-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Fotel w stylu eklektycznym, nawiązującym do renesansu północnego oraz baroku. Posiada efektowne toczono - rzeźbione nogi, rzeźbione zakończenia podłokietników, Pojawia się m.in. manierystyczny ornament okuciowy, liście akantu, sterczyny czy zwieńczenie z ornamentem muszli.
Stolik salonowy w stylu eklektycznym, nawiązującym do renesansu północnego oraz baroku. Posiada efektowne toczono - rzeźbione nogi zakończone wolutami oraz łączynę między nogami stabilizującą mebel, ozdobioną rzeźbioną sterczyną.
Stolik z rozkładanymi klapami w stylu eklektycznym, nawiązującym do renesansu północnego oraz baroku. Posiada efektowne toczono - rzeźbione nogi, oraz galeryjki na dolnym blacie. Rozkładany blat pozwala na rozgrywkę w karty.
Historyzm, Polska/Niemcy, ok. 1880 r. Kanapa: sz. 145 cm, wys. 136 cm, wys. siedziska 48 cm, gł. 68 cm.Krzesła: sz. 43 cm, wys. 90 cm, wys. siedziska 47 cm, gł. 43 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, meble...
Brąz odlewany ręcznie cyzelowany, polerowany i patynowany, podstawa marmurowa. Syg. „E. Tassel”, realizm, ok. 1890 r. Wys. 63 cm (bez postumentu 57 cm), szer. 27,5 cm, gł. 27,5 cm. Stan...
Płaskorzeźba przedstawiająca Madonnę wykonana z brązu, w okazałej ramie z mosiądzu oraz drewna zdobionej efektowną kokardą, charakterystyczną dla stylu Ludwika XVI. Brąz odlewany ręcznie cyzelowany, polerowany i patynowany, mosiądz, drewno.
Stojąca ramka na zdjęcia o ażurowej, ornamentalnej oprawie. Miejsce na dwie fotografie zostało wyodrębnione wysuniętym, zamykanym medalionem. Na jego wieku umieszczono emaliowany motyw floralny. Całość charakteryzuje się spójnością...
Rzeźba przedstawia Dianę na polowaniu. Diana - czyli rzymska bogini przyrody, łowów oraz płodności przedstawiona została w zwycięskiej pozie, w jednym ręku trzymając łuk. Ubrana w powabną szatę ukazana została jako pełna wdzięku bogini. Francuski rzeźbiarz wykonał dzieło z największą dbałością o szczegóły a odzienie Diany wykonał w stylu „mokrych szat”...
Rzeźba przedstawiająca Joannę D’Arc, francuską bohaterkę narodową i świętą Kościoła Katolickiego. Kobieta w przejmującej pozie ukazana została w skromnym stroju bez butów. Rzeźba wykonana została z największą dbałością o szczegóły, co widać w szczególności na twarzy czy dłoniach postaci.
Drewniana multirama na zdjęcia z rozbudowaną oprawą dekoracyjną. Trzy owalne otwory, umieszczone w strukturze piramidalnej, wzbogacono ornamentalnymi opaskami. Koronę ramy wieńczy przedstawienie reliefowe, prezentujące scenę rodzajową, o orientalnym charakterze....
Akwatinta przedstawiająca całopostaciowy portret huzara. Mężczyzna stoi w kontrapoście, podpierając się obiema dłońmi o skierowaną ku ziemi szablę. Jego twarz zwrócona profilem, przenosi wzrok widza poza ramy grafiki. Wizerunek mężczyzny odbito na papierze, a następnie...
Portret francuskiego żołnierza, przedstawiający najprawdopodobniej szasera - strzelca konnego. Mężczyzna został ujęty całopostaciowo w pełnym umundurowaniu. Wzniesioną ręką oddaje honory osobie znajdującej się poza polem obrazowym. Akwatinta została odbita na papierze, a...
Płaskorzeźba przedstawiająca Wenus odbierającą strzałę towarzyszącemu jej Amorowi. Bogini miłości została ukazana w całopostaciowym akcie. Jedyną osłoną jej ciała jest draperia spływająca z ramion. Amor zwrócony głową w stronę matki trzyma w lewej ręce łuk. Postacie przedstawione na jednej linii pola obrazowego łączą się w...
Rzeźbiona fajka dekorowana głową konia. Koniec XIX-początek XX wieku. Wykonana z twardego drewna odpornego na wysokie temperatury. Ustnik zrobiony z rogu. Koń posiada inkrustowane oczy. Wymiary: 15cm x 7,5cm x 3,5cm. Stan dobry, uszy...
Popiersie małego chłopca. Francja (?), 2 poł. XIX w. wg Desiderio da Settignano (ok. 1429-1464) Brąz, podstawa marmurowa. Wym. 29,5 x 14 x 17...
Wiszący zegar przyścienny o figuralnej oprawie. Uskrzydlona postać kobiety wdzięcznie prezentuje jego tarczę, wznosząc ją ponad swoją głowę. Dzięki hermowej postawie równoważy dekoracyjność z funkcjonalizmem dzieła. Sygnatura: M. Rocafort
Rzeźba przedstawia mężczyznę swobodnie siedzącego na powalonym konarze. Roześmiany, trzyma w lewej ręcę tykwę. Rzeźbę cechuje drobiazgowe oddanie twarzy i niezwykła lekkość dłuta w kształtowaniu sylwetki. Korzeń egzotycznego...
Borzoj - realistycznie oddany profil rosyjskiego psa z grupy chartów. Kurt Meyer Eberhardt (1895-1977) - niemiecki artysta, absolwent ASP w Weimarze. Znany z grafik o tematyce animalistycznej. Franz Hanfstaengl (1807-1877) -...
Święty Eustachy. XIX w. według drzeworytu Albrechta Dürera (1471-1528) - jednego z najwybitniejszych artystów niemieckiego renesansu, malarza, rysownika i grafika. Grafika wykonana na...
Portret damy. Francja, 1835 r. Denis Francois Hennon-Dubois (1791-?) - francuski malarz, w 1818 r rozpoczął naukę w Paryskiej Szkole Sztuk Pięknych. W latach 1835-1846 wystawiał swoje dzieła, głównie portrety na Salonie. Być...
Krajobraz wiejski ze sztafażem - kobieta żegna odjeżający powóz. Francja, 1887 r. Sygn. P. Dupuy - najprawdopodobniej jest to wczesny obraz Paula Michela Dupuy (1869-1949). Olej na...
Obraz o tematyce historycznej. Francja, 2 poł. XIX w. Szkoła Eugene Deverii (1805-1865) - francuski malarz doby romantyzmu. Znany przede wszystkim z obrazów o tematyce historycznej i portretów.
Portret. Francja, Neoklasycyzm, 1 poł. XIX w. Alexandre-Denis Abel de Pujol (1785-1861) - francuski malarz, uczeń Jacquesa Louisa Davida, przedstawiciel neoklacycyzmu. Znany z dekoracji sufitu wielkiej klatki schodowej w Luwrze...
Przybornik w Medalu Krymskim. Wielka Brytania/ Francja, 2 poł. XIX w. (po 1854 r). Srebro, pr. 800. Puncowany: francuska punca z głową dzika, znak złotnika, któy dokonał zmian (w rombie...
Dekoracyjny tłok pieczętny. Uchwyt zdobiony z dwóch stron wizerunkami kobiet w otoczeniu nawiązującym do pory roku. Z jednej strony umieszczono damę w otoczeniu jesiennych, owocowych zbiorów, a z drugiej kryjącą dłonie w futrzanej mufce. Wizerunki ujęte w ornamentalną oprawę. Tłok jest gładki, czeka na personalizację...
Dekoracyjna dmuchawa do kominka. Awers zdobiony markieterą w typie Boulle'a. Elementy skórzane mocowane licznymi guzami. Francja (?), Napoleon III, 2 poł. XIX w. Drewno, skóra, mosiądz.
Serwis kawowy dla sześciu osób, składający się z dzbanka, cukiernicy oraz sześciu filiżanek ze spodkami. Ręcznie malowane dekoracje złożone z fryzów ornamentalnych. Porcelana szkliwiona, ręcznie malowana, złocona. Francja, Paryż? 2...
Miedź częściowo srebrzona, galwanotechnika. Francja, koniec XIX w. Dł. 28,5 cm, szer. 21,5 cm, gł. 2 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, bardzo dobry, niewielkie...
Szklanka wykonana ze szkła mrożonego, z ręczni malowaną, historyzującą dekoracją. Europa środkowa, Czechy? 2 poł. XIX w. Wys. 11,5 cm, śr. 8 cm. Stan zachowania bardzo dobry.
Pudełko na karty z epoki Napoleona III. Drewno fornirowane, inkrustowane ręcznie grawerowanym mosiądzem. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w. Dł. 18,5 cm, szer. 11,5 cm, wys. 3,5 cm.
Nożyczki dekorowane z dwóch stron medalionami z profilami szlachetnie urodzonych. Najprawdopodobniej cesarza Franciszka Józefa i cesarzowej Elżbiety. Austria, 2 poł. XIX w. Stop metali z domieszką cyny.
Niewielkich rozmiarów figurka terriera. XIX/ XX w. Brąz patynowany. Wymiary: 13,5 x 8 x 4,5 cm. Stan zachowania dobry.
Dekoracyjna rzeźba kameralna. Para puttich siedzących na głazie. Putta są wyraźnie zajęte rozmową. Poważna i rozbudowana gestykulacja kontrastuje z ich dziecięcymi ciałami. Neoklasycyzm, 2 poł. XIX w. Brąz.
Przycisk do papieru o ciekawej formie - figurki dwójki dzieci siedzących na równoważnej huśtawce. Dokumenty są przytrzymywane przez jeden z końców huśtawki (widoczne na ostatnim zdjęciu). XIX/ XX w. Żeliwo, podstawa...
Krucyfiks wykonany w całości z kości. Krzyż charakteryzuje się masywnymi belkami o okrągłym przekroju. Forma krzyża kontrastuje z naturalistycznie oddanym, obfitującym w detale ciałem Chrystusa. 2 poł. XIX - początek XX w. Kość...
Komplet sztućców do serwowania przystawek. Elementy charakteryzują się oszczędną dekoracją - profilowanymi uchwytami i drobną palmetą przy łączeniu z czerpakami. Francja, 2 poł. XIX w. Złotnik A.N/ A.V (?).
Stolik karciak, który po złożeniu doskonale sprawdzi się jako przyścienna konsola. Bogata dekoracja - markietera w stylu mebli Boulle. Dodatkowo silnie eksplorowany motyw espagnolette, który został umieszczony powyżej kolan kabriolowych nóg i na wertykalnej osi oskrzyni.
Fotel fryzjerski. Włochy, XIX w. Drewno orzechowe. Wym. 89 x 75 cm. Śr. 56 cm. Stan zachowania: fotel pierwotnie był obrotowy, istnieje...
Rzeźba przedstawia damę w historyzującym, XIX wiecznym stroju w ręku trzymającą parasolkę(?). Rzeźba wykonana z brązu złoconego z dużą dbałością o detale.Brąz odlewany, ręcznie cyzelowany, złocony. Podstawka z marmuru, wtórna. Francja,...
Popiersie młodej kobiety w czepcu. Włochy, 2 poł. XIX w. Richard Aurili (1834-1914) - rzeźbiarz, znany z pięknych kobiecych popiersi, głównie secesyjnych. Terakota...
Przenośna droga krzyżowa do prywatnej dewocji. Przedmiot stanowi pamiątkę z Sanktuarium Matki Boskiej w Lourdes (Sanktuarium zaczęło powstawać po 1861 r.) Okrągłe tonda ze stacjami drogi krzyżowej zostały umieszczone w składanej skórzanej oprawie. Na okładce drewniany krzyż z metalową pasyjką.
Srebrny zestaw składający się z rondelka z odkręcaną rączką, kieliszka do jajka, spodeczka i małej łyżeczki. Elementy posiadają spójną, neorokową dekorację. Ornamentalne kartusze są puste - czekają na incjały nowego właścicela. Zestaw jest dokonałym przykładem prezentu dla małego dziecka - z okazji narodzin, bądź chrztu....
Komplet sztućców podróżnych w etui. Napis na pokrowcu wskazuje, że same mogły stanowić pamiątkę z wyprawy. Trzonek noża posiada okładzinę z masy perłowej, natomiast uchwyty widelca i łyżki odznaczają się prostym dekorem podkreślającym ich kształt. Sztućce zostały uszlachetnione dodatkowo złoceniem.
Malutkie puzdereczko o okrągłym przekroju. Posiada pokrywkę na zawiasie. Dekoracja z motywami ornamentalnymi - u góry kompozycja nawiązująca do rocaille'a, na boku fryz z listkami. Puzdereczko posiada ogniwo, które umożliwiało podwieszenie do łańcuszka. Mogło pełnić fukcję wisiora, bądź pigularza przy...
Okazały nóż do papieru. Srebrna rękojeść dekorowana motywem wklęsłych pukli. Na 2/3 długości uchwytu umieszczono okazały kaboszon stanowiący doskonałe miejsce na inicjały nowego właściciela. Wielka Brytania, Londyn, 1899 r. Charles...
Małe sitko do herbaty o okrągłym przekroju. Perforowane na całej powierzchni, otwory o rozmaitych geometrycznych kształtach. Wykończone wyłożonym kołnierzem o falistej linii, który nadaje naczyniu kształt kwiatowego kielicha. Francja, XIX/ XX w.
Srebrny kieliszek na jajko. Główna część naczynia zdobiona giloszowanym fryzem z motywem girland podwieszonych na kokardach. Francja, 2 poł. XIX w. Srebro, pr. 950. Waga 24 g. Wys. 6,7...
Karafka do wina lub innego napoju. Lekka i pełna finezji forma dzbanka zdobionego ornamentami eklektycznymi, Plater (biały metal srebrzony), szkło ręcznie szlifowane, polerowane. Victor Saglier, 4 ćw. XIX w. Syg. V.S. ...
Brąz odlewany, ręcznie cyzelowany, patynowany. Joseph François A. Belin (?-1902), realizm, Francja, 2 poł. XIX w. Wys. 40 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, bardzo...
Francja, ok. 1880 r. Wys. 168 cm, szer. 72,5 cm, gł. 59 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, niewielki braki w ażurowych elementach snycerskich, listwie na zwieńczeniu oraz w warstwie malarskiej.
Le Costume Historique - Najważniejsza, XIX-wieczna publikacja dotycząca historii ubioru, pierwsza w tej dziedzinie, w której wykorzystano kolorową litografię. Auguste Racinet (1825-1893) - francuski projektant strojów, ilustrator i malarz.
Krucyfiks. Jasna barwa kościanej rzeźby Chrystusa kontrasuje z ciemnym kolorem drewna. XIX w. Figura Chrystusa z kości słoniowej, krzyż z hebanu makasarowego. Wymiary: 30 x 16 cm....
Krucyfiks. Prosty, drewniany krzyż, którego formę podkreśla profilowana krawędź. XIX w. Kość słoniowa, lity palisander. Wymiary: 40 x 21,5 cm. Wymiary pasyjki: 14,5 x 11 cm. ...
Pejzaż marynistyczny ukazujący Zatokę Neapolitańską. Włochy/ Niemcy (?), XIX w. Olej na płótnie. Wymiary z ramą: 82,5 x 69 cm. Wymiary płótna: 66 x 52,5 cm.
Obraz malowany na tkaninie do powieszenia w formie tapiserii. W środku ukazane przedstawienie Matki Boskiej z Duchem Świętym. Dookoła malowana bordiura z motywem kwiatowym w formie okalającego fryzu. Olej na płótnie, Polska, XIX w.
Zestaw sztućców do serwowania mięs oraz sałat. Zdobiony eklektycznymi ornamentami. Trzonki: srebro pr. 950 (Minerwa), czerpaki: stal i kość. Francja, 2 poł. XIX w. Dł....
Sztućce do serwowania ciasteczek, z franc. - „bonbons”. Bonbons powstały w XVII wiecznej Francji i były początkowo dostarczane na dwór królewski Ludwika XVIII i Ludwika XIV, później zwyczaj jedzenia małych ciastek, często pokrytych czekoladą rozprzestrzenił się także poza kręgi królewskie. Ręcznie grawerowane ornamenty eklektyczne i naturalistyczne.
Wizytownik wykonany z drewna hebanowego inkrustowany ręcznie grawerowanym srebrem oraz masą perłową. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w. Dł. 9,5 cm, szer. 6,5 cm. Stan zachowania...
Wizytownik wykonany z masy perłowej, z misternymi, ręcznie grawerowanymi aplikacjami ze srebra. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w. Dł. 10 cm, szer. 6,5 cm. Stan zachowania widoczny na...
Nóż do papieru wykonany z kości i drewna. Polska / Niemcy, eklektyzm, 2 poł. XIX w. Dł. 25,5 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, niewielkie uszczerbienia na końcu.
Okazała lampa ze szklanymi wisiorami. Od centralnego trzpienia odchodzą dwa gięte ramiona podtrzymujące ażurową, ornamentalną obręcz, do której podwieszono wisiory. Od obręczy poprowadzono krótkie ramiona, po dwa z każdej strony, zakończone skierowanymi do dołu kloszami. XIX...
Wisząca lampa. Duży, centralny klosz jest zwieńczony metalową obręczą wypełnioną fryzem z wicią roślinną. Konstrucja jest podwieszona na stelażu o płynnej, roślinnej linii, od którego odchodzą cztery krótkie ramiona zakończone stożkowatymi kloszami. Stare klosze mają rzeźbiarską formę inspirowaną liścmi akantu. ...
Lampa neoklasycystyczna. Bogato dekorowany centralny trzpień - okazałe liście akantu i motyw kratki. Sześć ramion, wychodzących po dwa z jednego punktu, zwieńczonych owoidalnymi kloszami skierowanymi ku górze. XIX w. Stelaż wykonany...
Dzbanek z serwisu „Stanislas” czyli serwisu na cześć Stanisława Leszczyńskiego, polskiego Króla i księcia Lotaryngii. Dekorowany malowanymi ornamentami floralnymi, oraz z obydwu stron herbem Nancy z jego mottem „Non Inultus Premor”. Fajans szkliwiony, ręcznie...
Domowa kropielniczka. Drewniana płyta jest dekorowana figurką stojącego na obłoku anioła. Boży posłaniec trzyma w dłoni kielich z hostią. Drugą ręką wskazuje ku górze. Poniżej znajduje się otwarty pojemnik na wodę święconą. Formą przypomina przyścienną konsolę, o bogatej ornamentalnej dekoracji.
Rzeźbiarski wizerunek ukrzyżowanego Chrystusa. Ciało o wyraźnie podkreślonej muskulaturze. Włosy oddane w formie dekoracyjnych loków. XIX w. Kość słoniowa. Wym. 22 x 17 cm. ...
Wspaniałej jakość kościana rzeźba ukrzyżowanego Chrystusa. Bogactwo detali. Fantazyjna, pełna falban forma perizonium. XIX w. Kość słoniowa. Wym. 27 x 22 cm.
Wiszący krucyfiks. Zakończenia szerokich belek krzyża mają formę liści akantu. Ukrzyżowany Chrystus został ukazany z sedulum pod stopami. Francja, XIX w. Pasyjka sygnowana Stoffel. Brąz,...
Wiszący krucyfiks. Krzyż o rozbudowanej, dekoracyjnej linii. Krawędzie wykończone drewnianym ażurem z motywami geometrycznymi i liśćmi winorośli. Rzeźbiona pasyjka kontrastuje z czarną barwą krzyża. Eklektyzm, 2 poł. XIX w. Kość...
Drewniana skrzynka z okuciami wykonanymi z mosiądzu. Zdobiona kolumnami, fryzem ornamentalnym oraz pięknym chartem na wieku. Anglia lub Francja, 2 poł. XIX w. Wys. 23 cm, dł. 36 cm, sz. 25,5 cm.
Piękna skrzyneczka „Mouchoirs” - czyli na chusteczki. Wykonana z drewna inkrustowanego mosiądzem, miedzią oraz masą perłową. Pięknie spasowane i ręcznie grawerowane dekoracje przedstawiają rośliny i motyle. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w.
Wysokiej jakości płaskorzeźbione plakiety z dziewięcioma stacjami drogi krzyżowej. Artysta zakomponował sceny w owalnych polach i oddał je w wypukłym reliefie. Niektóre postaci wydają się niemalże pełnoplastyczne. Przedstawienia zadziwiają mnogością szczegółów i siłą ekspresji.
Popularny temat od włoskiego malarstwa renesansowego przez rokokowe do XIX-wiecznej rzeźby. Przedstawienie Wenus zabierającej strzałę Kupidynowi. W drugiej dłoni bogini trzyma kołczan, który musiała wcześniej zabrać swemu synowi. Gest podkreśla wyższość Wenus, która jako pierwsza patronowała miłości.
Monumentalna lampa o formie nawiązującej do pałacowego kandelabru. Zwieńczona siedmioma punktami świetlnymi. Dekoracyjna forma typowa dla belle epoque - przeważają motywy o rodowodzie roślinnym, nie brakuje też stylizowanych wolut i perełkowania. Francja, Napoleon III,...
Pojedynek rycerski - scena pełna dynamiki i napięcia. Jeden z rycerzy przykucnął na jednej nodze, drugą próbuje pozbawić przeciwnika równowagi. Dodatkowo chwyta go za pas i kieruje w jego stronę ostrze. Stojący rycerz zamierza zadać cios toporem, jednocześnie próbuje powstrzymać wysuniętą nogę rywala. Rzeźba zachwyca...
Scena rodzajowa przedstawiająca dwie damy przed toaletką w buduarze. Jean-François Janinet (1752 - 1814) według. Nicolasa Lavreince’a (1737 - 1807). Akwaforta i „manière de lavis” na papierze.
Lichtarz o tralkowatej formie, oparty na kwadratowej bazie. Prosta, klasycyzująca dekoracja opara na powtarzanym motywie liścia akantu. Fraget, Warszawa, ok. 1896-1915 r Plater Puncowane:...
Rysunkowy portret młodej dziewczyny ukazanej z profilu. Uwagę zwracaj pięknie ukazany światłocień na włosach. Syg. „C. Jullemier?, le 5 julliet 1860”, akademizm, Francja, 1860 r. Rama: 53 x 43 cm. W świetle passe-partout: 36 x 26...
Żardiniera - mebel o ciekawej formie nawiązującej do kosza. Wsparty na trzech kulistych nogach. Od 1/4 wysokości ażurowy, wykonany z giętych drewnianych listew. Podstawa i górna obręcz zdobione intarsją z motywem roślinnej wici. Mebel - jak w przypadku prawdziwego kosza - zwieńczony półkolistym uchwytem. Wspaniale sprawdzi...
Półka konsolowa do zegara z inkrustacją w typie markieterii Boulle'a. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w. Inkrustacja i aplikacje z brązu. Szer. 40, gł. 20 cm, wys. 27 cm....
Ołówek w oprawie. Przesunięcie w górę pierścienia powoduje wysunięcie się ołówka. Oprawa posiada neorokokową dekorację. Na końcu umieszczono małe ogniwo - umożliwia ono przypięcie ołówka do łańcuszka i noszenie u pasa, przy chantelaine. Niemcy, 2 poł. XIX w. ...
Zestaw do manicure w etui. Komplet składa się z dwóch puzderek (w jednym wkład z puszkiem), dwóch par nożyczek i trzech przyborów do skórek, pilnika i pęsety. Wszystkie elementy prezentują eklektyczną dekorację. Francja, 2 poł. XIX w.
Stelaż słonecznej parasolki - koniecznego akcesorium XIX-wiecznej damy. Parasolka posiada możliwość przechylenia na bok, aby jeszcze skuteczniej osłaniać od słońca. Dekoracyjna kościana rączka, z motywem przeplatających się ogniw i sznurów. Motyw sznura występuje również na nasadce, do której przymocowano prawdziwy,...
Płaskorzeźbiona plakietka z przedstawieniem anioła stróża. Uskrzydlony opiekun jedną dłonią potrzymuje krzyż, a drugą stara się okryć młodego człowieka płaszczem swojej ochrony. Młodzieniec jest odziany w luźną szatę, a u pasa ma przywieszony różaniec. Być może plakieta stanowiła część daru dla nowicjusza wstępującego do...
Dekoracyjna rączka do parasolki w kształcie głowy łabędzia. Wykonana z uwagą dla detalu, szczególnie w partii upierzenia. Dodatkowym atutem są szklane oczy. 2 poł. XIX w. Rączka sygnowana inicjałami D. H (?).
Komplet deserowy dla 12 osób składajacy się z łyżeczek do lodów oraz widelczyków i nożyków do owoców i ciast. Elementy zestawu posiadają spójną dekorację trzonków - z perełkowaniem i liściem akantu. Czerpaki i ostrza uszlachetnione złoceniem. Całość mieści się w 2 pudełkach.
Syg. „G Balloni”, koniec XIX w/ pocz. XX w. Wys. 43,5 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, bardzo dobry. / Cupid - Eros, bronze, Giovanni Balloni, 19th century. /
Okrągła paterka o niewysokiej ściance bocznej. Bok dekorowany ornamentalnie - formy nazwiązujące do rokokowego wzornictwa. Motywy oddane za pomocą repusowania i cyzelowania. USA, NYC, 1884-1891 r. Sygnowana znakiem wytwórni Ferd....
Wyjątkowej urody i wielkości waza na postumencie - o łącznej wysokości 178cm - podobna stoi w pałacu w Wersalu. Wykonana w XIX w. Całość jest rzeźbą z alabastru. Na brzuścu...
Bardzo duża rama do obrazu lub do lustra, XIX w. Kształtem nawiązuje do architektury baroku, ozdobiona licznymi maszkaronami. W całości rzeźbiona w drewnie jesionowym, pokryta złoceniem na pulment.
Popiersie wojownika, najprawdopodobnie Gala. Artysta przedstawił mężczyznę ze spokojnym obliczem, zwróconym w prawą stronę. Być może chciał zwrócić uwagę na inny aspekt walki, która opiera się nie tylko na fizycznym działaniu, ale też na strategii. Europa Zachodnia, XIX...
Album na zdjęcia z dekoracyjną oprawą. Wewnątrz 18 stron z miejscem na fotografię. 2 poł. XIX w. Szylkret, brąz złocony, srebro, złoto, masa perłowa, skóra. Wym. 15 x 12 x 5...
Malutka portmonetka. Boki wykonane ze srebra rytowanego i moletowanego, połączone skórą. Dekoracja neorokokowa - motywy kwiatowe i ornament małżowinowy. Co wyjątkowe, zachowało się oryginalne etui do przechowywania portmonetki. Francja, 2 poł. XIX w.
Kieszonkowy przybornik do szycia w skórzanym etui. Wszystkie elementy zdobione ornamentem. Na zestaw składają się nożyczki, pojemnik na igły, naparstek, dziurkacz i przyrząd do nawlekania nici. Francja, 2 poł. XIX w. Srebro złocone,...
Mały przybornik do szycia składający się z nożyczek, naparstka i pojemniczka na igły. Elementy dekorowane grawerem z wicią roślinną. Całość zamknięta w kościanym etui, sygnowanym w lewym górnym rogu imieniem Marguerite - tak najprawdopodobniej nazywała się uprzednia właścicielka.
Figurka świętego Józefa trzymającego małego Jezusa w ramionach. Józef z ojcowskim uczuciem przytula do siebie Dzieciątko, skłania policzek do Jego główki. XIX/ XX w. Brąz złocony. Cokół drewniany.
Groteskowy dzwonek. Płaszcz z przedstawieniem dwóch głów potworów ze strasznym grymasem. Stwór ma gęstą brodę i baranie rogi. Dzwon zwieńczony dłonią trzymającą kij/ pałkę. XIX w. Brąz.
Dzwonek z przedstawieniem kotki odpoczywającej na poduszce w otoczeniu kociaków. Aby wydać dźwięk należy trzymać za ogon zwierzęcia, wtedy też będzie poruszać się jego głowa. Dolna część płaszcza dekorowana ornamentalnie. XIX w.
Dzwonek dekorowany przedstawienie siedzącej na poduszce suczki w otoczeniu szczeniaków. Aby wydać dźwięk należy chwycić za ogon pieska, wtedy też jego głowa będzie się obracać. Dolna część płaszcza zdobiona ornamentalnie. XIX w.
Dekoracyjny dzwonek o jeździeckiej tematyce. Podstawę dla dzwonka stanowi podkowa zwieńczona jeździeckim toczkiem. Aby dzwonek wydał dźwięk należy pociągnąć za strzemiono. XIX/ XX w. Brąz patynowany.
Rzeźba przedstawiająca przemytnika w towarzystwie psa. Figura zachwyca ekspresyjnym wyrazem i niezwykłym bogactwem szczegółów. Pierwowzór należy do kolekcji Narodowego Muzeum Celnego w Bordeaux. Francja, koniec XIX w. Emile Joseph...
Pasja wyrzeźbiona w kości na drewnianym krzyżu z polichromią. Wykonana przez uznanego francuskiego rzeźbiarza, misternie opracowane realistyczne detale. Akademizm, Francja, koniec XIX w. Rzeźba: Dł. 25 cm, szer. 18 cm. Krzyż: 45,5...
Zestaw sztućców do serwowania mięsa oraz sałat, zdobiony ornamentami eklektycznymi, Trzonki: srebro pr. 950 (Minerwa 1), czerpaki: stal i kość. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w. Stempel sklepu na...
Para portretów w dekorowanych snycersko ramach. Portrety wykonane na początku XIX w. Ramka ujmująca portret mężczyzny pochodzi z I poł. XVIII w, druga stanowi naśladownictwo. Pastel. Rama drewniana, złocona.
Dekoracyjna krata, wypełniona symetryczną kompozycją ornamentalną - motywem wici roślinnej. XIX w. Staliwo. Wym. 110 x 57,5 cm. Stan...
Płaskorzeźba przedstawiająca młodego Jana Chrzciciela. Odlew wykonany według dzieła renesansowego, włoskiego rzeźbiarza Desiderio da Settignano (1428/30-1464). Oryginał znajduje się we florenckim muzeum Bargello. Płaskorzeźba ukazuje młodzieńczy profil Jana Chrzciciela odzianego w strój pustelnika. Całość jest ujęta w...
Podstawa do lampy podłogowej. Ażurowa konstrukcja. Całość wznosi się na trzech nogach opartych na motywie rocaille i wypełnionych kratką regencyjną. Mistrzowskie, niezwykle szczegółowe opracowanie metalowego odlewu. Neorokoko, XIX w.
Postać Heraklesa lub Herkulesa - potężnego, walecznego, niezwyciężonego herosa mitologii greckiej bądź rzymskiej. XIX w. Figurka wyrzeźbiona w drewnie stoi na drewnianym postumencie.
Młoda Indianka ubrana w spódniczkę z piór, pióropusz i liczne sznury korali siedzi na ziemi z uśmiechem nachyla się do ujrzanego małego zwierzątka. Francja, XIX /XX w. Brąz patynowany.
Rzeźba zatytułowana "L'Equilibrio", czyli "Równowaga". Włochy, Gabriel/ Gabrielle Parente (prawdopodobnie 1875-1899). Brąz. Sygnowany, pieczęć gwarancyjna.
Przedstawienie nosiwody - mały chłopiec próbuje unieść ciężkie naczynie z wodą, niestety przez pęknięcie zaczyna wylewać sie woda. Paryż, 2 poł. XIX w. Auguste Moreau (1834-1917).
Popiersie urodziwego młodzieńca. Wizerunek nawiązuje renesansowych portretów, na co szczególnie wskazuje fryzura chłopca. Staranne wykończenie twarzy młodzieńca, drobiazgowe oddanie sposóbu ułożenia włosów kontrastuje z ledwie ociosaną podstawą. Europa Zachodnia, XIX...
Popiersie uśmiechniętej kobiety w czepcu na głowie, mieszkanki belgijskiej wsi. Twórca figury uważał się za realistę, co może tłumaczyć wybór tematyki. Gładkie wykończenie rzeźby ma zwrócić uwagę widza, zaprasza go do śledzenia gry dobijającego się światła. Belgia, przełom XIX...
Popiersie damy. Odsłaniająca ramiona i dekolt suknia, ułożone w loki i upięte włosy przybrane kwiatami przywodzą na myśl swobodę i zmysłowość rokokowej mody. Urzekająco piękna twarz damy charakteryzuje się dostojnym, nieco poważnym wyrazem. Francja, Sevres, połowa XIX...
Wyjątkowy mebel służący do pionowego przechowywania map. Eklektyzm, XIX w. Drewno orzechowe. Wym. 128 x 135 x 50 cm. Wym. wnętrza (max. wymiary mapy): 124 x 79 cm.
Gerydon o eklektycznej formie. Całość wznosi się na okrągłej bazie na trzech stopach. Powyżej spiętrzona konstrukcja - na masywnej niedźwiedziej łapie umieszczono wolutę przystojoną liściem akantu i owocową girlandą. Woluta, niby herma, została zakończona uskrzydlonym torsem. Powyżej głowy amora znajduje się...
Ciuciubabka - rzeźba w typie fete galante przedstawiająca bawiącą się parę. Mężczyzna ściąga opaskę towarzyszce, za chwilę znane będą wyniki gry. Figura przywołuje beztroskość dworskich, rokokowych zabaw. Sevres, koniec XIX w.
Okrągła taca. Lustro gładkie, bez zdobień gładko przechodzi w dekoracyjny kołnierz. Powierzchnia wklęsło-wypukła, podzielona na sześć części. Dekoracja ornamentalna korespodnuje z tym rytmem. Motyw stylizowanych liści uzupełniają kamienne aplikacje. Brzeg kołnierza wyraźnie zaznaczony, z dodatkowymi aplikacjami...
Podwójny kielich zaślubinowy w kształcie kobiety odzianej w strojną suknię i trzymającej nad głową naczynie. Spódnica kobiety z ornamentalną dekoracją w typie horror vacui stanowi pokrycie czary większego kielicha. Mniejszy znajduje się nad głową kobiety. Historyzm, Niemcy (?),...
Owalna taca o oszczędnej dekoracji. Lustro gładkie, jedynie w centrum kompozycja heraldyczna: w złotym polu drzewo ujęte w dwie kotwice, hełm i labry. Kołnierz wąski, od strony lustra półwałek, następnie perełkowanie. Na dłuższej osi umieszczone uchwyty kanelowane, spływają na kołnierz liśćmi akantu.
Urocza figurka przedstawiająca śpiącego amorka. Bożek został ukazany jako małe dziecko, co ciekawe pozbawiono go skrzydełek i typowych artybutów. XIX w. Alabaster. Wym. 4 x 16,5 x 6,5...
Kieszonkowy zegarek. Dwuczęściowa obudowa. Piękny, typowy dla tego zegarmistrza, grawer wewnątrz. Wielka Brytania, Londyn, ok. 1809 r. Zegarmistrz Ralph Gout (1770-1836) Koperta wykonana...
Długa, niezapinana kamizelka. Utrzymana w kremowym i czerwonym kolorze. Bogate wyszywane zdobienie. Basen Morza Egejskiego (?), XIX w. Wymiary: ok. 70 x ok. 45 cm. Stan zachowania:...
Portret rudowłosej dziewczynki. Bohaterka jest ubrana w luźną, osłaniającą ramiona koszulę, a jej głowę wieńczy wieniec upleciony z ulistnionej gałązki. Dziewczynka została ukazana na jasnoniebieskim tle. Całość sprawia wrażenie jakby dziewczynka była bohaterką sztuki teatralnej, być może jej portret jest studium do...
Lampa podłogowa w eklektycznym stylu. Opiera się na trzech stopach. Konstrukcja ma optyczną lekkość dzięki trzem metalowym listwom o płynnej linii, które wznoszą się od stóp do 2/3 wysokości lampy. Listwy zwieńczone hermami z uskrzydlonymi puttami. XIX/ XX w. ...
Sześcioelementowy zestaw piśmienniczy składający się z: obsadki pióra, nożyka do otwierania listów, dwustronnej obsadki do ołówków, pieczęci, nożyka do papieru i obsadki do ołówka. Wszystkie elementy posiadają niezwykle ciekawe trzonki, w głównej mierze ażurowe i zwieńczone quasi-koroną, co przywodzi na myśl figury...
Nóż do papieru. Proste, zaokrąglone ostrze zostało zestawione z bogatą rękojeścią. Trzonek został oparty o formę woluty i wzbogacony szeregiem elementów, z któych najbardziej wyeksponowany został ornament roślinny. Nóż w oryginalnym etui. Francja, eklektyzm, 2 poł. XIX...
Elegancka lampa naftowa. 2 poł. XIX w. Zbiornik na naftę i podstawa wykonane są z czarnego, ręcznie szlifowanego szkła. Szklany klosz ma dekoracyjny, trawiony motyw.
Dwa okazałe, trzyramienne kandelabry, obecnie każdy na cztery świece. Pierwotnie były to świeczniki zasilane gazem, którego dopływ regulowany był za pomocą kureczków umieszczonych na poszczególnych ramionach. Zachowały się oryginalne dysze, dzięki czemu można przywrócić formę...
Komplet sześciu łyżeczek. Prezentują prostą formę, niemalże minimalistyczny wzór. Trzonki są pozbawione ornamentalnych motywów. Od dwóch trzecich długości trzonki rozszerzają się i zamykają się półokrągło, z lekkim uniesieniem środka krawędzi ku górze. Z tyłu trzonki znaczone inicjałem (?) RL.
Widelec do przystawek. Prosta forma, trzonek wąski w górnej części rozszerza się od połowy wysokości. Ten popularny w całej Europie wzór nazywano "skrzypce" ze wzgledu na podobieństwo do instrumentu. Norblin & Co, Warszawa, 1872-1883 r. ...
Popiersie młodej dziewczyny wykonane w duchu akademizmu. Spokojne, idealizowane ujęcie twarzy koresponduje z klasyczną sztuką grecką. Niezwykle finezyjnie i precyzyjnie oddany ubiór postaci, włosy oraz wieniec w kwiatami. Brąz odlewany na wosk tracony, cyzelowany,...
Portret kobiety. Francja, 1852 r. Pastel. Sygnowany P. N. Fourcy. Wym. z ramą: 80 x 64 cm. Wym. bez ramy: 65 x 49 cm.
Portret mężczyzny. Artysta zrezygnował z wszelkich akcesoriów - mężczyzna został ukazany na ciemnym tle, brak atrybutów, które mogłby dookreślać wizerunek. Niuansem wyróżniającym może być intrygująca kolorystyka stroju portretowanego - zielony płaszcz i kamizelka w żółtobiałe pasky.
Niewielkich rozmiarów pejzaż ukazujący skaliste wybrzeże. Format, jak i impastowy sposób kładzenia farby, mogą wskazywać, że dzieło powstało w plenerze. Artysta skupia się na oddaniu konkretnego widoku i niuansach kolorystycznych. Obraz utrzymany w duchu impresjonistycznym.
Damski sekretarzyk z wyjątkowo bogatym programem dekoracyjnym. Francja, Napoleon III, 2 poł. XIX w. Różne gatunki drewna, brązowe aplikacje. Wym. 99 x 60 x 41 cm. Wys. nóg: 62...
Cylindryczna podstawka do butelki wina. Dekorowana ażurowym fryzem opartym o powtarzany motyw okręgów. Niemcy, Berlin, 2 poł. XIX w. H. Henniger & Co. - wytwórnia platerów, założona w 1824 r.
Srebrna prostopadłościenna tabakierka. Wieczko z grawerowaną dekoracją ornamentalną. Zdobienie stanowi bogatą oprawę dla nazwiska "J. Pierret", prawdopodobnie posiadacza tabakierki. Francja, XIX w. Srebro, pr. 800 (Minerwa 2). Waga...
Zestaw sztućców do serwowania lodów. Czerpak i ostrze o nieregularnym kształcie posiadają grawerowaną, częściowo ażurową dekorację. Zdobienie oparte na motywach ornamentalnych: stylizowanej wici roślinnej, muszli i akantach. Francja, 2 poł. XIX w.
Kieszonkowy przybornik do szycia w kościanym etui. Na zestaw składają się nożyczki, dziurkacz, naparstek i pojemniczek na igły. Elementy posiadają ornamentalną dekorację. Wnętrze etui posiada wgłębienia, które odpowiadają kształtowi przyborów, co zapobiega ich przesuwaniu.
Okrągłe puzderko z przykrywką. Ornamentalna dekoracja nawiązuje do wzornictwa rokokowego. Brzegi otacza motyw nawiązujący do muszli bądź fali, gładkie powierzchnie powyżej zostały wypełnione stylizowanymi wolutami i kwiatowymi detalami. Na środku pokrywki umieszczono kaboszon ujęty w kartusz.
Wędrowny grajek. Auguste Louis Lalouette (1826-1883) - francuski rzeźbiarz specjalizujący się w małych figurach z brązu. Brąz srebrzony. Sygn. Lalouette.
Para marionetek z polichromowanej blachy. Postaci posiadają dworskie stroje z charakterystycznymi spodniami - pludrami i kaftan z bufiastymi rękawami. Na głowach czapki z piórem. XIX w. Metal polichromowany, drewniane...
Komplet sztućców środka stołu do serwowania przystawek, sałaty, ryb i ciasta. Częściowo ażurowe ostrza i czerpaki zdobione grawerem z motywem kwiatowym. Wszystkie trzonki prezentują model Louis XVI (nr 50) obecny na planszach w katalogu złotnika. Dodatkowo zdobione monogramem. Całość w etui.
Stolik pomocniczy, na trzech toczonych nogach. Zdobiony naturalistyczną intarsją wykonaną z różnych gatunków drzew owocowych. Jest to „mebel mówiący”, Emile Galle wielokrotnie na swoich meblach umieszczał różne słowa, czasami były to fragmenty ulubionych poematów, czy przysłowia.
Rzeźba przedstawiająca młodzieńca siedzącego na głazie, z kłosami zboża w ręku. Bardzo ładnie opracowana rzeźba, z lekko idealizowanym przedstawieniem młodego mężczyzny, i bardzo precyzyjnie opracowanymi detalami. Brąz ręcznie cyzelowany i...
Podróżny zestaw toaletowy, w oryginalnej skrzynce z lusterkiem, zamykanej kluczykiem. W środku komplet sześciu pojemników wykonanych ze srebra, szczotek oraz zestawu do manicure. Zdobione ornamentami floralnymi, ręcznie grawerowane. Srebro pr. 950 (Minerwa 1), kość, skóra,...
Szczypce w kształcie bociana. Po rozsunięciu ukazuje się obecne w brzuchu ptaka niemowlę. Wokół szyi i dzioba bociana owinięty jest wąż. Przedmiot nawiązuje do płodności i potomstwa. Był używany przez położników w trakcie porodu. XIX w.
Piętrowy stolik-pomocnik. Francja, Napoleon III, 2 poł. XIX w. Drewno intarsjowane. Wys. 80 cm. Śr. blatu: 53 cm. Stan zachowania...
Srebrny dzbanek kawowy o ciekawej formie. Stopa, górna część brzuśca i pokrywka mają ten sam schemat puklowania, co rytmizuje główną oś naczynia. Szyja i uchwyt również mają podobną formę opartą o motyw muszli i stylizowane liście. Brzusiec dekorowany podwójnym herbem. 2 poł....
przedmiotów na stronę 10 20 50 150