-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Seesyjna karafka do wina z przełomu XIX/XX wieku. Brzusiec naczynia wykonano ze szkła, wzbogaconego subtelną dekoracją florystyczną. Wijące się kwiaty sięgają aż do szyi karafki, niemalże nachodząc na jej cynowe zamknięcie. Okucie wraz z uchem stanowi dekoracyjne przedłużenie...
Stolik secesyjny z dwoma blatami i miedzianymi uchwytami. Zarówno blat górny, jak i dolny jest intarsjowany. Przedstawiono na nim liście kasztanowca wraz z orzechami drzewa. Fornir stanowiący tło dla kompozycji florystycznej został wykonany z obwodowo ciętego jesionu - tak, jak...
Secesyjny stolik o eliptycznym blacie, w formie tacy z uchwytami. Intarsjowany, przedstawia subtelną wariację kwiatową z niewielkimi motylami. Na blacie widoczna jest także sygnatura twórcy Emilé Gallé oraz francuska sentencja. Nogi stołu są smukłe, połączone łukowatym trawersem.
Secesyjny stolik dwupoziomowy o charakterystycznym falistym blacie, przypominającym kształt kartusza herbowego. Intarsjowany swobodnie układającymi się motywami kwiatowymi. Na dolnym, mniejszym blacie, umieszczono sygnaturę P.B.
Platerowy dzban o pękatym brzuścu i głebokim wylewie. Odznacza się szerokim imadłem charakteryzującym się pionowym, wstęgowym kształtem. Brzusiec z obu stron dekorowany jest profilem długowłosej kobiety ujętym w stylizowany ornament roślinny. Płynnie wygięte linie oplatają...
Podstawa lampy naftowej przedstawiająca rzeźbiarską scenę figuralną. Dwie dziewczynki w nadzwyczaj dynamicznym ujęciu, bawią się w obrębie wodnego kwiecia. W jego koronie został osadzony palnik wraz z mechanizmem regulującym wielkość...
Interesujący obiekt - Plakat z okresu I Wojny Światowej z Gliwic stanowiący dekoracyjną oprawę kartek reglamentacyjnych na chleb. Gliwice, I WŚ, 1915 r. Plakat wykonany tuszem, ołówkiem, akwarelą, posiada elementy złocone. Kartki...
Belgia, k. XIX - pocz. XX w Joseph Middeleer (1865-1934/9) - belgijski malarz, absolwent Académie Royale des Beaux-Arts w Brukseli. Tworzył głównie sceny rodzajowe, pejzaże i martwe ntatury. W swoich dziełach nawiązywał do belgijskiego malarstwa romantycznego. W latach 90. XIX...
Niewielkich rozmiarów popiersie, które doskonale sprawdzi się jako przycisk do papieru, bądź ozdoba biurka. Rzeźba przestawia młodą kobietę odzianą w bluzkę z wysokim kołnierzem i podbity futrem płaszcz. Spięte włosy kobiety są przybrane gałązkami jemioły. Obecność rośliny i ciepłe odzienie pozwalają uosabiać bohaterkę z...
Komplet dwunastu łyżeczek kawowych. Całość umieszczona w etui. Subtelna dekoracja oparta na motywie liści akantu. Francja, Escroignard & Cie, pocz. XX w. (rejestracja znaku 1904 r.) Detalista: M. A. Hubert &...
Secesyjna cukiernica z mlecznikiem. Pięknie, ręcznie szlifowane szkło ozdobione dodatkowo okuciem ze srebra. Secesja, Francja/Niemcy, ok. 1900 r. Cukiernica: wys. 6,3 cm, dł. 13,6 cm. Mlecznik: wys. 7,5 cm, dł. 10,5 cm....
Wytwórnia Romana Plewkiewicza, secesja, Warszawa, ok. 1910 r. Wys. 26 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, bardzo dobry.
Lampa figuralna przedstawiająca kobietę z zwiewnym stroju trzymająca kwiat, przywodzi na myśl leśną nimfę. Stop metali patynowany, podstawa z kamienia, abażur z materiału. Secesja, Francja, ok. 1900 r. Sygnatura widoczna na...
Cyna srebrzona. Wytwórnia Romana Plewkiewicza, Warszawa, początek XX w. Wys. 7,3 cm, dł. 16 cm, szer. 9,5 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, przetarcia srebrzenia.
Rzeźba przedstawiająca Fryderyka Chopina. Pianista został ukazany w reprezentacyjnej pozie, siedząc spokojnie w fotelu. Wizerunek ten różni się od ogarniętego przez muzykę artysty przedstawianego przy fortepianie. Chopin jawi się jako dostojny nauczyciel, myśliciel, a nie pochłonięty pasją romantyk. Kameralna rzeźba...
Urokliwa scenka rodzajowa - grupa czterech młodych Bretonek wracających z połowu ryb. Ubrane w typowe dla regionu stroje kobiety dźwigają kosze i worki. Na ich twarzach widoczne są uśmiech - praca w gronie znajomych staje się przyjemnością. (Grupa wystawiana również jako "Śmieszki")
Para dekoracyjnych naczyń w formie dzbanów. Wykonane z cenionej czeskiej wytwórni szkła artystycznego Pallme-König, zastosowano szkło opalizujące z motywem grubych nitek przypominających wici roślinne. Okucie z metalu malowanego. Secesja, Czechy, Pallme-König, ok. 1900 r....
Buliera z podgrzewaczem zdobiona stylizowanymi ornamentami floralnymi. Podgrzewacz z palnikiem i wkładem na płyn. Mosiądz srebrzony (plater), rączka z drewna. WMF - Württembergische...
Patera z dziewczyną w secesyjnym stroju. Dekorowana stylizowanymi, asymetrycznymi ornamentami floralnymi. Cyna srebrzona. Secesja, ok. 1900 r. Europa środkowa, Polska? Wys. 27 cm, dł. 40...
Paterka secesyjna zdobiona ornamentami abstrakcyjnymi oraz floralnymi. Mogła służyć np. na karafkę z kieliszkami. Cyna srebrzona. Albert Köhler und Cie, Austria, Wiedeń, ok. 1900 r. Syg. „A.K. & Cie H”
Wyjątkowy przedmiot - lustro w rzeźbiarskiej ramie posiadające trzy punkty świetlne. Oprawa tafli typowa dla okresu, w którym powstała praca. Secesyjne połączenie pięknej, nagiej kobiety ujętej w roślinność. Szeroka podstawa lustra stanowi paterkę, która pomieści chociażby zdjętą wieczorem biżuterię.
Para secesyjnych krzeseł. Secesja, ok. 1900 r. Drewno orzechowe, tapicerka. Wysokość: 89 cm. Szerokość: 41 cm. Głębokość: 44 cm. Stan...
Album na zdjęcia. Dekoracja utrzymana w japonizującym stylu. Okładka zdobiona rzeźbionym w kości przedstawieniem ptaka siedzącego na gałęzi kwitnącej wiśni. Wewnątrz karty z malarską dekoracją - motywy roślinne i pejżaż. Album może pomieścić 14 portretowych fotografii. XIX/ XX...
Popiersie średniowiecznej damy. Belgia, koniec XIX - początek XX w. Gustave van Vaerenbergh (1873-1927) - belgijski rzeźbiarz, tworzący główie w stylu secesji, szczególnie znany z popiersi kobiet i dzieci.
Popiersie młodej dziewczyny w czepcu. Kobieta zwraca głowę w prawą stronę, jakby coś właśnie zwróciło jej uwagę. Tematyka młodych mieszkanek wsi zajmuje istotne miejsce w twórczości rzeźbiarza, tworzył również pełnopostaciowe wizerunki. Sposób opracowania elementów ubioru i podstawy zdradza secesyjne zamiłowanie do...
Secesyjna bombonierka. Szklany korpus naczynia został ujęty ażurowym okuciem. Typowa dla okresu forma - fantazyjne ornamenty o płynnej linii połączone z motywem roślinnym. Secesja, ok. 1900 r. Szkło trawione, brąz...
Niewielkich rozmiarów czworoboczna paterka. Płynna linia boczna naczynia - środek każdego z boków wypukły, ścięte naroża. Ażurowa dekoracja inspirowana motywami roślinnymi. Secesja, ok. 1900 r. Plater.
Komplet do pisania składający się z obsadki pióra, pieczęci i noża do listów. Wszystkie elementy posiadają spójną, kunsztowną dekorację - srebrną inkrustację z motywem kwiatowej wici. Pieczęć z inicjałami A.G. Całość w etui. Koniec XIX - początek XX w.
Małe sitko do herbaty. Perforowane na dnie. Dekorowane fryzem z motywem konwalii. Francja, ok. 1900 r. Srebro, pr. 800. Waga 10 g. Średnica: 4,1 cm.
Lite drewno mahoniowe oraz dębowe. Belgia, Liege ?, ok. 1900 r. Atrybucja: Gustave Serrurier-Bovy. Biurko: wys. 75 cm (bez półki), szer. 101 cm, gł. 66 cm. Krzesło: wys. 74 cm, szer. 48 cm, gl. 50 cm.
Stolik z dwoma blatami intarsjowany różnymi gatunkami drewna w stylizowane motywy floralne. Po otwarciu klapy spełnia drugą funkcję - niciaka lub małej toaletki. Secesja, Nancy, Francja, ok. 1900 r. Wys. 71 cm, dł. 51 cm, sz. 38...
Secesyjna wisząca lampa. Od głównego trzpienia odchodzą trzy krótkie ramiona. Ramiona wsparte na dekoracyjnych, ażurowych podporach o płynnej linii. Szklane klosze skierowane w dół nawiązują formą do kwiatowych kielichów. Secesja, ok. 1900 r.
Dzbanek z organiczną formą i ciekawym naciekowym szkliwem. Majolika/fajans szkliwiony. Morvan, Francja, XX w. Wys. 19 cm, dł. 13,5 cm, szer. 10,5 cm.
Dzbanek z organiczną formą i ciekawym naciekowym szkliwem. Majolika/fajans szkliwiony. Debac, wytwórnia założona przez Rene Derberta ok. 1900 r, istniała z przerwami do roku 1952.
Obraz przedstawiający młodą kobietę na tle nadmorskiego pejzażu. Francja, koniec XIX - początek XX w. Adrien Moreau (1843-1906) Pastel
Owalny, profilowy portret damy w futrze. Głowę bohaterki wieńczy okazały kapelusz z czarno-białym pióropuszem. Bohaterka prezentuje widzowi swoje poważne oblicze. Portret utrzymany w ciemniejszych odcieniach brązu, dzięki czemu podkreślona jest mleczna karnacja portretowanej. Pastel ujęty w rzeźbioną, ażurową...
Mały krucyfiks. Powierzchnia krzyża z reliefową dekoracją ze stylizowanymi motywami roślinnymi. Krańce belek krzyża zdobione niebieską emalią. Z tyłu pamiątowa inskrypcja - inicjały M. Z. S i data 21 Listopada 1910. Francja, ok. 1910 r.
Rzeźba o wyjątkowej tematyce - pełen akt męski. Muskularny mężczyzna został ukazany w towarzystwie konia. Przez takie zestawienie artysta zwraca uwagę na analogię między człowiekiem i zwierzęciem. Niemcy, Frankfurt nad Menem, 1909 r.
Rzeźba przedstawiająca zatopioną w kamieniu głowę zamyślonej młodej dziewczyny. Jej falujące włosy scalają się z bryłą marmuru. Secesja, Francja, ok. 1900 r. Wys. 30 cm. Stan zachowania...
Francja (Ecole de Nancy?), secesja, ok. 1900 r. Konstrukcja z litego wiązu, płyciny z drewna bukowego, okleina z forniru czeczotowy (pawie oczko). Wym. wezgłowia: 128 x 130 cm. Wym. przyczółka przedniego: 77/86 x...
Intarsjowany stolik. Francja, Nancy, 1885-1895 r. Emile Galle (1849-1904) - francuski projektant tworzący głównie dzieła ze szkła, projekty mebli oraz biżuterii w stylu secesji. Inicjator i główny przedstawiciel szkoły z Nancy. Jego...
Nóż do papieru dekorowany biustem młodej dziewczyny w średniowiecznym stroju. Francja, koniec XIX - początek XX w. Alexandre Auguste Caron (1857-1932) - francuski rzeźbiarz. Mosiądz,...
Mały wizytownik inspirowany jeżynami - kształt naczynia nawiązuje do liścia i obecny jest też sam motyw gałązki z owocami. Secesja, ok. 1900 r. Arthur Gangand (1863-?) - francuski artysta, tworzący różne akcesoria...
Komplet dwunastu łyżeczek do kawy, bądź herbaty. Łyżeczki posiadają piękną dekorację. Trzonki są ażurowe, wąskie z końcami o kształcie łezki, z motywem kwiatów (stokrotek i maków). Z tyłu łyżeczek w miejscu łączenia się trzonków i czerpaków znajdują się chabry. Całość w etui.
Mały, kieszonkowy pojemniczek na zapałki. Zamykany pokrywką na zawiasie. U dołu umieszczono draskę. Etui znaczone inicjałami wcześniejszego posiadacza. Anglia, Birmingham, 1915 r. Złotnik posługujący się znakiem W.H Ltd. ...
Szklany dzbanek do wina ze srebrnym okuciem. Zdobienie z wykorzystaniem różnych motywów roślinnych - liście akantu na uchwycie i sterczynce, gałązki laurowe na pokrywce oraz kwietne girlandy podwieszone na kokardach w partii szyi. Szklany brzusiec prezentuje podobną dekorację.
Gong stołowy. Talerz, zdobiony profilem kobiety grającej na lirze, posiada ażurową oprawę. U podstawy znajdują się dwa haczyki, na których spoczywa pałeczka. Gong wydaje donośny dźwięk. Niemcy, secesja, ok. 1900 r.
Mała wieczorowa torebeczka na łańcuszku. Zdobiona repusowaną kompozycją ornamentalną. Symetryczny układ: w centrum kartusz oparty na ornamencie małżowinowym, flankowany przez motywy roślinne. Anglia, Birmingham, 1905 r. Złotnik...
Okazały wazon z rzeźbiarską dekoracją. Stożkowate naczynie posiada szeroki wylew z wywiniętym kołnierzem. Uchwyty ledwie zaznaczone. Centralną częśc dekoracji stanowi prawie pełnopostaciowe młodej kobiety rozrzucającej kwiaty, można ją odczytywać jako personifikację wiosny. Stosnowana, pastelowa kolorystyka typowa dla...
Popiersie pięknej dziewczyny w wydaniu wieczorowym. Młoda kobieta wraca głowę w lewą stronę. Jej twarz ma spokojny wyraz, jednakże oczy są przepełnione pewnego rodzaju tęsknotą. Być może dziewczyna zerka na wymarzonego partnera tanecznego, który wybrał inną kobietę. Francja,...
Okazała figura o urokliwym, dekoracyjnym temacie. Rzeźba przedstawia siedzącą na kamieniu młodą kobietę. Dziewczyna oddawała się lekturze książki, która została przerwana przez pojawienie się pary ptaszków. Francja, przełom XIX i XX w.
Figurka chłopca, ulicznego zawadiaki. Pewny siebie młodzieniec został ukazany podczas przygotowywania papierosa. Hiszpania, pocz. XX w. Jose Cardona Furro (1878-1923) - hiszpański rzeźbiarz, urodzony w Barcelonie. W 1906 r. zdobył...
Popiersie dziewczyny w czepcu. Twarz młodej kobiety została ujęta w koronkową ramę nakrycia głowy i wydatnego kołnierza sukni. Szlachetne wykończenie czepca odpowiada temu zastosowanemu na kreacji. Twórca stworzył niezwykłe wrażenie lekkości koronek. Popiersie dopełnione niewielkim bukiecikiem kwiatów przypiętym do stanika...
Waza z rzeźbiarską dekoracją - igrającymi na falach nimfami. W centrum znajduje się wodna panna niesiona przez delfina. Jej towarzysze "kształtują" falę tworzącą wylew naczynia. Francja, secesja, przełom XIX i XX w. Henri Huppe...
Nożyk do papieru zakończony głową psa myśliwskiego trzymającego w pysku upolowaną zdobycz. Secesja, przełom XIX i XX w. Brąz. Wymiary: 23,5 x 5 x 1,5 cm.
Secesyjna patera z ażurową, floralną dekoracją. Plater (mosiądz srebrzony). Polska / Niemcy, secesja, ok. 1900 r. Dł. 34 cm, szer. 20,5 cm, wys. 5,5 cm.
Para platerowych pater z epoki późnej secesji. Zdobione stylizowanymi ornamentami floralnymi i geometrycznymi. Mosiądz srebrzony (plater) Secesja, Polska / Niemcy, ok. 1910 r. Dł. 37,5...
Wazon wazon ze szkła warstwowego z kompozycją floralną wykonaną techniką dwukrotnego trawienia. Niezwykła, swobodna kompozycja storczyków, niezwykle precyzyjnie opracowane detale liści i kwiatów. Szkło warstwowe, trawione, szlifowane, polerowane.
Paysanne - popiersie młodej dziewczyny w czepku, nawiązujące do epoki Ludwika XV. Dziewczynka, nieco melancholijnie, kieruje w bok zamyślone spojrzenie. Jej twarzy, którą artysta poddał idealizacji, nie znaczą żadne oznaki upływu czasu, bądź trudu życia. Oryginał wystawiony na...
Okrągła paterka o rzeźbiarskiej dekoracji. Krawędź naczynia zdobią dwie pełnopostaciowe figurki papug, dzięki czemu paterka "staje się" poidełkiem dla ptaków. Uspokojona gama barwna w typie realizacji ze słynnej wytwórni ceramiki Royal Dux. Austria, secesja, ok. 1900...
Secesyjny wazon o kształcie butli. Prosta forma staje się tłem dla naciekowej dekoracji - dominuje czerwona polewa, gdzie niegdzie przebijają plamy niebieskiego i zieleni. Dopełnieniem zdobienia jest srebrna aplikacja z motywem stylizowanego, geometryzowanego kwiatu. Secesja,...
Rzeźba przedstawiająca ubierającą się kobietę. Nadmiar materiału i nie w pełni zdefiniowany fason kreacji pozwalają sytuować bohaterkę w przestrzeni krawieckiego atelier, podczas przymiarki wymarzonej sukni. Kobieta prezentuje typową dla przełomu wieków fryzurę, typową dla tzw. Gibson Girl.
Secesyjna platkieta z przedstawieniem świętej Cecylii - męczennicy, patronki muzyków, chórzystów i organistów. Święta została ukazana podczas gry na organach, w towarzystwie trzech aniołów. Poniżej przedstawiono dwie wazy z liliami, które symbolizują czystość. Scena otoczona bordiurą.
Ażurowy stojak na butelkę wina o kształcie nawiązującym do taczki. Proste boki skrzyni ładunkowej i szprychy w kole zostały zastąpione przez motyw kwiatowy - poddane secesyjnej stylizacji irysy. Europa Zachodnia, secesja, ok. 1900 r.
Rzeźba zatytułowana "L'Amite", czyli "Przyjaźń". Paryż, secesja, ok. 1900 r. Geogres Charles Coudray (aktywny 1883-1932) - francuski rzeźbiarz aktywny w Paryżu. W latach 1883-1903 wystawiał na Salonie. Autor posagów, popiersi i...
Secesyjny wazon dekorowany przedstawieniem ukwieconych gałązek pelargonii. Naczynie ma wydłużony kształt zbliżony do walca. Brzusiec jest nieco bardziej wypukły tuż powyżej stopy, co zostało zrównoważone przewężeniem szyi i umieszczeniem w tej partii uchytwów. Austria/ Czechy,...
Czułość - figura przedstawiająca kobietę tulącą do siebie młodszą dziewczynkę. Odnosząc się do aktu artysta podkreślił bliskość łączącą matkę i dziecko. Uczuciowość i wrażliwość są istotnymi aspektami tej wyjątkowej relacji. Francja, pocz. XX w.
Zniewolona - figura spętanej sznurem młodej kobiety. Hiszpania, przełom XIX i XX w. Gustavo Obiols Delgado (1858-1910) - hiszpański rzeźbiarz. Terakota.
Popiersie postaci fascynującej twórców od wieków - Salome. Szwajcaria (?), secesja, ok. 1900 r. Alfred Jean Foretay (1861-1944) - szwajcarski rzeźbiarz. Terakota...
Dwupoziomowe naczynie stanowiące połączenie patery i wazonu. Austria, secesja, ok. 1900 r. Imperial Amphora Turn Austria. Porcelana...
Secesyjny wazon. Francja, Pantin, secesja, ok. 1900 r. Cristallerie de Pantin: Stumpf, Touvier, Viollet & Cie (1847-1925). Szkło trawione, malowane i złocone.
Martwa natura z bukietem żółtych chryzantem i brązową figurą pierrota na łódzce. Francja, pocz. XX w. Louis Alexandre Martinage (1879-?) posługujący się sygnaturą Grozi, francuski malarz.
Bujany fotel. Austria, Wiedeń, pocz. XX w. Gięte drewno bukowe. Sygn. Thonet Austria/ Wien. Wym. 86 x 58 x 84 cm.
Komplet dwunastu widelczyków do ostryg. Trzonki dekorowane w secesyjnym stylu - motywem stylizowanej wici roślinnej. Francja, secesja, ok. 1900 r. Metal blanc, tzw biały metal (stop metali: miedź, cynk, nikiel, żelazo, pokryty...
Okazała żardiniera w formie gondoli. Łodź unosi się na stylizowanych falach, które stanowią podstawę całego naczynia. Gondola prezentuje geomatryzowaną formę, typową szczególnie dla austriackiej secesji. Na końcu łodzi umieszczono pełnoplastyczną figurkę kierującego nią gondoliera.
Portret czarnowłosej kobiety. Wspaniałe włosy portretowanej spływają jej na ramiona okryte zółtą, jedwabną szatą, jedynie na czubku głowy są zebrane w mały koczek, w który wpięto czerwony kwiat. Kolor kwiatu koresponduje z rumieńcem, który znaczy policzki kobiety, dodatkowo spuszcza ona wzrok, jakby była zawstydzona uwagą...
Rzeźba o dekoracyjnym charakterze - popiersie kobiety okrytej szalem. Sposób opracowania upiętych włosów jest zbieżny z tym zaproponowanym na okrywającej ją tkaninie. Fryzura kobiety i dolna krawędź szala zostały przybrane czerwonymi kwiatami - makami. Figura umieszczona na niskim cokoliku.
Intrygujące popiersie orientalnej piękności. Pewna swej urody i wdzięku dziewczyna zalotnie ukazuje fragment biustu, a jednocześnie skromnie ucieka swym spojrzeniem w dół. Z jednej strony otula ją pasmo bujnych ciemnych włosów, a z drugiej jasna udrapowana suknia. Terakota...
Platkieta pamiątkowa - Juliusz Słowacki. Warszawa, 1909 r. Zygmunt Otto (1874-1944), Odlewnia Żelaza i Metali Władysława Ambrożewicza (czynna 1904-1949). Brąz.
Łyżeczka pamiątkowa, wydana z okazji Wystawy Światowej, odbywajacej się w Paryżu w 1900 r. Czerpak zdobiony widokiem Pałacu Sztuk Pięknych (Grand Palais) - hali wystawowej wybudowanej na potrzeby wydarzenia. Trzonek zdobiony obfitującą w detale kompozycją - zwisem z instrumentami muzycznymi.
Secesyjny stolik. Prostokątny, gładki blat wznosi się na czterech giętych, szablistych nogach. Snycerska dekoracja skoncentrowana w partii oskrzyni. Drewniane aplikacje przypominają formy quasi-roślinne. Secesja, ok. 1900 r. Drewno...
Secesyjny, intarsjowany stolik. Blat o ciekawie zaznaczonych narożach wzniosi się na czterech toczonych nogach. W połowie wysokości nogi przwiązane półeczką. Jej kształt koresponduje z tym prezentowanym przez blat. Stolik utrzymany w stylistyce typowej dla Ecole de Nancy, której głównym przedstawicielem był Emile...
Humorystyczna figura - pierrot przymierzający się do odgonienia muchy, która usiadła mu na policzku. Być może rzeźba została zainspirowana powstałym w 1897 r. krótkometrażowym filmem braci Lumiere o takim samym tytule. Francja, koniec XIX w.
Figura młodej dziewczyny. Postać została ukazana przy niewielkim pieńku, naznaczonym kwiatami, co pozwala oglądającemu sytuować ją w krajobrazie. Poza ciała dziewczyny i wyraz jej twarzy sugerują, że szuka kogoś lub czegoś. Tematykę figury dopełnia uspokojna, pastelowa kolorystyka.
Barwa litografia (chromolitografia) na papierze przedstawiająca kobietę (tancerkę ?) w orientalizującym stroju w towarzystwie dorodnych lili wodnych. Artystka zastosowała wiele zabiegów znanych z secesyjnych dzieł: klauzonizm, wyraźne kontury, pastelowe kolory, asymetrię, dekoracyjność, płynne linie.
Wyjątkowy przedmiot - okuty srebrem flakon na wysokoprocentowy alkohol. Używany podczas wizyty w operze/ teatrze, bądź krótkich podróży. Smukły kształt umożliwiał łatwe przechowywanie. Dolna część flakonu stanowi mały kieliszek, z którego można było napić się trunku. Paryż,...
Para krzeseł wykonanych z litego drewna czereśniowego. Profilowane nogi i ażurowy zaplecek nadają meblom lekkości. Piękna dekoracja snycerska w postaci ornamentów roślinnych w tym wielkich liści kasztanowca. Secesja, Francja, ok. 1900 r.
Proto-secesyny wazon z manufaktury Oliviera de Sorry - Pierrefonds we Francji. Organiczna, nowoczesna forma naczynia z „otwartymi liśćmi” i wielokolorową polewą, której faktura przypomina miejscami płatki śniegu. Każdy z wazonów posiadał unikalną dekorację naciekową - gdyż eksperymentowano z różnymi kolorami i fakturami polew.
Stolik pomocniczy, na trzech toczonych nogach. Zdobiony naturalistyczną intarsją wykonaną z różnych gatunków drzew owocowych. Jest to „mebel mówiący”, Emile Galle wielokrotnie na swoich meblach umieszczał różne słowa, czasami były to fragmenty ulubionych poematów, czy przysłowia.
Stolik z podwójnym blatem, wsparty na trzech rzeźbionych nogach. Misterna, naturalistyczna intarsja wykonana z różnych gatunków drzew owocowych. charakterystyczna dla mistrza z Nancy. Jest to „mebel mówiący”, Emile Galle wielokrotnie na swoich meblach umieszczał różne słowa, czasami były to fragmenty ulubionych poematów,...
Wazon z przedstawieniami nimf wykonany z cyny. Uchwyt w postaci pełnoplastycznej kobiety, brzusiec dekorowany płaskorzeźbionymi postaciami nimf. U wylewu znajduje się głowa Fauna (Pana). Charles Théodore Perron (1862-1934) secesja, ok. 1900 r.
Zestaw sztućców do serwowania mięsa oraz komplet do serwowania ryb. Zdobione secesyjnymi ornamentami floralnymi, ręcznie grawerowane. Trzonki: srebro pr. 950 (Minerwa 1), czerpaki: metal srebrzony, stal. Secesja, Francja, ok. 1900 r....
Zegarek kieszonkowy na łańcuszku. Koperta dekorowana giloszowaniem i motywem trzech kwiatów wykonanych emalią. Przełom XIX i XX w. Srebro złocone, łańcuszek srebro, pr. 925. Śr. 2,7 cm,...
Obraz o tematyce teatralnej, scenicznej. Przełom XIX i XX w. Sygnowany. C. Marcus. Olej na płótnie. Wym. z ramą: 90 x 69 cm. Wym. bez ramy:...
Intarsjowany stolik na trzech giętych nogach. Blat o kształcie zbliżonym do równobocznego trójkąta, z lekko wysuniętymi narożnikami i wybrzuszonymi bokami. Nogi przewiązane małą półeczką. Drewniana dekoracja z motywem gałązek, liści i owoców kasztanowca. Francja, Nancy,...
Czterokątna taca z wypukłymi bokami dekorowana intarsją. Zdobienie w stylu secesyjnym, z motywem maków i motyli. Francja, Nancy, ok. 1900 r. Emile Galle (1856-1904) - francuski mistrz secesyjnego meblarstwa i dekoracyjnego...
Komplet sypialniany składający się z łóżka i dwóch szafek nocnych. Wszystkie elementy dekorowane intarsją z kwiatowym motywem. Wezgłowie i przyczółek przedni łóżka prezentują symetryczną, wobec wertykalnej osi, kompozycję. W przypadku stolików nocnych motywy floralne rozmieszczono asymatrycznie. Nogi szafek i łóżka...
Drewno mahoniowe, owocowe. Okucia z brązu. Secesja, Francja, ok. 1900 r. Wys. 103 cm, szer. 90 cm, gł. 50 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry.
Laska spacerowa z półokrągłą rączką. Srebrna rękojeść dekorowana geometryzowanym ornamentem kwiatowym. Na zdjeciu zbiorczym pierwsza od dołu. Niemcy, secesja, przełom XIX i XX w. Srebro, pr. 800.
Owalna taca z intarsjowaną dekoracją - pejzażem. Za pomocą różnych gatunków drewna twórca ukazał porośnięty drzewami brzeg rzeki, strumienia i znajdujący się w oddali większy zbionik wodny. Francja, Nancy, 1914-1918 r. Wytwórnia...
Stolik z dwoma intarsjowanymi blatami, wsparty na spiralnie kanelowanych nogach w formie nawiązujących do tradycyjnych bambusowych mebli japońskich. Misterna, naturalisyczna intarsja wykonana z różnych gatunków drzew owocowych bardzo charakterystyczna dla mistrza z Nancy.
Popiersie dziewczyny wykonane z marmuru. Młoda kobieta z intrygującym uśmiechem i bujnymi włosami wyłania się z bloku skalnego. Secesja, Francja/Włochy, ok. 1900 r. Na spodzie widnieje nieczytelny napis. Wys. 27 cm, szer. 24 cm, gł. 9...
Secesyjne popiersie wykonane z patynowanej terakoty. Artysta ukazał uśmiechniętą młoda kobietę, z efektowną fryzurą z wpiętymi liśćmi. Popiersie zdaje się wynurzać z wodnych roślin, co przywołuje na myśl wodne nimfy, boginie sił żywotnych przyrody. Secesja, sygn. „M. Piary”?,...
Rzeźbiarskie przedstawienie młodej nagiej kobiety, być może nimfy, która przysiadła przy małej fontannie. Dziewczyna z ciekawością spogląda w dół. Figura nawiązuje do neoklasycystycznych wizerunków z końca XIX w, jakie tworzyli Lawrence Alma-Tadema i John William Godward.
Secesyjny lichtarz z uchwytem. Wielobarwna dekoracja ceramiki, oparta na stylizowanych motywach roślinnych, została uzupełniona o metalową aplikację. Francja (?), secesja, ok. 1900 r. Majolika, brąz złocony.
Secesyjny dzban do piwa. Stożkowaty korpus posiada wytłaczaną dekrorację, po jednej stronie ukazano irysy, a po drugiej lilie. Wysklepiona pokrywa zdobiona okazałą sterczyną, która ma formę pełnoplastycznego kwiata. Uchwyt ma geometryczną formę, co ukazuje inną stronę secesyjnego wzornictwa.
Popiersie przystojnego, młodego mężczyzny. Rzeźba o portretowym charakterze intryguje sposobem opracowania. Widoczne są ślady artystycznej ingerencji w miękkim materiale. Dokładne wykończenie twarzy, szyi i kołnierza koszuli kontrastuje ze szkicowym ujęciem włosów i reszty stroju. Możliwe, że dzieło jest rzeźbiarskim...
Okazały wazon na suszone kwiaty z pełnofigurową dekoracją rzeźbiarską. Samo naczynie ma kształt zbliżony do kielicha. We frontalnym oglądzie widzowi ukazuje się młoda kobieta przechodząca przez pole kwiatów. Takie wrażenie mogą potęgować umieszczone z tyłu naturalne kwiaty.
Popiersie młodej Holenderki w tradycyjnym czepcu. Dziewczyna ma piękne blond loki, które spływają na ramiona spod nakrycia głowy. Twarz charakteryzuje się jeszcze młodzieńczą miękkością, ale oczy mają zupełnie dojrzały i poważny wyraz. Francja (?), przełom XIX i XX...
"Nymphe" - popiersie młodej kobiety. Tytułowa nimfa ma przepasane włosy i suknię, której dekolt układa się niczym morskie fale. Francja, Paryż, secesja, ok. 1900 r. Emmanuel Villanis.
Wymiary: ok. 200 cm x 300 cm.
Wazonik ze szkła barwionego w masie oraz aplikowaną dekoracją ze szklanych nitek. Pallme-König, secesja, Czechy, ok. 1900 r. info: https://sites.google.com/site/loetzandglass/pallme-konig--update(6 zdjęcie)
Wazonik ze szkła barwionego w masie z abstrakcyjną dekoracją. Wilhelm Kralik Sohne, secesja, Czechy, ok. 1900 r. Wys. 17,7 cm. Stan zachowania dobry, posiada mały uszczerbek przy...
Komplet składający się z żardiniery i dwóch wazonów. Wszystkie elementy mają intensywnie zieloną barwę, na tle której pięknie prezentują się okazałe maki. Możliwość rozdzielenia zestawu. Francja, Lotaryngia, St. Clement, secesja,...
Serwis kawowy dla pięciu osób składajacy się z dzbanka, mlecznika, cukiernicy i filiżanek ze spodeczkami. Wszystkie elementy przy górnych krawędziach dekorowane floralnymi kompozycjami w stylu secesyjnym. Uchwyty i krawędzie uszlachetnione złoceniem. Francja, Limoges, secesja,...
Kąpiąca się - pełnopostaciowy wizerunek prawie nagiej kobiety sprawdzającej wodę tuż przed kąpielą. Temat o antycznej genezie pozwalał artystom ukazać piękno kobiecego ciała. Figura nie odnosi się już do mitologicznego kostiumu stosowanego przez wieki, a ukazuje zwyczajną, choć piękną kobietę.
Szklana szkatułka w metalowej oprawie. Umieszone na narożach ażurowe motywy roślinne i gięte nóżki potęgują wrażenie lekkości. Wnętrze wyściełane pikowanym materiałem. Secesja, ok. 1900 r. Szkło, stop metali.
Secesyjna paterka dekorowana motywem roślinnym. Przykuwająca uwagę forma sprawia, że doskonale sprawdzi się jako wizytownik. Secesja, ok. 1900 r. Sygnowana van Roy. Brąz...
Czteroboczny secesyjny wazon. Ostra geometria stopy i wlewu jest zrównoważona przez wyoblone ścianki brzuśca. Każdy z boków wazonu jest dekorowany roślinną gałązką, której trzy ostatnie listki zostały wpisane w owal. Dwa boki naczynia wzbogacono o niebieski akcent, który pięknie komponuje się z miedzianą barwą. ...
Taca ze sceną patriotyczną: grupa przemieszczających się żołnierzy z zarzuconymi na ramiona karabinami i plecakami - ujęta na tle zachmurzonego nieba. Wykonana w wytwórni Emila GALLE w latach 1914-1918 r. Zdjęcia tego modelu tacy...
Rzeźba zatytuowana "Etoile du Berger", czyli Gwiazda Pasterza. Takim mianem, jak również Gwiazdą Zaranną/Wieczorną nazywano planetę Wenus, nieodłączną towarzyszkę wschodzącego i zachodzącego Słońca. Figura przedstawia Wenus pod postacią młodej kobiety, ledwie osłoniętej szatą i podtrzymującej sierp Księżyca. W uniesionej...
Grupa rzeźbiarska ukazująca dwoje dzieci kulących się z zimna i kobietę, prawdopodobnie ich matkę, okrywającą je szatą. Poruszający obraz troski o najmłodszych, nawet własnym kosztem, naznaczony stylistyką przełomu wieków. Lorenzo Vergnano (1850-1910) - włoski rzeźbiarz,...
Popiersie młodej kobiety w czepcu. Rzeźba prezentuje melancholijne piękno rozmyślającej kobiety. Typowe dla tego twórcy rozwiązanie formalne: połączenie ciemniejszego kamienia w partii szaty i jaśniejszego powyżej. Guglielmo Pugi (prawdopodobnie 1850-1915), Włochy. ...
Szklana bombonierka z grubą aplikowaną dekoracją floralną i mosiężnym okuciem Wilhelm Kralik Sohne?, secesja, Czechy, ok. 1900 r. Wys. 10 cm, śred. 11,8 cm. Stan zachowania bardzo...
Rzeźba przedstawiająca piękną, młoda dziewczynę wspartą na falach, trzymającą w prawym ręku rozgwiazdę. Zatytułowana jest „Etoile de Mer” czyli „Gwiazda Morza”. U stóp kobiety znajdują się dwie mewy. Brąz odlewany na wosk tracony, ręcznie cyzelowany i patynowany.
Secesyjny zegar wiszący z bogatą dekoracją. Drewnianą skrzynię, cyferblat i wahadło zdobią stylizowane motywy kwiatowe, charakterystyczne dla tego okresu. Lenzkirch, przełom września i października 1901 r. Skrzynia wykonana z drewna...
Secesyjny wazon z rozbudowanym programem rzeźbiarskim. Secesja, ok. 1900 r. Autorem projektu jest najprawdopodobniej Jean-Maurice Petizon (1855-1922). Sygnowany: Petiz (jedna z sygnatur,...
Drzwiczki do pieca. Dekoracja oparta na motywach floralnych. Polska, Secesja, ok. 1900 r. Żeliwo niklowane. Wys. 62 cm, szer. 41,5 cm.
Popiersie młodej dziewczyny. Rzeźba zatytułowana Mignon z fr. ładny, słodki, odznaczajacy się urodą. Pierwowzór zaprezentowany na Paryskim Salonie w 1896 r. (nr kat. 3888). Popiersie umieszczone na wysokiej podstawie w formie kanelowanego trzonu kolumny. Emmanuel...
Szafka z okresu wczesnej secesji wykonana przez Emila Galle (1856 - 1904), w latach 1885 - 1895 w Nancy, Francja. Boki szafeczki oraz trzy górne blaty ozdobione są motywami kwiatowymi wykonanymi techniką intarsji z różnych gatunków drewna....
Secesyjny fotel o bogatej dekoracji. Ażurowe oparcie w centralnej części prezentuje panel z intarsjowaną kwiatową kompozycją. Siedzisko i górna część oparcia dla wygody siedzącego są pokryte tapicerką. Toczone wsporniki poręczy i przednie nogi fotela umieszczono na jednej linii. Liczne prześwity i płynna linia nadają...
Pejzaż nadmorski. J. Verpeaux. Olej na płótnie. Wymiary bez ramy: 75 x 110 cm. Wymiary z ramą: 84 x 119 cm. Sygnowany.
Komplet dwunastu małych łyżeczek do espresso. Wszystkie charakteryzują się subtelną dekoracją z motywem kokardy. Całość w etui. Christofle francuska wytwórnia założona w 1830 r. przez Ch. Christofle, wytwarzająca doskonałej jakości przedmioty luksusowe.
Proto-secesyny wazon z manufaktury Oliviera de Sorry - PIerrefonds we Francji. Organiczna, nowoczesna forma naczynia z, wielokolorową polewą, której faktura przypomina miejscami płatki śniegu. Każdy z wazonów posiadał unikalną dekorację naciekową - gdyż eksperymentowano z różnymi kolorami i fakturami polew....
Secesja, ok. 1900 r. Łóżko: wys. 123 cm, dł. 196 cm, szer. 100 cm. Wymiar do materaca: 190x90 cm. Szafka: wys. 112 cm, szer. 70 cm, gł. 33,5 cm. Biureczko: wys. 116 cm, szer. 59,5 cm, gł. 41 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach...
Secesyjny z dwoma blatami, intarsjowany w motywy floralne, z czterema profliowanymi nogami. Nogi wykonane ze szlachetnego mahoniu, blat fornirowany palisandrem, intarsjowany różnymi gatunkami drzew owocowych. Louis Majorelle (1859-1926), secesja, Nancy, ok. 1900 r. Sygn. „L....
Secesyjny dzban do wina. WMF - Württembergische Metallwarnfabrik, Niemcy, secesja, ok. 1900 r. Miedź, mosiądz. Sygn. Struś w rombie, nr...
Secesyjny dzbanek do wina o przekroju sześciokąta. Naczynie posiada trójkątny, ażurowy uchwyt i uchylną pokrywę zwieńczoną steryczyną. Każdy bok pokrywy i korpusu jest pokryty jednakową, reliefową dekoracją opartą o stylizowane motywy geometryczne. WMF - Württembergische...
Komplet łazienkowy składający się z dzbana i misy. Dekoracja typowa dla nurtu secesji - płynna linia i motywy floralne. Reed & Barton, Taunton, Massachusetts, USA. Secesja, przełom XIX i XX w.
Figura małego giermka z hełmem na głowie, trzymającego za duży jak dla niego rapier. Chłopiec patrzy w dal z uśmiechem, jakby dojrzał już rycerza, któremu służy. Obok giermka leżą inne elementy uzbrojenia. Postać chłopca może nawiązywać do dzieła francuskiego malarza Jules'a Dupre.
Wyjątkowy przedmiot - rzeźba, przedstawiająca tancerkę występującą na scenie, z funkcją lampki. Sceniczne oświetlenie staje się prawdziwym źródłem światła. Tancerkę można łączyć z Loie Fuller - amerykańską artystką, muzą artystów z przełomu wieków i pionierką nowoczesnego tańca.
Popiersie damy. Rzeźba stanowi odpowiednik większej marmurowej wersji. Prawdopodobnie jest to bozzetto, czyli rzeźbiarski szkic, wykonany w mniejszej skali i tańszym materiale. Taka próbna wersja stanowiła pole testowe dla koncepcji artysty. Bozzetta były też prezentowane zleceniodawcom przed ostatecznym zakupem drogiego...
Rzeźbiarski portret damy. Kobieta została ukazana w odważnej kreacji, suknia odsłania dekolt, ramiona i kawałek pleców. Obrazu dopełniają upięte w kok włosy. Dama jawi się jako pewna siebie kobieta. Nie jest już młodą dziewczyną, być może z powodu nabytego doświadczenia w jej oczach pojawia się nuta zamyślenia,...
Piękny szklany wazon, wykonany z dwuwarstwowego szkła, z dekoracją uzyskaną metodą trawienia. Kompozycja floralna charakterystyczna dla artysty z Nancy, założyciela słynnej École de Nancy. Ukazane kwiaty to nasturcje. Szkło warstwowe, trawione, szlifowane,...
Piękny wazon z liliami wykonanymi techniką trawienia. Kompozycja przedstawia rośliny w naturalnym środowisku, w towarzystwie motyla. Szkło warstwowe, trawione, szlifowane, polerowane. Sygn. D’Argental, Nancy, ok. 1920 r....
Okazały wazon secesyjny ozdobiony wielobarwną dekoracją naciekową, częściowo pokryty szkliwem iryzującym. Majolika szkliwiona. Manufaktura Oliviera de Sorra - Pierrefonds, ok. 1900 r. Wys....
Popiersie uśmiechającej się zalotnie damy. Kobieta może się poszczycić wymyślnym upięciem włosów, które wzbogacają kwiaty. Strojna suknia podkreśla atuty damy. Figura została wykonana z niezwykłą uwagą dla szczegółu, co świadczy o kunszcie twórców. Turn Teplitz Bohemia RStK...
Secesyjny wazon o szerokim, nieco spłaszczonym brzuściu, długiej i wąskiej szyi oraz rozszerzającym się wylewie. Dwa uchwyty przyjmują dekoracyjną formę stylizowanych gałązek roślinnych z pączkami. Żywa, wielobrawna kolorystyka z dominującą czerwienią i granatem. Secesja, ok....
Figura stojącej młodej kobiety. Dziewczyna owinięta jest luźną szatą, która odsłania je pierś. Na jednym z nadgarstków widoczna jest kokarda, ręce dziewczyny zostały związane, być może w ramach zabawy. Secesja, ok. 1900 r. Biały...
przedmiotów na stronę 10 20 50 150