiający młodą damę w klasycystycznym stroju, trzymającą wachlarz w prawej ręce. Urzekające, spokojne spojrzenie skierowane zostało w kierunku obserwatora. Francuski artysta wykonał dzieło z wielką dbałością o szczegóły. Olej na płótnie, klasycyzm, ok. 1790 r....
przedmiotów na stronę 10 20 50 50