-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Para złoconych krzesełek z wyplatanymi siedziskami i oparciami. Medalionowe oparcie typu a'la reine zostało obwiedzione skręconą wstęgą, zwieńczoną kokardą na górze. Siedzisko ma podkowiasty kształt. Przednie nogi dekorowane kanelowaniem. XIX w.
Niciak, czyli mebelek do robótek ręcznych z okresu biedermeieru - epoki prywatności, wygody i mieszczaństwa. Przechowywanie umożliwiają szuflada z antabami z głowami lwa oraz wysuwany materiałowy schowek. Konstrukcja opiera się na czwórnogu. Biedermeier, 1 poł. XIX...
Komoda w stylu empire. Głowny motyw dekoracyjny stanowią antaby z głowami lwów i hermy kobiece umieszczone na osiach nóżek. Francja, empire, 1800-15 r. Sygnowana monogramem LD - być może kryje się za nim Louis Dufour, francuski...
Funkcjonalny stolik - ustawiony przy ścianie może służyć jako konsola, natomiast po rozsunięciu nóg i rozłożeniu blatu staje się meblem do gier. Dekoracyjny fornir nadaje stolikowi elegancji. Klasycyzm, 2 poł. XVIII w. Drewno...
Fotel klasycystyczny tapicerowany. Oparcie w typie a'la reine z górnym ramiakiem zakończonym wolutą. Pełne, quasi-esowate poręcze. Graniaste zbieżne nogi przednie. Cała elegancja formy opiera się na jej prostocie. Klasycyzm, przełom XVIII i XIX w.
Fotel klasycystyczny. Oparcie a'la reine z ramiakiem zakończonym wolutą. Proste w formie, toczone wsporniki poręczy i przednie nogi. Oszczędna dekoracja dopełniona stonowaną kolorystyką polichromii. Klasycyzm, przełom XVIII i XIX w.
Para klasycystycznych krzeseł. Bogata snycerska dekoracja, szczególną uwagę zwraca środkowa deska oparcia z okazałym kwiatonem, akantowymi kompozycjami i perełkowaniem. Rzeźbione są również kanelowane nogi. Klasycyzm, koniec XVIII w.
Popiersie dziewczyny. Młody wiek kobiety podkreśla suknia odsłaniająca ramię i dekolt oraz dekoracyjnie upięte włosy. Figura umieszczona na architektonicznej podstawie. Rzeźba została wykonana według dzieła Etienne Maurice Falconeta (1716-1791) - francuskiego rzeźbiarza, autora...
Rzeźba wykonana według sławnej realizacji Etienne Maurice Falconeta (1719-1791) z 1757 r. zatytuowanej "Baigneusse", czyli "Kąpiąca się". Figura ukazuje młodą kobietę sprawdzającą temperaturę wody przed kąpielą. Dziewczyna jest prawie naga, okrywa się kawałkiem szaty, którą za chwilę pewnie porzuci, aby zanurzyć się w...
Para klasycystycznych foteli. Elegancka forma siedzisk z wyważonymi proporcjami, kanelowanymi nogami, profilowanymi listwami i subtelną dekoracją snycerską. Drewno orzechowe, tapicerka wtórna, Ludwik XVI / klasycyzm, Francja, koniec...
Rzeźbiarskie przedstawienie mitologicznego tematu ikonograficznego - Narodziny Wenus. Niczym na obrazie Botticellego bogini stoi w muszli, tu okrywając się szatą, nie włosami. Sposób oddania postaci nawiązuje do antycznych rzeźb. XVIII/ XIX w.
Dubeltówka damska, tzw. ptaszniczka. Klasycyzm, przełom XVIII i XIX w. Pierwotnie z zapłonem skałkowym, na początku XIX przeszła konwercję na zapłon kapiszonowy. Oryginalny pobojczyk. Zamki sprawne.
Karol X / wczesny Ludwik Filip, ok. 1830 r. Wys. 97,5 cm, szer. 117 cm, gł. 56,5 cm. Stan zachowania dobry, małe ubytki forniru. Blat w stanie bardzo dobrym.
Konsola o klasycznej formie, z wolutami, fornirowana drewnem mahoniowym. U góry jedna szeroka szuflada i marmurowy blat z Carrary. Biedermeier/ Karol X/ epoque restauration, Francja ok. 1820/30 r. Wys. 91 cm, szer. 118 cm, gł. 48,5...
Encyclopédie (Encyclopédie, ou dictionnaire raisonné des sciences, des arts et des métiers – encyklopedia albo słownik rozumowany nauk, sztuk i rzemiosł) – encyklopedia wydawana we Francji w latach 1751–1766, a z późniejszymi suplementami i wydaniami poprawionymi – w 1772, 1777 i...
Łóżko o profilu przypominającym łódź (fr. lit en bateau). Masywna konstrukcja jest wsparta na czterech niskich, konsolowych nóżkach. Przyczółki łukowato wygięte. Łóżko pokryte dekoracyjnym fornirem czeczotowym (pawie oczko). Dodatkowe zdobienie zapewnia palisandrowa intarsja z ornamentalnymi motywami.
Zegar z lat 20/30 XIX w. Ludwik XVIII / wczesny Ludwik Filip. Stan zachowania. Drewno dębowe. Tarcza szklana.Wysokość 245cm, szerokość maksymalna 64cm, korpusu 41,5cm,głębokość maksymalna 33cm, korpusu 18cm.
Klasycystyczny zegar. Koniec XVIIIw. Stan zachowania. Drewno orzechowe.Mechanizm oprócz normalnego wybijania godzin, ma możliwość ustawienia na dowolną godzinę wybijania, tak jak to bywa we współczesnym budziku.
Sekretera biedermeier z połowy XIXw. Fornir mahoniowy. Stan zachowania, po odświeżeniu czarodziejskim płynem. Całość składa się z trzech oddzielnych skrzyń nakładanych na siebie. Wysokość...
Fotel złocony z oryginalną, dobrze zachowaną tapicerką. Materiał ze srebrną nitką był tkany na bardzo wąskim krośnie. XIX w. Stan drewna i pozłoty widoczny na zdjęciach....
Mebel mogący pełnić funkcję stolika, przyściennej konsoli oraz, po rozłożeniu, stolika do gry w karty. Eleganckie aplikacje mosiężne podkreślają klasyczny styl stolika. Fornir mahoniowy, nogi z litego mahoniu. Klasycyzm (Ludwik XVI),...
Zegar z figurą w stylu klasycystycznym z ok. 1800 roku. Podstawa wykonana z żółtego marmuru. Figura i pozostałe elementy z cyzelowanego i...
Klasycystyczny zegar z figurą klęczącej kobiety, otulającej się szalem - alegorią zimy. Paryż, 1827 r. Brąz złocony, marmur. Wymiary 53x 19,5x 15 cm.
Wymiar zewnętrzny: 224cm x 131cm, materac 187cm x 118cm. Inkrustacja z kości, masy perłowej, srebra, miedzi i mosiądzu.
Lampa z trzema puttami na podstawie oraz kloszem, na którym znajdują się sceny zabaw dziecięcych przy czynnościach związanych z wytwarzaniem wina. Włochy (?), XIX/ XX w. Podstawa i klosz wykonane z alabastru,...
Olbrzymia żardiniera z oryginalnym wkładem szklanym. Ozdobiona klasycznymi motywami: lwie łapy, girlandy, gałązki oliwne i liście akantu. Neoklasycyzm, ok. 1900 r. Mosiądz srebrzony,...
Niewielki ażurowy koszyczek z oryginalnym szklanym wkładem. Ozdobiony palmetami i figurkami gryfów (mityczne zwierzęta przedstawiane z tułowiem lwa, głową i skrzydłami orła). Wurtembergische Metallwarenfabric, Niemcy, ok. 1900...
Postać antycznej niewiasty nawlekającej na sznur korale. Francja, 2 poł. XIX w. Rzeźba z brązu, ręcznie cyzelowanego z oryginalną patyną, postument z polichromowanego drewna. Wys. z...
Unikatowa sekretera, intarsjowana w bardzo ciekawy sposób. Mebel jest sygnowany w kilku miejscach, sygnatury widoczne na zdjęciach.Rewelacyjne intarsje, o różnej grubości. Górne drzwiczki mają ruchomą, zwijaną konstrukcję. Posiada grube, ręcznie cięte forniry.
Stół wsparty na okazałej kolumnowej nodze rozchodzącej się na cztery rzeźbione ramiona - prostokątny ze ściętymi narożnikami. Biedermeier, Niemcy, 1 poł. XIX w. Drewno mahoniowe. Dł. 128...
Talerz z postacią mitologiczną - żeńskie uosobienie bóstwa płodności (satyrka) wraz z towarzyszącymi jej puttami. Malarz: AGOSTINO RATTI (1699 - 1775). Savona, Włochy. Fajans malowany...
Aimé MILLET (1819 - 1891) - francuski rzeźbiarz, profesor, odznaczony Legią Honorową, realizował zamówienia dla Napoleona III. Postać mitologiczna - córka króla Krety - nieszczęśliwa Ariadna porzucona przez Tezeusza. Francja, 1857...
Patera na marmurowym postumencie, z dwoma symetrycznymi uchwytami i z plastyczną płaskorzeźbą przedstawiającą bitwę amorków. Klasycyzm, XVIII / XIX w. Brąz z oryginalną, starą patyną, marmur.
Wysokiej jakości płaskorzeźba na powierzchni muszli - podświetlona od wewnątrz żaróweczką. XIX / XX w. Muszla ręcznie rzeźbiona, podstawa z żeliwa. Wys. 19,5 cm, szer. 10,5 cm....
Komplet sztućców środka stołu - nóż i widelec do mięs. Paryż, poł. XIX w. Trzonki ze srebra pr. 950, ostrza ze stali. Dł. 27,5 - 31,5 cm, szer. 3 cm.
Serwantka / szafka w stylu Napoleona III z markieterią Boulle'a. Francja, 2 poł. XIX w. Drewno dębowe okleinowane czarnym fornirem, inkrustacje i aplikacje z mosiądzu. Wys. 109 cm, szer....
Para solniczek w stylu klasycznym z oryginalnymi wkładami. Druga poł. XIX w. Mosiądz srebrzony, szkło. Wys. 4 cm, dł. 6,5 cm, szer. 4,3 cm. Stan...
Wazonik w kształcie starożytnej amforki z uchwytem w kształcie konika morskiego. Przełom XIX / XX w. Brąz z oryginalną ciemnozieloną patyną. Wys. 23 cm, szer. 10 cm.
Jean-Jacques PRADIER (1790-1852) - rzeźbiarz francuski, laureat Prix de Rome, profesor paryskiej École de Beaux-Arts, jego liczne prace zdobią budynki, place i muzea Francji. Dziewczynka z Pompejów grająca w kostki - wzorowana na rzeźbie hellenistycznej.
Niewielka, klasycystyczna konsola - półka wisząca, misternie rzeźbiona (liście akantu, kwiaty, woluty). Francja, XVIII / XIX w. Drewno orzechowe ręcznie rzeźbione. Wys. 11,3 cm, szer. 17,3...
Serwantka z okuciami w stylu empire. Francja, 2 połowa XIX w. Drewno mahoniowe, okucia z brązu - ręcznie cyzelowane, półki wyłożone aksamitnym materiałem. Wys. 162 cm, szer. 71 cm, gł. 34...
Talerz neorenesansowy,przedstawiający pośrodku alegorię cnoty umiarkowania, a dookoła alegorie sztuk oraz czterech pór roku. Francja, XIXw. Odlew cyzelowany, staliwny.
Lampa ze smokami. Francja, 2 poł. XIX w. Konstrukcja mosiężna. W oryginale była to lampa...
Kielich w stylu biedermeier z widokiem pałacu i pijalni wód w uzdrowisku Baden-Baden. Niemcy, 1 poł. XIX w. Szkło warstwowe rubinowe, ręcznie szlifowane, częściowo matowione. Wys.17 cm,...
Dzbanuszek Biedermeier, Niemcy, 1 poł. XIX w. Porcelana szkliwiona, dekorowana złoconymi paskami. Wys. 20 cm, śr.10,5 cm. Porcelana w bardzo dobrym stanie, złocenia nieznacznie przetarte.
Wysoki wazon z dekoracją w stylu klasycznym - scena w ogrodzie z antyczną postacią Greczynki. Francja (?), XIX w. Fajans z kobaltową glazurą, malowany przy pomocy szablonu. Wys.50 cm, śr....
Klasycystyczne szczypce do cukru, Francja, 1809 - 1819 r. Srebro pr. Minerwa, w całości złocone, waga : 53g, dł. 18 cm. Puncowane : głowa kobiety zwrócona w prawo w okręgu / punca w prostokącie nieczytelna. Stan zachowania dobry.
Bogini urodzaju i płodności ziemi - Demeter przedstawiona z rogiem obfitości. Postać siedzi przy ozdobnym postumencie, który może służyć jako podstawa dla zegara lub innej figury. Europa Środkowa, XIX / XX w. Brąz patynowany,...
Adrien - Etienne GAUDEZ ( 1845 - 1902 ). Zwycięzca (Vainqueur), Francja, Guillemard Foundeur, 2 poł. XIX w. Brąz, wys. 59 cm, szer. podst. 14 cm. Sygn. A. Gaudez, oraz GUILLEMARD...
przedmiotów na stronę 10 20 50 50