-- Cena: najpierw najniższa Cena: najpierw najwyższa Nazwa przedmiotu: A do Z Nazwa przedmiotu: Z do A Najwcześniej dodane Ostatnio dodane Sortuj według
Japonia, era Meiji (1868-1912). Sygnatura na spodzie. Wys. 23,5 cm, dł. 15 cm, 6,5 cm. Stan zachowania bardzo dobry.
Para rzeźb wykonanych z brązu patynowanego przedstawia parę bażantów. Dumne ptaki wykonane z dużą dbałością o detale. Realizm, Francja, 2 połowa XIX w. Brak sygnatury. Wys. 29,5 cm i 17,5 cm.
Okazały jeleń o rozłożystych porożach. Uchwycony podczas skoku, dumnie pręży swoje gibkie ciało. Decyzja artysty o pozbawieniu rzeźby zarysowanego otoczenia, umożliwiła wyeksponowanie surowego
Japonia, era Edo (1603-1868). Wys. 20 i 22,5 cm. Dł. 15,5 i 16 cm. Szer. 8 i 7,5 cm. Stan zachowania dobry, pióra jednego z żurawi na końcu są lekko zagięte.
Przysadzista jaszczurka o niskim, wydłużonym korpusie. Charakteryzuje się mocno zarysowaną żuchwą i smukłym ogonem. Jej trójpalczaste kończyny powolnie zagarniają teren, podkreślając swoją obecność w przestrzeni pozafiguralnej. Całość...
Urokliwy piesek ukazany podczas wykonywanego ruchu. Pochylając głowę, unosi prawą łapę ku górze. Uwydatniony w ten sposób ogonek nadaje całości czarującego wdzięku. Naprężone mięśnie i wyważone proporcje ciała, świadczą o doskonałej znajomości anatomii artysty.
Brąż patynowany, emalia champlevé. Japonia, era Meiji / Taisho, koniec XIX wieku / początek XX wieku. Sygnowany na spodzie. Wys. 47 cm, dł. 32 cm, szer. 15 cm. Stan zachowania dobry,...
Radosny słoń ukazany na niewielkim zboczu. Zaparty na czterech nogach, przechyla się i unosi trąbę, która podąża zapewne za wonią smacznych owoców. Dzięki właściwym umiejetnościom rzeźbiarskim, artyście udało się uchwycić...
Rzeźbiarskie przedstawienie byka w uprzęży. Krępy, przysadzisty korpus dźwigają potężne nogi zakończone racicami. Z rozwartego pyska rozpościera się niemy ryk wyrażający potrzebę uwagi. Zwierzęca siła została podkreślona rozkrokowym...
Chiny, dynastia Qing (1644-1912) Wys. 74 cm, śred. 22 cm. Stan zachowania widoczny na zdjęciach, dobry, jednak podstawa ma zakrzywienie, jedna łapa smoka jest pęknięta, w drugiej ułamany jest jeden palec.
Rzeźba ukazująca dostojnie kroczącego bażanta. Dumnie wypięta pierś oraz niespotykanie długi ogon, przywołują na myśl swoistą pychę i wytworność zwierzęcia. Artysta oddał wielobarwność ptaka, mocno zarysowanymi partiami upierzenia....
Figuralne przedstawienie mewy w locie. Ukazany ptak muska skrzydłem taflę wody. Pikując tuż nad jej powierzchnią tworzy niewielką falę, łączącą podstawę rzeźby z jego wyobrażeniem. Sygnatura: A. van...
Para koziołków - młody w towarzystwie starszego osobnika. Francja, art deco, lata 30. XX w. Irenee Rochard. Brąz patynowany. Podstawa kamienna.
Figurka kangurzycy z młodym wychylającym głowę z torby. Przedmiot mógł służyć jako popielniczka na co wskazuje uchylna głowa kangurka i otwierany dół. Jednakże równie doskonale sprawdzi się jako dekoracyjna rzeźba kameralna. XIX/ XX w.
Amazonka na koniu - rzeźba autorstwa związanego ze Szczecinem artysty Sławomira Lewińskiego. Polska, Szczecin, 1946-1999 r. Brąz, podstawa drewniana.
Figura przedstawiająca charta rosyjskiego. Artysta szczególnie dużo uwagi poświęcił oddaniu sierści zwierzęcia. Podstawa prezentuje szczególnie lubiane w epoce zestawienie materiałów. Art deco, lata 20-30. XX w. Brąz patynowany,...
Dzwonek z przedstawieniem kotki odpoczywającej na poduszce w otoczeniu kociaków. Aby wydać dźwięk należy trzymać za ogon zwierzęcia, wtedy też będzie poruszać się jego głowa. Dolna część płaszcza dekorowana ornamentalnie. XIX w.
Dzwonek dekorowany przedstawienie siedzącej na poduszce suczki w otoczeniu szczeniaków. Aby wydać dźwięk należy chwycić za ogon pieska, wtedy też jego głowa będzie się obracać. Dolna część płaszcza zdobiona ornamentalnie. XIX w.
Para rzeźb przedstawiających odpoczywające owieczki. Na jednej leżą przytulone do siebie baran z owcą, na drugiej owca z leżcą na niej małą owieczką. Sygnowana: GUCI. Brąz patynowany. Wym....
Rzeźba przedstawiająca psa myśliwskiego - wyżła. Pies ukazany w ruchu, w czasie biegu, co podkreśla jego smukłą sylwetkę. Demétre Chiparus (1886-1947) - jeden z najwybitniejszych i najbardziej rozpoznawalnych rzeźbiarzy okresu art déco. Jego rzeźby są najlepszym...
Para aporterów - specjalnego typu psów używanych podczas polowania (golden retriever i labrador retriever). Zwierzęta zostały ukazane realistycznie, z dużą uwagą dla szczegółu, co świadczy o artystycznym kunszcie i doskonałej zdolności obserwacji. Francja, 2 poł. XIX...
Interesująca pod względem ikonograficznym rzeźba - pantera trzymająca ptaka. Sposób ułożenia ciał zwierząt jest ambiwalentny - może być odczytywany jako moment schwytania ofiary lub jako podtrzymywanie. Być może jest to wskazanie do alegorycznego odczytania całości. Brąz,...
Figura przedstawiająca tygrysa wspinającego się na skałę. Zwierze ukazane podczas polowania, bądź konfrontacji z przeciwnikiem. Thomas Cartier (1879-1943), Francja - twórca specjalizujący się w przedstawieniach zwierząt. Szczególnym zainteresowaniem obdarzył lwy i inne duże...
Figura przedstawiająca dużego, drapieżnego kota - tygrysa. Sylwetka zwierzęcia została oddana z przywiązaniem do szczegółu i budowy anatomicznej zwierzęcia. Francois Eugene Rousseau (1827-1891) Francja, 2 poł. XIX w., brąz, kamienna...
Rzeźba przedstawiająca tropiącego psa na polowaniu. Thomas Cartier (1879-1943), Francja. - twórca specjalizujący się w przedstawieniach zwierząt. Szczególnym zainteresowaniem obdarzył wizerunki lwów i innych dużych kotów oraz psów na polowaniach.
Stojący borsuk. XX w. Brąz patynowany. Wys. 21,5 cm. Sygn. nieczytelna: Kiv... Stan; bardzo...
Para koni zaprzężonych do pługa, Austria (?), 2 poł. XIX w. Brąz malowany, wys. 9 cm, dł. 34 cm. Widoczne ubytki farby na podstawie.
przedmiotów na stronę 10 20 50