-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Patera z herbem, wykonana w stylu chińskich naczyń eksportowych z 2 połowy XVIII wieku. Centralny herb otacza rozmaita roślinność, w tym owoce granatu. Porcelana szkliwiona, ręcznie malowana. Samson, Francja, 2 poł. XIX w.
Popiersie wykonane z brązu przedstawiające młodą damę w kapeluszu, zatytułowane „Floreal”. Brąz odlewany, ręcznie cyzelowany i patynowany. Francja, koniec XIX w. Syg. „BRONZES GARANTI AU TITRE PARIS” oraz „Pinedo”.
Brąz odlewany na wosk tracony, ręcznie cyzelowany i patynowany. Akademizm / symbolizm, koniec XIX w. Sygnowany „Drouot”. Wys. 46 cm, dł. 28 cm, szer. 23,5 cm. Stan zachowania bardzo dobry,...
Para konsolowych półek z dekoracją figuralną. Płaskie płyciny o nieregularnych liniach rantu otrzymały dodatkowe żłobienie. Podtrzymują je przysadziste figury mężczyzn ukazane w perspektywicznym skrócie. Zwrócone do siebie postacie,...
Para prostokątnych ramek z wklęsło - wypukłymi rantami. W szerokiej płycinie podbitej aksamitem, umieszczono owalny wykrój na zdjęcie. Otacza go ażurowa bordiura przedstawiająca kratkę regencyjną, dekorowaną...
Całopostaciowe przedstawienie leśnej nimfy, poruszającej się w rytm dźwięków natury. Jej długa, lekka suknia unosi się na wietrze odsłaniając smukłe kształty dziewczęcia.
Krajobraz o spokojnym wydźwięku, ukazujący blask popołudniowego słońca. Przez niewielkie wzniesienie roztacza się droga prowadząca do zabudowań warownych. To po niej porusza się kobieca postać na objuczonym koniu. W tle widoczne jest...
Całopostaciowy portret wojownika z rapierem w dłoni. Ukazany profilem do widza prezentuje swój podstawowy rynsztunek. Krzyżując ręce, podkreśla muskularne ramiona, kryjące się pod podwiniętą koszulą. Jego pewna i spokojna postawa...
Portret młodzieńca spoglądającego wprost na widza. Jego wielkie, migdałowe oczy przyciągają całą uwagę odbiorcy. Rumiane policzki zostały podniesione przez miękkie kąciki ust, układające się w przyjazny uśmiech modela. Malarz...
Prostokątna szafka z misternym programem ikonograficznym. W centralnym miejscu znajdują się drzwiczki z płaskorzeźbioną personifikacją sprawiedliwości. Młoda kobieta w jednej ręce trzyma miecz, w drugiej wagę z szalkami. Całość...
Portret mężczyzny w ujęciu profilowym. Malarz skupił się na wydobyciu psychologicznego studium postaci. Odrzucił atrybuty podkreślające jej status społeczny, na rzecz wiernego oddania fizjonomii twarzy modela. Decydując się na...
Całopostaciowe przedstawienie młodej kobiety. Jej wiotkie ciało zostało przystrojone długim, delikatnym suknem. W dłoniach trzyma pękate dzbany, umożliwiające czerpanie wody i wina. Łagodna twarz dziewczęcia wyraża kontemplację. Okala...
Marinistyczne ujęcie wybrzeża morskiego. Niewielkie, rozłożyste fale wdzierają się na opuszczoną plażę. Zacumowane przy niej łodzie poruszają się w rytm spienionych grzywaczy. Wraz z nadchodzącym przypływem wyruszą w bezkresny rejs,...
Rozłożysta lampa świecznikowa z dekoracją figuralną wpisaną w poroże łosia. Przedstawia Meluzynę-jedną z bohaterek prowansalskich legend, kryjącą tajemnicę przed swym mężem. W wyniku rzuconego na nią czaru, podczas każdej kąpieli,...
Figuralne przedstawienie sceny z hagiografii św. Antoniego. Szatan widząc ascetyczne życie pustelnika, postanowił poddać jego wytrwałość próbie. Kusił mężczyznę, roztaczając wizje ziemskich...
Misternie rzeźbiona w kości figura Jezusa na krzyżu w drewnianej, złoconej ramie. Francja, XIX w. (1 połowa?). Dł. 46 cm, szer. 29 cm. Figura: 19,5 cm x 12 cm. Stan zachowania widoczny na...
Para okazałych wazonów neorenesansowych. Zdobione ręcznie malowaną dekoracją: w renesansowym ornamencie groteski pojawiają się hermy, mitologiczne stwory oraz amorki. Włochy, Molaroni, Pesaro, XIX/XX w. Wys. 56 cm, szer. 17 cm, gł....
Graniasta skrzynka o subtelnej dekoracji rzeźbiarskiej. Charakteryzuje się prostokątnym wiekiem z wklęsłym, linearnym spływem. Prosty korpus, został zdobiony płaskorzeźbionymi listewkami, formowanymi na...
Eliptyczna rama nawiązująca swą dekoracją do zasobów ornamentalnych rokoka. Jej powierzchnia został pokryta piętrzącymi się liśćmi akantu, wzbogaconymi symetrycznie rozmieszczonymi małżowinami, roccailami oraz główkami kwiatów.
Popiersie uśmiechniętej kobiety w kapeluszu wykonane z brązu patynowanego. Victor Leopold Bruyneel (1859—?) belgijski artysta, sporą cześć życia spędził w Paryżu tworząc rzeźby w stylu akademickim oraz art nouveau....
Popiersie uśmiechniętej kobiety w chuście wykonane z brązu patynowanego. George van der Straeten (1856-1928) - francuski rzeźbiarz belgijskiego pochodzenia. Od 1885 roku corocznie wystawiał swoje prace na Salonie Paryskim. Specjalizował się w kobiecych popiersiach z...
Samson, Paryż, XIX w. Brak sygnatury. Wys. 37,5 cm, dł. 29 cm, gł. 18 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, występują ubytki w szkliwie oraz naprawy w obrębie wylewki dzbana.
Popiersie dziewczyny otulonej szalem. Jej twarz wyłania się z cienia narzuconej draperii. Tylko niesforne włosy próbują wydostać się spod ciężaru materiału. ...
Figura ukazująca Joanna d'Arc, jako bohaterkę narodową. Dziewczyna została zaprezentowana w pełnej zbroi, z rękoma wzniesionymi ku górze. W jednej dłoni trzyma drzewiec brakującej chorągwi, drugą wskazuje miejsce natarcia.
L’Escalier de Cristal, Paryż, 4 ćw. XIX w. Dł. 28,5 cm, szer. 20 cm, wys. 15,5 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, niewielkie uszkodzenie przy mocowaniu rączki.
Rzeźba przedstawia Menadę z mitologii greckiej (czyli Bachantkę z mitologii rzymskiej). Skręcone ciało dziewczyny nadaje rzeźbie dynamizmu. Jej włosy oplata wieniec z kwiatów, a w rękach trzyma winogrona - charakterystyczny atrybut orszaku Dionizosa. Pień drzewa o które opiera się postać oplatają winorośle, a u stóp...
Łyżka do owoców o szerokim czerpaku dekorowanym lekką kompozycją kwiatową. Jej podłóżny trzon został podzielony na trzy części, przedstawiające palmety i zwisy gałązek laurowych. Francja, XIX w.
Komplet sztućców służących do podawania przystawek. W skład zestawu wchodzi widelczyk, łyżka i łopatka. Spójność dekoracji widoczna jest w ornamentalnych trzonach przedstawiających głowę maszkarona oraz oplecioną kwiecistymi spływami płycinę z...
Całopostaciowa figura przedstawiająca młodzieńca z księgą. Jest to wizerunek piętnastowiecznego ucznia śpiewającego tytułowe "Panem propter deum". Słowa nawiązują do przemówień biesiadnych Marcina Lutra pobierającego nauki w szkole parafialnej w Eisenach. ...
Niewielki dzwon stołowy o rozbudowanym dekoracyjnie płaszczu. Na jego powierzchni przedstawiono szereg różnorodnych scen figuralnych. Korona przybrała kształt męskiej głowy w czepcu. Natomiast w
Olej na tekturze. Jacek Malczewski (1854-1929), koniec XIX wieku / początek XX wieku. Wymiar w świetle ramy: 31,5 cm x 24,5 cm, rama: 48 x 42 cm.
Dwa krzesła o owalnym zaplecku. Na środku oparcia umieszczono ażurową deskę zdobioną wstęgami i festonami. Siedziska zachowały oryginalną tapicerkę przedstawiającą kompozycję kwiatową. Nogi zostały wzmocnione łączynami. Na ich frontach umieszczono subtelną dekorację...
Szklana waza ze smukłym korpusem osadzonym na niewielkiej, kolistej stopie. Jej boki wyznaczają uchwyty w formie kanelowanych ślimacznic. Całość zamyka pokrywka zwieńczona cebulastą sterczyną. Dekorowana...
Romantyczne przedstawienie oczarowanej sobą pary. Mężczyzna przysiadłwszy na parkowej skale, delikatnie muska dłoń kobiety. Z czułością adoruje każdy centymetr jej ciała. Dziewczyna wsparta ręką o kamienną grań, delikatnie pochyla...
Popiersie młodego mężczyzny z twarzą ujętą profilowo. Młodzieniec spogląda w dal delikatnie unosząc kąciki ust. Jego wyidealizowaną twarz wieńczą bujne włosy, mocno odcinające się od nagich ramion. Sygnatura: L....
Ekran kominkowy w ośmiobocznej ramie wsparty na stylizowanej nodze. Trzon w kształcie liry został wzniesiony na prostokątnej stopie. Dookoła ramy umieszczono cztery subtelne uchwyty. Wnętrze ekranu stanowi dekoracyjna tapiseria, charakteryzująca się wysoką jakością wykonania....
Malarskie przedstawienie osiemnastowiecznej galerii muzealnej. Zgromadzone towarzystwo z uwagą przypatruje się wystawionym zbiorom. Ubrani zgodnie z panującą modą nie tylko kontemplują sztukę, ale i biorą udział w wyrafinowanej grze konwenansów europejskiej...
Popiersie młodej żniwiarki umieszczone na kubicznym postumencie. Dziewczyna ujęta frontalnie, delikatnie pochyla swoją głowę. Jej kędzierzawe włosy próbują wydostać się...
Biedermeierowskie krzesło ze smukłym ramiakiem górnym, zakończonym półkolistymi spływami. Poniżej jego środka umieszczono wyłaniającą się palmetę, zgodnie z założeniem konstrukcyjnym pelty. Struktura krzesła została oparta na czterech nogach, przy czym tylnie są szablaste....
Wyjątkowa waza o pękatym, przysadzistym brzuścu i uchwytach w formie stylizowanych głów. Naczynie zostało w całości dekorowane sceną figuralną. Młoda kobieta wplątała się w długie, kwieciste festony....
Popiersie kobiety zwróconej profilem do widza. Pełną twarz dziewczęcia okalają długie włosy o subtelnym podpięciu. Ich pasma miękko spływają na ramiona modelki. Zdecydowane spojrzenie i wysoko uniesiona broda świadczą o...
Malarskie przedstawienie dziewczynki z psem. Wierny towarzysz nocnej wędrówki tuli się do właścicielki. Trzymany za łapę rozsiadł się tuż obok kosza pełnego sukna. Zmęczony całodniowymi psotami, przymyka znużone oczy walczące z potrzebą zabawy.
Popiersie przedstawiające młodą dziewczynkę o misternie trefionych włosach. Z jej okrągłej twarzy wyłania się kształtny nosek i pulchne policzki. Delikatność dziewczęcia została podkreślona szczerym, łagodnym uśmiechem. Jej wizerunek...
Portret przedstawiający dystyngowaną damę. Kobieta ukazana półpostaciowo dumnie prezentuje swoje oblicze. Z twarzy skierowanej w stronę widza wyłaniają się ciemne oczy i pełne policzki. Błyszczące usta zastygły w wyraźnym uśmiechu.
Jean-Baptiste Carpeaux (1827-1875). La Rieuse Napolitane (pl. Śmieszka Neapolitańska).
Portret młodej dziewczyny ukazanej w wystudiowanej pozie en trois quarts. Jej twarz, zwrócona w stronę widza, kryje w sobie ogromne pokłady dojrzałości i spokoju.
Studium martwej natury z żółtymi piwoniami. W pękatym dzbanie umieszczono cięte kwiaty, których łodygi uginają się pod ciężarem dorodnych kielichów. Ich pąki przyciągają uwagę widza nie tylko złotym odcieniem, ale i grubą fakturą plamy barwnej.
Marta natura natura ukazująca stół z bibelotami: malowaną paterą, wazonikiem z makami, figurką papugi oraz chińskim wazonikiem na rzeźbionej podstawce. Gratien GENESTIE, olej na płótnie, naturalizm, Francja, koniec XIX w./ pocz. XX w.
Fotel w stylu eklektycznym, nawiązującym do renesansu północnego oraz baroku. Posiada efektowne toczono - rzeźbione nogi, rzeźbione zakończenia podłokietników, Pojawia się m.in. manierystyczny ornament okuciowy, liście akantu, sterczyny czy zwieńczenie z ornamentem muszli.
Stojąca ramka na zdjęcia o ażurowej, ornamentalnej oprawie. Miejsce na dwie fotografie zostało wyodrębnione wysuniętym, zamykanym medalionem. Na jego wieku umieszczono emaliowany motyw floralny. Całość charakteryzuje się spójnością...
Rzeźba przedstawiająca Joannę D’Arc, francuską bohaterkę narodową i świętą Kościoła Katolickiego. Kobieta w przejmującej pozie ukazana została w skromnym stroju bez butów. Rzeźba wykonana została z największą dbałością o szczegóły, co widać w szczególności na twarzy czy dłoniach postaci.
Popiersie małego chłopca. Francja (?), 2 poł. XIX w. wg Desiderio da Settignano (ok. 1429-1464) Brąz, podstawa marmurowa. Wym. 29,5 x 14 x 17...
Rzeźba przedstawia mężczyznę swobodnie siedzącego na powalonym konarze. Roześmiany, trzyma w lewej ręcę tykwę. Rzeźbę cechuje drobiazgowe oddanie twarzy i niezwykła lekkość dłuta w kształtowaniu sylwetki. Korzeń egzotycznego...
Borzoj - realistycznie oddany profil rosyjskiego psa z grupy chartów. Kurt Meyer Eberhardt (1895-1977) - niemiecki artysta, absolwent ASP w Weimarze. Znany z grafik o tematyce animalistycznej. Franz Hanfstaengl (1807-1877) -...
Portret damy. Francja, 1835 r. Denis Francois Hennon-Dubois (1791-?) - francuski malarz, w 1818 r rozpoczął naukę w Paryskiej Szkole Sztuk Pięknych. W latach 1835-1846 wystawiał swoje dzieła, głównie portrety na Salonie. Być...
Krajobraz wiejski ze sztafażem - kobieta żegna odjeżający powóz. Francja, 1887 r. Sygn. P. Dupuy - najprawdopodobniej jest to wczesny obraz Paula Michela Dupuy (1869-1949). Olej na...
Obraz o tematyce historycznej. Francja, 2 poł. XIX w. Szkoła Eugene Deverii (1805-1865) - francuski malarz doby romantyzmu. Znany przede wszystkim z obrazów o tematyce historycznej i portretów.
Portret. Francja, Neoklasycyzm, 1 poł. XIX w. Alexandre-Denis Abel de Pujol (1785-1861) - francuski malarz, uczeń Jacquesa Louisa Davida, przedstawiciel neoklacycyzmu. Znany z dekoracji sufitu wielkiej klatki schodowej w Luwrze...
Dekoracyjna dmuchawa do kominka. Awers zdobiony markieterą w typie Boulle'a. Elementy skórzane mocowane licznymi guzami. Francja (?), Napoleon III, 2 poł. XIX w. Drewno, skóra, mosiądz.
Prostopadłościenna tabakierka z zaokrąglonymi krawędziami. Dekorowana giloszowaniem. Pokrywka na zawiasie zdobiona kartuszem wypełnionym inicjałami. Austria, lata 1867-1922 r. Srebro pr. 800 lub 950. Waga 66 g.
Serwis kawowy dla sześciu osób, składający się z dzbanka, cukiernicy oraz sześciu filiżanek ze spodkami. Ręcznie malowane dekoracje złożone z fryzów ornamentalnych. Porcelana szkliwiona, ręcznie malowana, złocona. Francja, Paryż? 2...
Niewielkich rozmiarów figurka terriera. XIX/ XX w. Brąz patynowany. Wymiary: 13,5 x 8 x 4,5 cm. Stan zachowania dobry.
Przycisk do papieru o ciekawej formie - figurki dwójki dzieci siedzących na równoważnej huśtawce. Dokumenty są przytrzymywane przez jeden z końców huśtawki (widoczne na ostatnim zdjęciu). XIX/ XX w. Żeliwo, podstawa...
Fotel fryzjerski. Włochy, XIX w. Drewno orzechowe. Wym. 89 x 75 cm. Śr. 56 cm. Stan zachowania: fotel pierwotnie był obrotowy, istnieje...
Rzeźba przedstawia damę w historyzującym, XIX wiecznym stroju w ręku trzymającą parasolkę(?). Rzeźba wykonana z brązu złoconego z dużą dbałością o detale.Brąz odlewany, ręcznie cyzelowany, złocony. Podstawka z marmuru, wtórna. Francja,...
Popiersie młodej kobiety w czepcu. Włochy, 2 poł. XIX w. Richard Aurili (1834-1914) - rzeźbiarz, znany z pięknych kobiecych popiersi, głównie secesyjnych. Terakota...
Srebrny zestaw składający się z rondelka z odkręcaną rączką, kieliszka do jajka, spodeczka i małej łyżeczki. Elementy posiadają spójną, neorokową dekorację. Ornamentalne kartusze są puste - czekają na incjały nowego właścicela. Zestaw jest dokonałym przykładem prezentu dla małego dziecka - z okazji narodzin, bądź chrztu....
Komplet sztućców podróżnych w etui. Napis na pokrowcu wskazuje, że same mogły stanowić pamiątkę z wyprawy. Trzonek noża posiada okładzinę z masy perłowej, natomiast uchwyty widelca i łyżki odznaczają się prostym dekorem podkreślającym ich kształt. Sztućce zostały uszlachetnione dodatkowo złoceniem.
Okazały nóż do papieru. Srebrna rękojeść dekorowana motywem wklęsłych pukli. Na 2/3 długości uchwytu umieszczono okazały kaboszon stanowiący doskonałe miejsce na inicjały nowego właściciela. Wielka Brytania, Londyn, 1899 r. Charles...
Małe sitko do herbaty o okrągłym przekroju. Perforowane na całej powierzchni, otwory o rozmaitych geometrycznych kształtach. Wykończone wyłożonym kołnierzem o falistej linii, który nadaje naczyniu kształt kwiatowego kielicha. Francja, XIX/ XX w.
Brąz odlewany, ręcznie cyzelowany, patynowany. Joseph François A. Belin (?-1902), realizm, Francja, 2 poł. XIX w. Wys. 40 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, bardzo...
Le Costume Historique - Najważniejsza, XIX-wieczna publikacja dotycząca historii ubioru, pierwsza w tej dziedzinie, w której wykorzystano kolorową litografię. Auguste Racinet (1825-1893) - francuski projektant strojów, ilustrator i malarz.
Krucyfiks. Jasna barwa kościanej rzeźby Chrystusa kontrasuje z ciemnym kolorem drewna. XIX w. Figura Chrystusa z kości słoniowej, krzyż z hebanu makasarowego. Wymiary: 30 x 16 cm....
Krucyfiks. Prosty, drewniany krzyż, którego formę podkreśla profilowana krawędź. XIX w. Kość słoniowa, lity palisander. Wymiary: 40 x 21,5 cm. Wymiary pasyjki: 14,5 x 11 cm. ...
Obraz malowany na tkaninie do powieszenia w formie tapiserii. W środku ukazane przedstawienie Matki Boskiej z Duchem Świętym. Dookoła malowana bordiura z motywem kwiatowym w formie okalającego fryzu. Olej na płótnie, Polska, XIX w.
Zestaw sztućców do serwowania mięs oraz sałat. Zdobiony eklektycznymi ornamentami. Trzonki: srebro pr. 950 (Minerwa), czerpaki: stal i kość. Francja, 2 poł. XIX w. Dł....
Wizytownik wykonany z drewna hebanowego inkrustowany ręcznie grawerowanym srebrem oraz masą perłową. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w. Dł. 9,5 cm, szer. 6,5 cm. Stan zachowania...
Wizytownik wykonany z masy perłowej, z misternymi, ręcznie grawerowanymi aplikacjami ze srebra. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w. Dł. 10 cm, szer. 6,5 cm. Stan zachowania widoczny na...
Wisząca lampa. Duży, centralny klosz jest zwieńczony metalową obręczą wypełnioną fryzem z wicią roślinną. Konstrucja jest podwieszona na stelażu o płynnej, roślinnej linii, od którego odchodzą cztery krótkie ramiona zakończone stożkowatymi kloszami. Stare klosze mają rzeźbiarską formę inspirowaną liścmi akantu. ...
Lampa neoklasycystyczna. Bogato dekorowany centralny trzpień - okazałe liście akantu i motyw kratki. Sześć ramion, wychodzących po dwa z jednego punktu, zwieńczonych owoidalnymi kloszami skierowanymi ku górze. XIX w. Stelaż wykonany...
Dzbanek z serwisu „Stanislas” czyli serwisu na cześć Stanisława Leszczyńskiego, polskiego Króla i księcia Lotaryngii. Dekorowany malowanymi ornamentami floralnymi, oraz z obydwu stron herbem Nancy z jego mottem „Non Inultus Premor”. Fajans szkliwiony, ręcznie...
Domowa kropielniczka. Drewniana płyta jest dekorowana figurką stojącego na obłoku anioła. Boży posłaniec trzyma w dłoni kielich z hostią. Drugą ręką wskazuje ku górze. Poniżej znajduje się otwarty pojemnik na wodę święconą. Formą przypomina przyścienną konsolę, o bogatej ornamentalnej dekoracji.
Wiszący krucyfiks. Zakończenia szerokich belek krzyża mają formę liści akantu. Ukrzyżowany Chrystus został ukazany z sedulum pod stopami. Francja, XIX w. Pasyjka sygnowana Stoffel. Brąz,...
Piękna skrzyneczka „Mouchoirs” - czyli na chusteczki. Wykonana z drewna inkrustowanego mosiądzem, miedzią oraz masą perłową. Pięknie spasowane i ręcznie grawerowane dekoracje przedstawiają rośliny i motyle. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w.
Wysokiej jakości płaskorzeźbione plakiety z dziewięcioma stacjami drogi krzyżowej. Artysta zakomponował sceny w owalnych polach i oddał je w wypukłym reliefie. Niektóre postaci wydają się niemalże pełnoplastyczne. Przedstawienia zadziwiają mnogością szczegółów i siłą ekspresji.
Monumentalna lampa o formie nawiązującej do pałacowego kandelabru. Zwieńczona siedmioma punktami świetlnymi. Dekoracyjna forma typowa dla belle epoque - przeważają motywy o rodowodzie roślinnym, nie brakuje też stylizowanych wolut i perełkowania. Francja, Napoleon III,...
Pojedynek rycerski - scena pełna dynamiki i napięcia. Jeden z rycerzy przykucnął na jednej nodze, drugą próbuje pozbawić przeciwnika równowagi. Dodatkowo chwyta go za pas i kieruje w jego stronę ostrze. Stojący rycerz zamierza zadać cios toporem, jednocześnie próbuje powstrzymać wysuniętą nogę rywala. Rzeźba zachwyca...
Scena rodzajowa przedstawiająca dwie damy przed toaletką w buduarze. Jean-François Janinet (1752 - 1814) według. Nicolasa Lavreince’a (1737 - 1807). Akwaforta i „manière de lavis” na papierze.
Lichtarz o tralkowatej formie, oparty na kwadratowej bazie. Prosta, klasycyzująca dekoracja opara na powtarzanym motywie liścia akantu. Fraget, Warszawa, ok. 1896-1915 r Plater Puncowane:...
Rysunkowy portret młodej dziewczyny ukazanej z profilu. Uwagę zwracaj pięknie ukazany światłocień na włosach. Syg. „C. Jullemier?, le 5 julliet 1860”, akademizm, Francja, 1860 r. Rama: 53 x 43 cm. W świetle passe-partout: 36 x 26...
Półka konsolowa do zegara z inkrustacją w typie markieterii Boulle'a. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w. Inkrustacja i aplikacje z brązu. Szer. 40, gł. 20 cm, wys. 27 cm....
Stelaż słonecznej parasolki - koniecznego akcesorium XIX-wiecznej damy. Parasolka posiada możliwość przechylenia na bok, aby jeszcze skuteczniej osłaniać od słońca. Dekoracyjna kościana rączka, z motywem przeplatających się ogniw i sznurów. Motyw sznura występuje również na nasadce, do której przymocowano prawdziwy,...
Płaskorzeźbiona plakietka z przedstawieniem anioła stróża. Uskrzydlony opiekun jedną dłonią potrzymuje krzyż, a drugą stara się okryć młodego człowieka płaszczem swojej ochrony. Młodzieniec jest odziany w luźną szatę, a u pasa ma przywieszony różaniec. Być może plakieta stanowiła część daru dla nowicjusza wstępującego do...
Wyjątkowej urody i wielkości waza na postumencie - o łącznej wysokości 178cm - podobna stoi w pałacu w Wersalu. Wykonana w XIX w. Całość jest rzeźbą z alabastru. Na brzuścu...
Popiersie wojownika, najprawdopodobnie Gala. Artysta przedstawił mężczyznę ze spokojnym obliczem, zwróconym w prawą stronę. Być może chciał zwrócić uwagę na inny aspekt walki, która opiera się nie tylko na fizycznym działaniu, ale też na strategii. Europa Zachodnia, XIX...
Album na zdjęcia z dekoracyjną oprawą. Wewnątrz 18 stron z miejscem na fotografię. 2 poł. XIX w. Szylkret, brąz złocony, srebro, złoto, masa perłowa, skóra. Wym. 15 x 12 x 5...
Malutka portmonetka. Boki wykonane ze srebra rytowanego i moletowanego, połączone skórą. Dekoracja neorokokowa - motywy kwiatowe i ornament małżowinowy. Co wyjątkowe, zachowało się oryginalne etui do przechowywania portmonetki. Francja, 2 poł. XIX w.
Mały przybornik do szycia składający się z nożyczek, naparstka i pojemniczka na igły. Elementy dekorowane grawerem z wicią roślinną. Całość zamknięta w kościanym etui, sygnowanym w lewym górnym rogu imieniem Marguerite - tak najprawdopodobniej nazywała się uprzednia właścicielka.
Groteskowy dzwonek. Płaszcz z przedstawieniem dwóch głów potworów ze strasznym grymasem. Stwór ma gęstą brodę i baranie rogi. Dzwon zwieńczony dłonią trzymającą kij/ pałkę. XIX w. Brąz.
Dzwonek z przedstawieniem kotki odpoczywającej na poduszce w otoczeniu kociaków. Aby wydać dźwięk należy trzymać za ogon zwierzęcia, wtedy też będzie poruszać się jego głowa. Dolna część płaszcza dekorowana ornamentalnie. XIX w.
Dzwonek dekorowany przedstawienie siedzącej na poduszce suczki w otoczeniu szczeniaków. Aby wydać dźwięk należy chwycić za ogon pieska, wtedy też jego głowa będzie się obracać. Dolna część płaszcza zdobiona ornamentalnie. XIX w.
Dekoracyjny dzwonek o jeździeckiej tematyce. Podstawę dla dzwonka stanowi podkowa zwieńczona jeździeckim toczkiem. Aby dzwonek wydał dźwięk należy pociągnąć za strzemiono. XIX/ XX w. Brąz patynowany.
Rzeźba przedstawiająca przemytnika w towarzystwie psa. Figura zachwyca ekspresyjnym wyrazem i niezwykłym bogactwem szczegółów. Pierwowzór należy do kolekcji Narodowego Muzeum Celnego w Bordeaux. Francja, koniec XIX w. Emile Joseph...
Pasja wyrzeźbiona w kości na drewnianym krzyżu z polichromią. Wykonana przez uznanego francuskiego rzeźbiarza, misternie opracowane realistyczne detale. Akademizm, Francja, koniec XIX w. Rzeźba: Dł. 25 cm, szer. 18 cm. Krzyż: 45,5...
Zestaw sztućców do serwowania mięsa oraz sałat, zdobiony ornamentami eklektycznymi, Trzonki: srebro pr. 950 (Minerwa 1), czerpaki: stal i kość. Napoleon III, Francja, 2 poł. XIX w. Stempel sklepu na...
Para portretów w dekorowanych snycersko ramach. Portrety wykonane na początku XIX w. Ramka ujmująca portret mężczyzny pochodzi z I poł. XVIII w, druga stanowi naśladownictwo. Pastel. Rama drewniana, złocona.
Dekoracyjna krata, wypełniona symetryczną kompozycją ornamentalną - motywem wici roślinnej. XIX w. Staliwo. Wym. 110 x 57,5 cm. Stan...
Podstawa do lampy podłogowej. Ażurowa konstrukcja. Całość wznosi się na trzech nogach opartych na motywie rocaille i wypełnionych kratką regencyjną. Mistrzowskie, niezwykle szczegółowe opracowanie metalowego odlewu. Neorokoko, XIX w.
Postać Heraklesa lub Herkulesa - potężnego, walecznego, niezwyciężonego herosa mitologii greckiej bądź rzymskiej. XIX w. Figurka wyrzeźbiona w drewnie stoi na drewnianym postumencie.
Rzeźba zatytułowana "L'Equilibrio", czyli "Równowaga". Włochy, Gabriel/ Gabrielle Parente (prawdopodobnie 1875-1899). Brąz. Sygnowany, pieczęć gwarancyjna.
Przedstawienie nosiwody - mały chłopiec próbuje unieść ciężkie naczynie z wodą, niestety przez pęknięcie zaczyna wylewać sie woda. Paryż, 2 poł. XIX w. Auguste Moreau (1834-1917).
Popiersie urodziwego młodzieńca. Wizerunek nawiązuje renesansowych portretów, na co szczególnie wskazuje fryzura chłopca. Staranne wykończenie twarzy młodzieńca, drobiazgowe oddanie sposóbu ułożenia włosów kontrastuje z ledwie ociosaną podstawą. Europa Zachodnia, XIX...
Popiersie uśmiechniętej kobiety w czepcu na głowie, mieszkanki belgijskiej wsi. Twórca figury uważał się za realistę, co może tłumaczyć wybór tematyki. Gładkie wykończenie rzeźby ma zwrócić uwagę widza, zaprasza go do śledzenia gry dobijającego się światła. Belgia, przełom XIX...
Popiersie damy. Odsłaniająca ramiona i dekolt suknia, ułożone w loki i upięte włosy przybrane kwiatami przywodzą na myśl swobodę i zmysłowość rokokowej mody. Urzekająco piękna twarz damy charakteryzuje się dostojnym, nieco poważnym wyrazem. Francja, Sevres, połowa XIX...
Okrągła taca. Lustro gładkie, bez zdobień gładko przechodzi w dekoracyjny kołnierz. Powierzchnia wklęsło-wypukła, podzielona na sześć części. Dekoracja ornamentalna korespodnuje z tym rytmem. Motyw stylizowanych liści uzupełniają kamienne aplikacje. Brzeg kołnierza wyraźnie zaznaczony, z dodatkowymi aplikacjami...
Podwójny kielich zaślubinowy w kształcie kobiety odzianej w strojną suknię i trzymającej nad głową naczynie. Spódnica kobiety z ornamentalną dekoracją w typie horror vacui stanowi pokrycie czary większego kielicha. Mniejszy znajduje się nad głową kobiety. Historyzm, Niemcy (?),...
Urocza figurka przedstawiająca śpiącego amorka. Bożek został ukazany jako małe dziecko, co ciekawe pozbawiono go skrzydełek i typowych artybutów. XIX w. Alabaster. Wym. 4 x 16,5 x 6,5...
Kieszonkowy zegarek. Dwuczęściowa obudowa. Piękny, typowy dla tego zegarmistrza, grawer wewnątrz. Wielka Brytania, Londyn, ok. 1809 r. Zegarmistrz Ralph Gout (1770-1836) Koperta wykonana...
Długa, niezapinana kamizelka. Utrzymana w kremowym i czerwonym kolorze. Bogate wyszywane zdobienie. Basen Morza Egejskiego (?), XIX w. Wymiary: ok. 70 x ok. 45 cm. Stan zachowania:...
Lampa podłogowa w eklektycznym stylu. Opiera się na trzech stopach. Konstrukcja ma optyczną lekkość dzięki trzem metalowym listwom o płynnej linii, które wznoszą się od stóp do 2/3 wysokości lampy. Listwy zwieńczone hermami z uskrzydlonymi puttami. XIX/ XX w. ...
Sześcioelementowy zestaw piśmienniczy składający się z: obsadki pióra, nożyka do otwierania listów, dwustronnej obsadki do ołówków, pieczęci, nożyka do papieru i obsadki do ołówka. Wszystkie elementy posiadają niezwykle ciekawe trzonki, w głównej mierze ażurowe i zwieńczone quasi-koroną, co przywodzi na myśl figury...
Nóż do papieru. Proste, zaokrąglone ostrze zostało zestawione z bogatą rękojeścią. Trzonek został oparty o formę woluty i wzbogacony szeregiem elementów, z któych najbardziej wyeksponowany został ornament roślinny. Nóż w oryginalnym etui. Francja, eklektyzm, 2 poł. XIX...
Dwa okazałe, trzyramienne kandelabry, obecnie każdy na cztery świece. Pierwotnie były to świeczniki zasilane gazem, którego dopływ regulowany był za pomocą kureczków umieszczonych na poszczególnych ramionach. Zachowały się oryginalne dysze, dzięki czemu można przywrócić formę...
Komplet sześciu łyżeczek. Prezentują prostą formę, niemalże minimalistyczny wzór. Trzonki są pozbawione ornamentalnych motywów. Od dwóch trzecich długości trzonki rozszerzają się i zamykają się półokrągło, z lekkim uniesieniem środka krawędzi ku górze. Z tyłu trzonki znaczone inicjałem (?) RL.
Widelec do przystawek. Prosta forma, trzonek wąski w górnej części rozszerza się od połowy wysokości. Ten popularny w całej Europie wzór nazywano "skrzypce" ze wzgledu na podobieństwo do instrumentu. Norblin & Co, Warszawa, 1872-1883 r. ...
Portret kobiety. Francja, 1852 r. Pastel. Sygnowany P. N. Fourcy. Wym. z ramą: 80 x 64 cm. Wym. bez ramy: 65 x 49 cm.
Portret mężczyzny. Artysta zrezygnował z wszelkich akcesoriów - mężczyzna został ukazany na ciemnym tle, brak atrybutów, które mogłby dookreślać wizerunek. Niuansem wyróżniającym może być intrygująca kolorystyka stroju portretowanego - zielony płaszcz i kamizelka w żółtobiałe pasky.
Niewielkich rozmiarów pejzaż ukazujący skaliste wybrzeże. Format, jak i impastowy sposób kładzenia farby, mogą wskazywać, że dzieło powstało w plenerze. Artysta skupia się na oddaniu konkretnego widoku i niuansach kolorystycznych. Obraz utrzymany w duchu impresjonistycznym.
Cylindryczna podstawka do butelki wina. Dekorowana ażurowym fryzem opartym o powtarzany motyw okręgów. Niemcy, Berlin, 2 poł. XIX w. H. Henniger & Co. - wytwórnia platerów, założona w 1824 r.
Srebrna prostopadłościenna tabakierka. Wieczko z grawerowaną dekoracją ornamentalną. Zdobienie stanowi bogatą oprawę dla nazwiska "J. Pierret", prawdopodobnie posiadacza tabakierki. Francja, XIX w. Srebro, pr. 800 (Minerwa 2). Waga...
Zestaw sztućców do serwowania lodów. Czerpak i ostrze o nieregularnym kształcie posiadają grawerowaną, częściowo ażurową dekorację. Zdobienie oparte na motywach ornamentalnych: stylizowanej wici roślinnej, muszli i akantach. Francja, 2 poł. XIX w.
Okrągłe puzderko z przykrywką. Ornamentalna dekoracja nawiązuje do wzornictwa rokokowego. Brzegi otacza motyw nawiązujący do muszli bądź fali, gładkie powierzchnie powyżej zostały wypełnione stylizowanymi wolutami i kwiatowymi detalami. Na środku pokrywki umieszczono kaboszon ujęty w kartusz.
Wędrowny grajek. Auguste Louis Lalouette (1826-1883) - francuski rzeźbiarz specjalizujący się w małych figurach z brązu. Brąz srebrzony. Sygn. Lalouette.
Para marionetek z polichromowanej blachy. Postaci posiadają dworskie stroje z charakterystycznymi spodniami - pludrami i kaftan z bufiastymi rękawami. Na głowach czapki z piórem. XIX w. Metal polichromowany, drewniane...
Komplet sztućców środka stołu do serwowania przystawek, sałaty, ryb i ciasta. Częściowo ażurowe ostrza i czerpaki zdobione grawerem z motywem kwiatowym. Wszystkie trzonki prezentują model Louis XVI (nr 50) obecny na planszach w katalogu złotnika. Dodatkowo zdobione monogramem. Całość w etui.
Stolik pomocniczy, na trzech toczonych nogach. Zdobiony naturalistyczną intarsją wykonaną z różnych gatunków drzew owocowych. Jest to „mebel mówiący”, Emile Galle wielokrotnie na swoich meblach umieszczał różne słowa, czasami były to fragmenty ulubionych poematów, czy przysłowia.
Podróżny zestaw toaletowy, w oryginalnej skrzynce z lusterkiem, zamykanej kluczykiem. W środku komplet sześciu pojemników wykonanych ze srebra, szczotek oraz zestawu do manicure. Zdobione ornamentami floralnymi, ręcznie grawerowane. Srebro pr. 950 (Minerwa 1), kość, skóra,...
Dekoracyjny kielich ze scenką myśliwską - tropiący pies i jeleń w leśnym krajobrazie. Stopa kielicha również zdobiona promieniście rozmieszczonym kwiatowym motywem. Czechy (?), poł. XIX w. Szkło bezbarwne, lazurowane na żółto,...
Eklektyczna waza ze szkłem warstwowym okutym złoconą cyną. Czechy, 1887-1890 r. Loetz - znana czeska wytwórnia szkła, której początki sięgają 1836 r. Szerokie uznanie zdobyła w latach 80. XX w, produkując historyzujące szkło...
Kucająca Wenus z żółwiem - kopia jednego z wariantów antycznej figury przedstawiającej boginię zaskoczoną podczas kąpieli. Autorem tego modelu, zaprojektowanego w 1686 r jest Antoine Coysevox (1640-1720), działający na zlecenie króla Ludwika XIV. Marmurowa figura stanęła w ogrodach w Wersalu. Obecnie w kolekcji...
Nimfa z muszlą - mała kopia antycznej, rzymskiej rzeźby z I wieku, znajdującej się w zbiorach Luwru. Upozowanie postaci nawiązuje do znanej hellenistycznej rzeźby przedstawiającej dziewczynkę grającą w kości. Nimfa przez wieki intrygowała, nie tracąc aktualności, o czym świadczą kopie wykonywane przez artystów (m.in....
"Mousse Siffleur" - "Gwiżdżący chłopiec okrętowy". Figurka zawadiackiego chłopca, stojącego w lekkim rozkroku, z rękoma w kieszeniach, gwiżdżącego, być może marynarską piosenkę. V. (Victor) Szczeblewski - enigmatyczny twórca, mylnie utożsamiany z Wacławem Szczeblewskim. Znany...
Figura galijskiego wojownika pracującego nad zbroją. Artysta ukazał mężczyznę odzianego jedynie w sandały i przepaskę, podkreślając siłę pięknego ciała, która ma zapewnić zwycięstwo w walce. Temat Galów był popularny w 2 poł XIX w, w związku z ówczesną sytuacją polityczną.
Ciekawy mebel z giętych drewnianych listew z materiałowym siedziskiem i oparciem - fotel-leżak. Poręcze płynnie przechodzą w krzyżowe, esowate nogi. Górny ramiak oparcia zakończony wolutą. Esowate kształty mebla podkreśla dekoracja malarska z motywem wolut i liści akantu. Fotel charakteryzuje się wizualną i praktyczną...
Spacerowa laska z ozdobną rączką. Uchwyt dekorowany motywem gryfa wpisanego w ornamentalną kompozycję. Na zdjęciu zbiorczym pierwsza od góry. Hiszpania, Toledo, 2 poł. XIX w. Rękojeść stalowa z zakutym mosiężnym...
Spacerowa laska z posrebrzaną rączką. Uchwyt zdobiony trzema ornamentalnymi płyciami, podkreślającymi jego kształt. Na zdjęciu zbiorczym pośrodku. Europa Zachodnia, 2 poł. XIX w. Plater.
Popiersie kobiety z głową częściowo okrytą chustą. Przy kołnierzyku ma przypięty medalion z literą A, być może własnym inicjałem. Ukazana postać jawi się jako pewna siebie, dumna kobieta. XIX w. Figura sygnowana dwoma nazwiskami: C....
Bento-bako: rozkładane pudełko, o trzech poziomach, z rączką ułatwiajacą przenoszenie zapakowanego wcześniej posiłku. Użytkowa wartość łączy się z wysoką dekoracyjnością: pudełko jest zdobione metalowymi okuciami, ma elementy polichromowane i inkrustowane. Japonia, XIX...
Domowa kropielnica z wizerunkiem Niepokalanie Poczętej Marii w towarzystwie Dzieciątka Jezus. Zbiornik na wodę święconą zdobi przedstawienie Baranka, leżącego na księdze, otoczonego promienistą glorią. Metalowe aplikacje zostały wykonane metodą galwanotechniki, umieszczone na kamiennej, minimalistycznej płycie. ...
"Le Trouvere" - figura trubadura, czyli francuskiego poety muzyka działającego w XII i XIII w. Rzeźbiarz przedstawił go podczas występu, mężczyzna ma otarte usta i w skupieniu trzyma instrument. Figura jest objawem, obecnego w XIX-wiecznej francuskiej sztuce, zainteresowania średniowieczem, zwanego stylem...
przedmiotów na stronę 10 20 50 150